White*Angel Skrevet 6. oktober 2012 #1 Skrevet 6. oktober 2012 Mi vil være 22 mnd når lillebror eller lillesøster kommer til. Men hva tenker dere om vogn? Kommer dere til å kjøpe tvillingvogn?
steinkaka Skrevet 6. oktober 2012 #2 Skrevet 6. oktober 2012 Vi er i akkurat samme båt. Jeg er veldig usikker på hva vi skal gjøre. Har et par venninner som har separate vogner og belager seg kun på tur når mannen er hjemme, eller har søskensete. Jeg kan ikke gjøre dette, og må være avhengig av meg selv. Hva lønner deg? Tenker du kjøpe tvillingvogn? Invistere i ei god vogn med bag/sportsvogn? Håper noen med erfaring kan komme med tips
White*Angel Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg har ingen aning om hva jeg skal gjøre! Jeg må vente å se om det er flere som kommenterer her og har tips! Vi har sånn sett ikke lagringsplass til tvillingvogn her vi bor nå! Men håper på å ha flyttet til nr 2 kommer da. Vi har ei kjempegod simovogn fra før. Baggen vokste hun fort utta, sånn at vi måtte begynne med sportsdelen. Men hun sovner i den og.
3 små skatter Skrevet 6. oktober 2012 #4 Skrevet 6. oktober 2012 Vi planlegger nr to, og har allerede planer om å kjøpe en slik etterhvert: http://lh5.ggpht.com...vogn%5B2%5D.jpg
bokormamma Skrevet 6. oktober 2012 #5 Skrevet 6. oktober 2012 Mine nummer to og tre kom med 23mnd mellomrom, og jeg kjøpte en gt safari tvillingvogn som jeg satte en mykbag oppi i begynnelsen. Mannen min syntes dette var bortkastede penger, men han er aldri alene på tur med ungene, heller. For meg var denne løsningenen lifesaver både på små handleturer og ikke minst på ferieturen noen måneder senere. For selv om en toåring kan, og ofte vil, gå, er det ikke sikkert han ville dit jeg ville... Også var det visst veldig stas å sitte der og passe på babyen. Så det første året tjente denne vogna seg godt inn for meg. Men jeg anbefaler å kjøpe billig/brukt, for det er ikke sååå lenge man bruker den. Og finn en som er lett og smal, så dere kan bruke den i by/butikker:)
Aleteia Skrevet 6. oktober 2012 #6 Skrevet 6. oktober 2012 Har 2 år mellom mine, anbefaler tvillingvogn og mykbag! Kjøpte ei billig brukt og kunne ikke klart meg uten! Med den kan jeg klare å komme meg rundt med begge to, veldig kjekt å ikke være avhengig av å være to for å kunne trille en tur på butikken eller lekeplassen!
Puppen og lillemor Skrevet 6. oktober 2012 #7 Skrevet 6. oktober 2012 Vi har tenkt å klare oss med emmaljunga city crossen og et søskenbrett til snuppa på 2! Hun er ikke kjempeglad i å sitte i vogna uansett.. Skal vi på langtur alle mann, så har vi en trille vi kan ta med til henne hvis hun blir sliten
appelsin Skrevet 6. oktober 2012 #8 Skrevet 6. oktober 2012 Her blir det 23 mnd mellom og jeg er også usikker... Vi har lang vei til barnehage, inklusive kollektivtransport, så jeg regner med at de første månedene blir det mye bæresjal på den aller minste... Og så blir det vel tvillingvogn etterhvert. Den store er veldig glad i å gå selv, men trives også veldig godt i vogn og sover godt i vogn på tur, så virker ikke riktig å "frata" henne muligheten for å sitte i vogn... Har jo Emmaljunga duo fra første som jeg kan bruke når jeg kun er ute med minsten...
Elinnord g11+g13+j14 Skrevet 6. oktober 2012 #9 Skrevet 6. oktober 2012 guttungen kommer til å være rett over 2 år og 3 måneder når nr 2 kommer. guttungen elsker å sitte i vogna, så om han er like glad i det over nyåret kjøper vi en mountain buggy + one. Den ligner på de vanlige vognene deres, men rammen er 12cm lenger som gjør at du kan legge en softbag bak sitte delen, og når begge barna kan sitte i vogna setter enn i et søskensete der mykbaggen har vert.
Mamma til prins 2012 Skrevet 7. oktober 2012 #10 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg trenger også hjelp til dette temaet. Men hos oss vil eldstemann bare være 1år og 4måneder når babyen kommer. Så jeg regner med at jeg vil være avhengig av en dobbelvogn hvis jeg skal komme meg noen vei. Mannen mener at vi kanskje vil klare oss med den vogna vi har og trilla, men jeg tror vi burde ha en dobbelvogn. Hva mener dere?
bokormamma Skrevet 7. oktober 2012 #11 Skrevet 7. oktober 2012 Jeg er ikke i tvil: Dobbelvogn er en lifesaver! Her blir også nummer tre og fire tett og jeg er så glad jeg fortsatt har dobbelvogna stående. En ting er hvorvidt eldstemann liker vogna eller ikke, en annen er mors mentale helse når han/hun ikke vil dit dere skal eller blir trøtt i beina eller hva som helst. Ofte kan også dette med hvorvidt eldstemann liker vogna forandre seg litt når babyen plutselig inntar vogna;-) Også er den gull når man skal ut på tur og begge to egentlig skulle hatt en hvil.... Nei, dobbeltvogn og en mykbag er gull! Nå finnes detjo så mange fine dobbeltvogner som ikke er store og tunge, også. Vi er kjempefornøyd med GT sin. Smla, lett og rikelig med plass i lommene og under. Pluss store hjul:-)
steinkaka Skrevet 7. oktober 2012 #12 Skrevet 7. oktober 2012 Åssen dobbel/tvillingvogn anbefaler dere? Er sÅ mange ulike, men mange av de er sÅ breie at en ikke kommer seg gjennom smÅ "porter", dører osv. Vi er glade i Å gÅ i skauen, ulent terreng, men kan gÅ pÅ asfalt osv, bare vi har ei god vogn vi kan trille neste År som kan ha plass til en nyfødt og en pÅ snart to År, som kan bli til sportsvogn for to etter noen knappe mnd`r (og kanskje være fin og enkel Å ta med pÅ ferie uten Å mÅtte investere i enda fler vogner til det bruket). Ikke sÅ enkelt
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Vi vurderer Carena Double Swing, ikke for brei og med individuelle seter med utstyr. 4600 inkl. bag til den minste..(21 mnd mellom 1 og 2. http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=839539&b_kid=187860
MammaMø med to små Skrevet 8. oktober 2012 #14 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg har 23mnd mellom nr 1 og 2 og det blir 12mnd mellom nr 2 og 3;-) Jeg har en carena double swing og er kjempe fornøyd med den:-) kjøper hardbag til den når neste kommer siden da lillebror som da er 1år trenger vogn enda:-) har en TFK joggster twist til henne nå som blir enkelvogna til nestemann:-)
MammaAskepott Skrevet 8. oktober 2012 #15 Skrevet 8. oktober 2012 Får ca 18/19 mnd mellom, og tenker ha søskenvogn, men også beholde den vi har nå. Erfaringsmessig er det behov for vogn i større og mindre grad til 3 årsalderen. Men fra 2,5 kan det gjerne holde med. brett? Får ettåringen bhg plass, kan det være fint å ha den enkle vogna på lur, enten som sovevogn i bhg eller kunne trille babyen aleine på tur.
Snart 3barns mamma Skrevet 8. oktober 2012 #16 Skrevet 8. oktober 2012 16 mnd mellom mine to første og vi har klart oss helt fint med city cross til babyen og ei trilla tel eldstemann. Når jeg var på tur alene med begge brukte jeg søskenbrett som eldstemann stod på. Gikk heilt fint! Tenk dere om før dere kjøper søskenvogn, hvertfall de der søskene sitter i bredden. Den skal oppbevares, fraktes med seg og evt brukes i by, butikker ect.... Mange ting som blir umulig med så bred vogn!
Foccacia Skrevet 8. oktober 2012 #17 Skrevet 8. oktober 2012 Kommer til å bli 2 år og 3 mnd mellom mine, satser på å bruke city cross'en og søskenbrett som hun over her
Fru Blåbær Skrevet 8. oktober 2012 #18 Skrevet 8. oktober 2012 Jeg venter også nr to med 22 måneders mellomrom. Vi brukte bæretøy mye mer enn vogn det første året, så jeg kommer heller til å kjøpe et sjal og en slynge i tillegg til meitaien og manducaen vi har fra før. Bagen på simovognen ble brukt som reiseseng de første 6 månedene, men selve vognen fikk vi egentlig ikke bruk for før den ble sovevogn i barnehagen. Nå har vi en enkel og grei trille som nesten ikke veier noen ting og likevel har full sovestilling ved behov.
bokormamma Skrevet 8. oktober 2012 #19 Skrevet 8. oktober 2012 Vi har en gt safari som jeg kjøpte billig brukt. Den er lett og smal, lett å slå sammen får plass bak i stasjonsvogna uten problem og kommer fram overalt. Store hjul var et must for oss,for vi er mye på tur. Sikkert fint med sjal eller brett, men for meg var det viktig at begge kunne sove i den også. Men man har ulike behov.
bokormamma Skrevet 8. oktober 2012 #20 Skrevet 8. oktober 2012 Vi har en gt safari som jeg kjøpte billig brukt. Den er lett og smal, lett å slå sammen får plass bak i stasjonsvogna uten problem og kommer fram overalt. Store hjul var et must for oss,for vi er mye på tur. Sikkert fint med sjal eller brett, men for meg var det viktig at begge kunne sove i den også. Men man har ulike behov.
Mamma til prins 2012 Skrevet 9. oktober 2012 #21 Skrevet 9. oktober 2012 Går det ann å heve fotbrettet på noen av disse vognene?
MammaMø med to små Skrevet 9. oktober 2012 #22 Skrevet 9. oktober 2012 TFK tvillingvogn kan du heve fotbrettet på:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå