Gå til innhold

Startet fødsel nr. 2 på samme måte som nummer 1?

Anbefalte innlegg

Første fødselen min startet med akutt vannavgang (egenoppfunnet medisinsk uttrykk, lol), så jeg lurer på om 2. fødsel kommer til å gjøre det også. Jeg er nervøs fordi det gikk så fort sist, håper jeg merker det første tegnet ihvertfall...

Fortsetter under...

Sniker meg inn fra andre trimester, for dette lurer jeg også på. Min første startet med vann avgang, og så rier umiddelbart. Dro rett på sykehuset og Snuppa var ute 2 timer etter ankomst sykehuset.

Så jeg tipper alt i alt tok det 3 timer. Så er litt nysgjerrig på hvordan det går neste gang.

Eg blei satt igang med at de stakk hol på fostervannet 1 og 2 gang, fødslenr tok 3 og 1 t

Denne gangen er det og meiningen de skal sette meg igang, men min termin er 3 uker før UL termin, so er spent på korleis min "egen" fødsel ville ha starta evt.

Lykke til :)

Første gang startet det med vannavgang, helt ut av det blå uten noe forvarsel :P Riene startet etter ca. 30 minutter, konstante harde rier fra første stund. Hadde tre cm åpning når jeg kom inn på sykehuset og snuppa ble født 3 timer seinere.

Andre gang trodde jeg aldri gutten ville komme :P Hadde ingen plager, men var på modningsakupunktur, ble sjekket nedentil og konstatert at jeg hadde tre tøyelige cm, og de gikk jeg med en hel uke(!!!). Fødselen startet med rier kl.10 om morgenen. Litt svake og litt sterke, litt uregelmessige. Trodde kroppen lurte meg og at det skulle gi seg på et tidspunkt. Mellom kl.15-16 bygget riene seg opp noe voldsomt, helt til de var kjempe sterke og jeg begynte å føle nedpress. Reiste til sykehuset, ankom der kl.17.20, hadde ti cm åpning! Gutten ble født kl. 18.08 :)

Nr 1: startet med rier på termindagen, vannet ble tatt ved 9 cm åpning. Selve fødselen tok 15 timer, men det begynte ikke å gjøre vondt før etter 11-12 timer :)

Nr 2: akutt vannavgang ut av det blå i uke 36, riene begynte dagen etter og gutten var ute 2,5 timer senere :)

Spent på hvordan det blir med nr 3 :)

Annonse

Gjest Mammantil2prinser

Jeg har faktisk lusst å oppleve at vannet går som start på fødsel jeg :)

Med nr1 ble jeg satt igang pga alvorlIg svangerskapsforgiftning :/

Snakker om at jeg skal bli satt igang denne gang også pga bekkenløsning.

Med nr 1 starta det med rier som gradvis økte på, og etter 12 timer hjemme (ikke skikkelig vondt før siste timen) dro vi på sjukehuset, og tuppa kom 5 timer etter.

Andre gangen lekket jeg fostervann (dvs ikke full flush hehe men litt og litt) så dro inn for sjekk etter ca 5 timer. Da de skulle sende oss hjem begynte riene, og etter 6 timer var hun ute.

Denne gangen aaaaner jeg ikke hva som skal skje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...