Gå til innhold

Til dere som har brukt Avent brystskjold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Brukte Avent ammeskjold med førstemann, da jeg var kjempe sår, og på meg var det ikke like vondt med ammeskjold, men det var et stort problem å avvenne gutten med skjoldet igjen, så da jeg skulle amme minstemann brukte jeg ikke skjold selv om jeg var kjempe sår.

Smurte med purelan salve ved hver amming, og det ble bedre etter få dager. Men det er viktig at babyen har godt dietak, ellers blir du sår hele tiden.

Brukte Avent ammeskjold med førstemann, da jeg var kjempe sår, og på meg var det ikke like vondt med ammeskjold, men det var et stort problem å avvenne gutten med skjoldet igjen, så da jeg skulle amme minstemann brukte jeg ikke skjold selv om jeg var kjempe sår.

Smurte med purelan salve ved hver amming, og det ble bedre etter få dager. Men det er viktig at babyen har godt dietak, ellers blir du sår hele tiden.

Jeg opplevde også at det var veldig vanskelig å venne baby av med skjoldet.. Så kommer til å unngå det for en hver pris med neste mann jeg også. Det eneste er hvis jeg får blødene sår... Men HI, hvis det er like vondt med skjold, er det vel like greit å la vær? Sørg for godt sugetak og god ammestilling. Filmer om det på ammehjelpen.no hvis du er i tvil om du gjør det riktig. Og smør med purelan, ja. Den er veldig god.

Håper det ordner seg, for det skal ikke gjøre vondt å amme. Lykke til :)

Uff, jeg hadde det også sånn. Det var like vondt å amme både med og uten skjold. Blødde og fikk åpne sår, og det var kjempevondt. Gikk på ammepoliklinikken flere ganger, og de skjønte ikke hvorfor det ble sånn siden babyen hadde riktig tak. Jeg orket til slutt ikke mer da det bare ble verre og verre, og ga opp hele ammingen (med meget tungt hjerte). Lykke til, håper du er heldigere enn meg. Og husk: Du er ikke en dårlig mor om du ikke får det til.

Har du riktig str på ammeskjoldet? For min del, (som har litt store pupper) måtte jeg ha en større str på skjoldet, for at det skulle hjelpe. Det var dette som reddet meg, viss ikke måtte jeg ha gitt opp ammingen.. Sluttet så fort jeg var bedre, og det var ingen problem å slutte. Han fikk bare enda bedre sugetak .. :)

Endret av froggy

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...