Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbroken
Skrevet

Når jeg først er på byen er det som regel helaften, så da går det iallefall en tusenlapp.

Dersom noen spanderer på meg, spanderer jeg neste runde. Jeg lar meg ikke spandere på av fremmede jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap med.

Dersom vi kvinner ønsker å bli vurdert på lik linje med menn i arbeidslivet, så burde vel det samme gjelde på byen? Eller går vi tilbake et par tiår når vi går ut? Og er jeg automatisk lite pen og sjalu for å mene at dette er primitivt?

Personlig setter jeg pris på den lille forskjellen.

At man forventer likestilling i både arbeidsliv og på hjemmebane betyr vel ikke at man ikke kan sette pris på å bli litt "oppvartet"?

Jeg syns det er stas med menn som holder døren, som lar damen gå først - og som spanderer en drink.

Jeg ser ikke at det ikke lar seg kombinere med at jeg skifter dekk på bilen eller at sjefen min er en kvinne?

Setter du også pris på den "lille" forskjellen det er i lønn mellom kvinner og menn? Tenker du den skal utjevnes ved at menn spanderer drinker på kvinner på byen?

Mye av grunnen til at vi er langt fra å ha nådd likestilling her i landet er at vi kvinner ikke syns det er viktig å være likestilt. Eller at vi går rundt og innbiller oss at vi er likestilte.

Hvis du orker å lese det jeg skriver så ser du at jeg mener at det ene ikke trenger å utelukke det andre.

Jeg forventer likestilling både i arbeidslivet og på hjemmebane. Men for meg er ikke likestilling det samme som at menn og kvinner er 100 % like i alt.

Du skjønner sikkert hva jeg mener om du prøver?

Skrevet

Lite! Det er dyrt å komme inn på nattklubber her i byen, så betaler 100-150 kr for å komme inn. Ellers blir det max 2-3 cider, kanskje 150 kr til sammen. Så blir det å spleise taxi/buss/hentet av noen. Bruker ca 500 kr. Drikker godt før jeg går ut:=)

Skrevet

Liker meg ikke på byen, så 0,- :)

Skrevet (endret)

Jeg har aldri tid til forspill så jeg bruker mellom 700 og 1000 kr ute innkludert taxi på 200 kr. Hadde vært billigere om jeg hadde vært på forspill.

Jeg er også en av de som noen ganger blir spandert på. Dette er både kjente og ukjente. Jeg har ingen problem å motta å få. Jeg er en svært sosial person og prater med svært mange uten at jeg kjenner de. Det er på ingen måte flørting i bilde bare prating. Mange setter pris på det og kjøper en drink før de går videre. Jeg kan også gjøre det samme. Jeg har samboer og er svært etablert og min samboer føler seg ikke truet av dette. Jeg klarer ikke for mitt bare liv å se problemet. Hvis jeg aner ugler i mosen aksepterer jeg ikke drinken, men avslår høfflig.

Endret av geitemarken
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Det kommer helt an på hvordan vi kommer oss til og fra byen. Koster 500kr med taxi. 100 kr inngang. Tror jeg bruker mellom 500 og 700 kr på en bytur, men så er jeg altså en av disse løse tøsene som blir spandert på på byen, så det er sjelden jeg bruker penger ute.. Men som regel reiser jeg hjem alene og det gjør jeg de spandable mennene veldig oppmerksom på.

Må si jeg syns det er litt morsomt at innlegget "hvor mye penger bruker dere på byen" skulle utvikle seg til en likestillingsdebatt, men det er vel ikke annet å forvente her inne. Er sjelden man kan holde seg til temaet igjennom en hel tråd uten å spore heeeeelt av :P

Skrevet

Bruker ca. 200. Ikke alltid det engang.

Drikker før vi går ut. Går ut rundt 23. For meg holder det med 2-3 øl ;)

Tar vi taxi hjem blir det rundt 300 kr tilsammen.

Skrevet

Er vi ute er det helst et arrangement med jobben til mannen. En gang i året eller no slik. Da koster det ingenting, taxi får vi refundert. Skulle vi få lyst på kebab på hjemveien så betaler vi den selv.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Når jeg først er på byen er det som regel helaften, så da går det iallefall en tusenlapp.

Dersom noen spanderer på meg, spanderer jeg neste runde. Jeg lar meg ikke spandere på av fremmede jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap med.

Dersom vi kvinner ønsker å bli vurdert på lik linje med menn i arbeidslivet, så burde vel det samme gjelde på byen? Eller går vi tilbake et par tiår når vi går ut? Og er jeg automatisk lite pen og sjalu for å mene at dette er primitivt?

Jeg vil ikke si jeg er mindre likestilt i arbeidslivet fordi jeg jeg tar imot drikke menn kjøper til meg på byen. Jeg ser absolut ikke sammenhengen.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Jeg vil ikke si jeg er mindre likestilt i arbeidslivet fordi jeg jeg tar imot drikke menn kjøper til meg på byen. Jeg ser absolut ikke sammenhengen.

Vi er nok ulike. For når jeg er på byen er keg det for å ha det gøy, jeg analyserer ikke betydningen av en drink og lever da i nuet.

Og jeg skulle begynt å tenke på likestilling og andre verdensproblemer til Cavaen min på byen ville den kanskje fått en bismak. Men absolutt ikke ved å bli på spandert alkohol. Jeg er kanskje enkel, men jeg slapper av og vare lever, alle valgene jeg tar er ikke nøye overveid. Noen ti g i mitt liv bare skjer og blir sånn. Og det er egentlig fantastisk deilig. Jeg er bare alvorlig når det trengs. Og det trengs ikke på byen

Skrevet

Hvorfor skal vi ikke ta imot gratis drikke dA?

Er det liksom synd i de?

De spanderer på deg av en grunn å det er at de vil i buksene på deg,at de tror det skjer bare fordi han sitter å spanderer drikke på byn er jo hans problem!

Nei syns overhodet ikke synd i de når de prøver å lure damer til sengs,da har de gått over å bli lurt selv også.

Skrevet

Jaja jeg tar meg ikke nær av at bartendere kanskje ler bak ryggen min fordi mannfolk liker meg,å gjerne vil spandere.

Det sier mer om at de har store fritidsproblemer å er misunnelig det.

Gjest overlord
Skrevet

Jaja jeg tar meg ikke nær av at bartendere kanskje ler bak ryggen min fordi mannfolk liker meg,å gjerne vil spandere.

Det sier mer om at de har store fritidsproblemer å er misunnelig det.

Kjenner igjen argumentene dine om fritidsproblemer og misunnelse- fra ungdomsskolen.

Skrevet

Kommer an på om vi er ute å spiser først. Ofte er vi det, og da går det fort 2000,- og vel så det. Er ikke ofte ute på byen da, det skal sies.

Siden det skrives så mye om å bli spandert på. Jeg takker alltid nei når fremmede menn vil spandere drink på meg, jeg er gift og føler jeg sender feile signaler om jeg drikker på andre menns regning. Tror ikke mannen min hadde blitt så veldig imponert heller. Og det hadde ikke jeg heller blitt, om han spanderte på andre kvinner. Mulig det er prippent, men det får så være. ;)

Gjest overlord
Skrevet

For meg er sammenhengen innlysende.

Skrevet

Overlord:

Ja mye nyttig ble sagt på ungdomsskolen

Gjest overlord
Skrevet

Overlord:

Ja mye nyttig ble sagt på ungdomsskolen

Det har du rett i, men man utvikler seg heldigvis. Personlig har jeg sluttet å tro at de som ikke er enige med meg er misunnelige på meg. Jeg har også sluttet å tro at det at noen ikke bifaller mine valg skyldes at de har fritidsproblemer.

For å ta andre eksempler så syns jeg ikke lenger at damer over 30 år er eldgamle, eller at Arnold Schwarzenegger er verdens mest sexy mann. Jeg syns ikke lenger Alle Barna vitser er morsomme, eller vent- den med Gunnar på Scandinavian Star ler jeg fortsatt av (usmakelig, ja). Jeg syns ikke lenger det er sexy med dongeribukser som er dratt så langt opp man ser sprekken både fremme og bak. Hvite tennissokker har også mistet sjarmen.

Skrevet

Alt fra 500-1000 kr per gang. Har aldri blitt spandert på og vil noen spandere takker jeg pent nei. Hadde jeg ikke hatt penger til å gå på byn holder jeg meg hjemme. Driver ikke eskortetjenste.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg kan godt kose meg med litt vin og i min ungdom ( høres ut som jeg er 90! ) elsket jeg å gå ut på byen, ikke for å drikke men for å danse. Jeg drakk aldri, kun vann og jeg opplevde at de i baren av og til så litt rart på meg da jeg ba om kun vann. De trodde sikkert at jeg gikk på ecstacy eller noe slik..noe jeg IKKE gjorde ;)

Og om noen fikk med seg at jeg ikke ville ha alkohol så var det klassiske spørsmålet "å er du kristen!" Men neida, jeg bare hadde det like gøy uten.

Det er en stund siden jeg drakk vin nå, da vi holder på med ivf, men jeg savner det heller ikke. Godt av og til.

Skrevet

Jeg bruker vel fort 1000, 400 av de er på taxi, og ellers kjøper jeg det jeg vil. Pleier å kjøpe flakse da blir mye rimeligere med en flaske cava en ørten glass..

Men som oftest blir det kun penger til taxi, kjøper sjeldent noe jeg betaler for selv når jeg er ute.

Og det synes du er greit? å bli påspandert hele kvelden? Hørtes motbydelig ut..

Selvsagt syntes jeg det er greit. Hadde sikkert du også gjort om noen spanderte på deg.

Jeg blir jo spandert på, men da passer jeg på å spandere tilbake, om de vil eller ikke. Liker ikke å føle meg som ei billig tøs. Og om du henger på de samme barene, har de som jobber der garantert lagt merke til at du aldri betaler, og ler nok godt bak din rygg.

Jeg sitter som regel på samme bordet som eierne. Jeg har jobbet i utelivsbransjen i mange år. Og er stort sett på de samme barene, rekker sjeldent kjøpe meg mer enn en drink før jeg blir servert både det ene og det andre av bartenderne og eierne.

Det skal en del mer til for at jeg føler meg som en billig tøs, men trist du har så dårlig selvbilde at det ikke skal mer til.

De ler nok ikke bak min rygg i det hele tatt. For jeg er alt annet enn gjerrig, men de liker å kjøpe. De har som regel en avtale at med engang flaskene blir tomme kommer mer. Jeg tar selvfølgelig imot de glassene jeg da blir servert.

Skjønner at du sikkert er litt missunnelig på dette, det skjønner jeg godt veldig gøy å være meg på byen tongue.png

Misunnelig er jeg ikke. Eier faktisk en uteplass selv, så det hender jeg inviterer gjengen dit å gir dem drikke. Som jeg betaler etterpå. Noe annet er faktisk underslag. Så enten betaler vennene dine for deg, eller så driver de underslag for deg. Det er nok stas, kan jeg tenke meg.

Steike meg du viker bitter! Så du sier at du også pleier og spandere på "gjengen", ser du på dem som billige tøser også da? Dessuten skriver ikke Juliea noe om underslagg det er det du som kommer frem til.

Skrevet

Jeg bruker vel fort 1000, 400 av de er på taxi, og ellers kjøper jeg det jeg vil. Pleier å kjøpe flakse da blir mye rimeligere med en flaske cava en ørten glass..

Men som oftest blir det kun penger til taxi, kjøper sjeldent noe jeg betaler for selv når jeg er ute.

Og det synes du er greit? å bli påspandert hele kvelden? Hørtes motbydelig ut..

Selvsagt syntes jeg det er greit. Hadde sikkert du også gjort om noen spanderte på deg.

Jeg blir jo spandert på, men da passer jeg på å spandere tilbake, om de vil eller ikke. Liker ikke å føle meg som ei billig tøs. Og om du henger på de samme barene, har de som jobber der garantert lagt merke til at du aldri betaler, og ler nok godt bak din rygg.

Jeg sitter som regel på samme bordet som eierne. Jeg har jobbet i utelivsbransjen i mange år. Og er stort sett på de samme barene, rekker sjeldent kjøpe meg mer enn en drink før jeg blir servert både det ene og det andre av bartenderne og eierne.

Det skal en del mer til for at jeg føler meg som en billig tøs, men trist du har så dårlig selvbilde at det ikke skal mer til.

De ler nok ikke bak min rygg i det hele tatt. For jeg er alt annet enn gjerrig, men de liker å kjøpe. De har som regel en avtale at med engang flaskene blir tomme kommer mer. Jeg tar selvfølgelig imot de glassene jeg da blir servert.

Skjønner at du sikkert er litt missunnelig på dette, det skjønner jeg godt veldig gøy å være meg på byen tongue.png

Misunnelig er jeg ikke. Eier faktisk en uteplass selv, så det hender jeg inviterer gjengen dit å gir dem drikke. Som jeg betaler etterpå. Noe annet er faktisk underslag. Så enten betaler vennene dine for deg, eller så driver de underslag for deg. Det er nok stas, kan jeg tenke meg.

Steike meg du viker bitter! Så du sier at du også pleier og spandere på "gjengen", ser du på dem som billige tøser også da? Dessuten skriver ikke Juliea noe om underslagg det er det du som kommer frem til.

Okeeeey.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...