Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 6. oktober 2012 #27 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg bruker vel fort 1000, 400 av de er på taxi, og ellers kjøper jeg det jeg vil. Pleier å kjøpe flakse da blir mye rimeligere med en flaske cava en ørten glass.. Men som oftest blir det kun penger til taxi, kjøper sjeldent noe jeg betaler for selv når jeg er ute. Og det synes du er greit? å bli påspandert hele kvelden? Hørtes motbydelig ut.. Selvsagt syntes jeg det er greit. Hadde sikkert du også gjort om noen spanderte på deg. Jeg blir jo spandert på, men da passer jeg på å spandere tilbake, om de vil eller ikke. Liker ikke å føle meg som ei billig tøs. Og om du henger på de samme barene, har de som jobber der garantert lagt merke til at du aldri betaler, og ler nok godt bak din rygg. Jeg sitter som regel på samme bordet som eierne. Jeg har jobbet i utelivsbransjen i mange år. Og er stort sett på de samme barene, rekker sjeldent kjøpe meg mer enn en drink før jeg blir servert både det ene og det andre av bartenderne og eierne. Det skal en del mer til for at jeg føler meg som en billig tøs, men trist du har så dårlig selvbilde at det ikke skal mer til. De ler nok ikke bak min rygg i det hele tatt. For jeg er alt annet enn gjerrig, men de liker å kjøpe. De har som regel en avtale at med engang flaskene blir tomme kommer mer. Jeg tar selvfølgelig imot de glassene jeg da blir servert. Skjønner at du sikkert er litt missunnelig på dette, det skjønner jeg godt veldig gøy å være meg på byen Misunnelig er jeg ikke. Eier faktisk en uteplass selv, så det hender jeg inviterer gjengen dit å gir dem drikke. Som jeg betaler etterpå. Noe annet er faktisk underslag. Så enten betaler vennene dine for deg, eller så driver de underslag for deg. Det er nok stas, kan jeg tenke meg. De betaler selvsagt. Noe annet har vel ikke vært et tema. Er jeg ute med jentene på vorspill, men fremdeles i bar betaler jeg alltid alt. Men denne tråden var om bytur. Skjønner ikke hvordan du kan bli så provosert over at folk spanderer på meg? Jaja ditt problem. Jeg kjenner en del folk i utelivsbransjen og de liker vel meg godt da siden jeg er blid, uhøytidelig og lager alltid sprudlende liv.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #28 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk.
☆☆☆ Skrevet 6. oktober 2012 #29 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg bruker vel fort 1000, 400 av de er på taxi, og ellers kjøper jeg det jeg vil. Pleier å kjøpe flakse da blir mye rimeligere med en flaske cava en ørten glass.. Men som oftest blir det kun penger til taxi, kjøper sjeldent noe jeg betaler for selv når jeg er ute. Og det synes du er greit? å bli påspandert hele kvelden? Hørtes motbydelig ut.. Selvsagt syntes jeg det er greit. Hadde sikkert du også gjort om noen spanderte på deg. Jeg blir jo spandert på, men da passer jeg på å spandere tilbake, om de vil eller ikke. Liker ikke å føle meg som ei billig tøs. Og om du henger på de samme barene, har de som jobber der garantert lagt merke til at du aldri betaler, og ler nok godt bak din rygg. Jeg sitter som regel på samme bordet som eierne. Jeg har jobbet i utelivsbransjen i mange år. Og er stort sett på de samme barene, rekker sjeldent kjøpe meg mer enn en drink før jeg blir servert både det ene og det andre av bartenderne og eierne. Det skal en del mer til for at jeg føler meg som en billig tøs, men trist du har så dårlig selvbilde at det ikke skal mer til. De ler nok ikke bak min rygg i det hele tatt. For jeg er alt annet enn gjerrig, men de liker å kjøpe. De har som regel en avtale at med engang flaskene blir tomme kommer mer. Jeg tar selvfølgelig imot de glassene jeg da blir servert. Skjønner at du sikkert er litt missunnelig på dette, det skjønner jeg godt veldig gøy å være meg på byen Misunnelig er jeg ikke. Eier faktisk en uteplass selv, så det hender jeg inviterer gjengen dit å gir dem drikke. Som jeg betaler etterpå. Noe annet er faktisk underslag. Så enten betaler vennene dine for deg, eller så driver de underslag for deg. Det er nok stas, kan jeg tenke meg. De betaler selvsagt. Noe annet har vel ikke vært et tema. Er jeg ute med jentene på vorspill, men fremdeles i bar betaler jeg alltid alt. Men denne tråden var om bytur. Skjønner ikke hvordan du kan bli så provosert over at folk spanderer på meg? Jaja ditt problem. Jeg kjenner en del folk i utelivsbransjen og de liker vel meg godt da siden jeg er blid, uhøytidelig og lager alltid sprudlende liv. Julie - proffesional party guest Ikkje rart misunninga sprer seg...
Gjest Heartbroken Skrevet 6. oktober 2012 #30 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg bruker vel fort 1000, 400 av de er på taxi, og ellers kjøper jeg det jeg vil. Pleier å kjøpe flakse da blir mye rimeligere med en flaske cava en ørten glass.. Men som oftest blir det kun penger til taxi, kjøper sjeldent noe jeg betaler for selv når jeg er ute. Og det synes du er greit? å bli påspandert hele kvelden? Hørtes motbydelig ut.. Selvsagt syntes jeg det er greit. Hadde sikkert du også gjort om noen spanderte på deg. Jeg blir jo spandert på, men da passer jeg på å spandere tilbake, om de vil eller ikke. Liker ikke å føle meg som ei billig tøs. Og om du henger på de samme barene, har de som jobber der garantert lagt merke til at du aldri betaler, og ler nok godt bak din rygg. Men er det ikke godt at det finnes mennesker som gir blanke i hva andre mener og syns? Og ikke minst gir blanke i at andre mennesker syns det er ok å le bak andres rygg? Du sier du eier en uteplass selv - da bør du vel sette pris på alle de smådesperate mennene som spanderer på alle som smiler til dem? Eller selger du villig drinker for så å snakke dritt om de etterpå? Sånne holdninger sprer seg fort, så kanskje du skal være litt mer obs på hva slags holdning du har til kundene dine. Og bare sånn tilslutt - jo, du virker veldig misunnelig
Gjest Heartbroken Skrevet 6. oktober 2012 #31 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk. Så lenge man ikke åpner døra på vid vegg og inviterer alle inn, er det vel ok å bli spandert på?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #32 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk. Så lenge man ikke åpner døra på vid vegg og inviterer alle inn, er det vel ok å bli spandert på? Klart man kan det, men føler det ofte er de samme jentene som liker veldig godt å bli spandert på (for det er litt "status" i det), som også klager på innpåslitne mannfolk som henger på den hele kvelden og maser og ikke tar et hint og slikt. Tar man i mot så er dette kanskje noe man må forvente? Jeg liker det ikke, men så er jeg nok litt vel stolt noen ganger. Folk får gjøre som de vil, men man sender jo noen signaler ved å ta i mot dyre drinker fra fremmede menn. Ingen tvil om det.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. oktober 2012 #33 Skrevet 6. oktober 2012 Nå har ikke jeg vært ute på byen siden 2009, men sist runde brukte jeg da altså 90 kr på taxi (delte regningen med ei venninne) også brukte jeg rundt 300 kr, også ble vi hentet av samboeren når vi ville hjem.. Må snart prøve meg ut på byen igjen tror jeg...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 6. oktober 2012 #34 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk. Så lenge man ikke åpner døra på vid vegg og inviterer alle inn, er det vel ok å bli spandert på? Klart man kan det, men føler det ofte er de samme jentene som liker veldig godt å bli spandert på (for det er litt "status" i det), som også klager på innpåslitne mannfolk som henger på den hele kvelden og maser og ikke tar et hint og slikt. Tar man i mot så er dette kanskje noe man må forvente? Jeg liker det ikke, men så er jeg nok litt vel stolt noen ganger. Folk får gjøre som de vil, men man sender jo noen signaler ved å ta i mot dyre drinker fra fremmede menn. Ingen tvil om det. Jeg sier som regel takk for drinken prater litt og fortsetter med mitt. noe mer kan ikke forventes. å spandere drinker er heldigvis ikke ensbetydende med ligg i mitt hode og i mine kretser. Og om mennene har forventninger om det er jeg rimelig klar på hva som absolutt IKKE kommer til å skje. Klager sjeldent over innpåslitne menn, jeg prater som regel med alle og blir reddet unna de som ikke gir seg.
Hønemor30 Skrevet 6. oktober 2012 #35 Skrevet 6. oktober 2012 Typisk dib dette her Hehe... Jeg er sjelden på byen, men det går vel fort 500-1000 kr på drikke og mat.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #36 Skrevet 6. oktober 2012 Jeg blir også spandert på. Pleier å takke nei, og si jeg kan betale selv. Ikke alltid det går:) bruker rundt 400 kanskje, halvparten på taxi og kjøper et par øl selv. Koster ikke så mye å være pen:)
håpefull<3 Skrevet 6. oktober 2012 #37 Skrevet 6. oktober 2012 Fra 0-200 kr. Gåavstand hjem, ikke alle plasser tar inngangspenger. Er ikke glad i junkfood, så spiser når jeg kommer hjem hvis jeg er sulten. Koser oss med en flaske vin før byen, så om jeg i det hele tatt bruker penger er det til et glass vin eller to. Dikker ikke som en tenåring lenger, så 1000 kr i baren er ikke mulig for meg å bruke. Oftest er en bytur gratis med andre ord De som påstår at å bli påspandert er "billig" eller lignende er nok bare misunnelige og vant til å måtte kjøpe alt selv er som regel ute med venninner, og til tross for godt synlig ring på fingeren blir jeg spandert drinker på. Takker som regel nei siden jeg ikke drikker noe særlig, men klart det er stas by the way, jeg flørter aldri på byen. Evt menn som kommer bort og vil spandere får klar beskjed om at dersom de ikke vil sløse bort penger på ei opptatt jente, så bør de satse på noen andre
Miamimom Skrevet 6. oktober 2012 #38 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk. Så lenge man ikke åpner døra på vid vegg og inviterer alle inn, er det vel ok å bli spandert på? Tror det kommer an på miljøet du vanker i gitt! Nå er vel du som jeg godt voksen og gift,synes du det fortsatt er greit? Hadde jeg vært ung og singel som juliea er det en ting,men jeg tar iallefall ikke imot drikke fra ukjente menn på byen!
Gjest Heartbroken Skrevet 6. oktober 2012 #39 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk. Så lenge man ikke åpner døra på vid vegg og inviterer alle inn, er det vel ok å bli spandert på? Tror det kommer an på miljøet du vanker i gitt! Nå er vel du som jeg godt voksen og gift,synes du det fortsatt er greit? Hadde jeg vært ung og singel som juliea er det en ting,men jeg tar iallefall ikke imot drikke fra ukjente menn på byen! Klart det er forskjell på singel og ikke, på samme måte som ung og gammel, jeg svarte utfra Julieas situasjon. Er lenge siden det å bli spandert på var et tema her gitt
Toocute Skrevet 6. oktober 2012 #40 Skrevet 6. oktober 2012 På forspillet så blir det fort oppi 300 kroner, alt etter hva jeg vil ha. Noen ganger blir det cider og andre ganger sprit (godt å blande drinker) og noen ganger noe å shotte med. Også kommer røyken (2 20pk) så da blir det fort oppi 500, så til byen en tur. rundt 600 kr for en hel kveld. Taxi eller bil trenger jeg ikke, fordi jeg bor ca 5 min gå avstand fra sentrum Jege r også en av de som av og til har blitt spandert på, har blitt mer spandert på enn det jeg har kjøpt tilbake. Fått gratis inngang på barer. Ikke fordi jeg sitter å "tigger" netter både drikke og inngang. Mange ganger så får en jo drinker og shotter uten å be om det, sitter midt oppi en samtale og plutselig så er det noen som kommer med det å sier her, DRIKK dette! Og ja, jeg pleier å kjenne mange avd e, og jeg vet de ikke er ute etter meg på noen måter. Noen av de har dame med dama med, kompiser opv venninner. Vist vi kommer fra en fest som er ett stykke unna byen, så pleier det å være så mange på festen. at det fort blir maxi taxi, og da er det bare rundt 20-30 kroner på hver den ene veien.
Miamimom Skrevet 6. oktober 2012 #41 Skrevet 6. oktober 2012 Stor forskjell på å bli påspandert av folk man kjenner og fremmede synes jeg. Om en kompis eller venninne kjøper noe tar jeg i mot, men har aldri vært konfortabel med fremmede som spanderer. Hvorfor spanderer de da? For å få lov til å se på pene deg? Det er jo selvsagt for at de ønsker kontakt og ved å ta i mot har du åpnet døren på gløtt. Nei takk. Så lenge man ikke åpner døra på vid vegg og inviterer alle inn, er det vel ok å bli spandert på? Tror det kommer an på miljøet du vanker i gitt! Nå er vel du som jeg godt voksen og gift,synes du det fortsatt er greit? Hadde jeg vært ung og singel som juliea er det en ting,men jeg tar iallefall ikke imot drikke fra ukjente menn på byen! Klart det er forskjell på singel og ikke, på samme måte som ung og gammel, jeg svarte utfra Julieas situasjon. Er lenge siden det å bli spandert på var et tema her gitt Okay,da er vi enige..hehe.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #42 Skrevet 6. oktober 2012 Bruker minst mulig 100 kr til øl eller vinflaske før jeg går ut, 79 på snus, 100 kr for å komme inn et sted, 150 til mat og muligens 70 til drikke ute (sørger for å bli spandert på)
Magetaska Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #43 Skrevet 6. oktober 2012 Etter maaange år i utelivsbransjen har jeg sett det meste. De fleste som blir spandert på betaler gjerne en runde etterpå. Men vi har to jenter dom er ofte ute, og de betaler aldri noenting. Så ja, for oss på jobb har det gått sport i å se hvor mye de klarer å snike til seg. Og få ler vi av det etterpå. Kanskje ikke så snillt, men noe gøy må jo vi også ha
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 6. oktober 2012 #44 Skrevet 6. oktober 2012 Etter maaange år i utelivsbransjen har jeg sett det meste. De fleste som blir spandert på betaler gjerne en runde etterpå. Men vi har to jenter dom er ofte ute, og de betaler aldri noenting. Så ja, for oss på jobb har det gått sport i å se hvor mye de klarer å snike til seg. Og få ler vi av det etterpå. Kanskje ikke så snillt, men noe gøy må jo vi også ha Forskjell på å snike til seg og å bare bli servert... Glad jeg ikke henger på utestedet ditt
Gjest overlord Skrevet 6. oktober 2012 #45 Skrevet 6. oktober 2012 Når jeg først er på byen er det som regel helaften, så da går det iallefall en tusenlapp. Dersom noen spanderer på meg, spanderer jeg neste runde. Jeg lar meg ikke spandere på av fremmede jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap med. Dersom vi kvinner ønsker å bli vurdert på lik linje med menn i arbeidslivet, så burde vel det samme gjelde på byen? Eller går vi tilbake et par tiår når vi går ut? Og er jeg automatisk lite pen og sjalu for å mene at dette er primitivt?
Magetaska Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter #46 Skrevet 6. oktober 2012 Når jeg først er på byen er det som regel helaften, så da går det iallefall en tusenlapp. Dersom noen spanderer på meg, spanderer jeg neste runde. Jeg lar meg ikke spandere på av fremmede jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap med. Dersom vi kvinner ønsker å bli vurdert på lik linje med menn i arbeidslivet, så burde vel det samme gjelde på byen? Eller går vi tilbake et par tiår når vi går ut? Og er jeg automatisk lite pen og sjalu for å mene at dette er primitivt? My point exactly!
Gjest Heartbroken Skrevet 6. oktober 2012 #47 Skrevet 6. oktober 2012 Når jeg først er på byen er det som regel helaften, så da går det iallefall en tusenlapp. Dersom noen spanderer på meg, spanderer jeg neste runde. Jeg lar meg ikke spandere på av fremmede jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap med. Dersom vi kvinner ønsker å bli vurdert på lik linje med menn i arbeidslivet, så burde vel det samme gjelde på byen? Eller går vi tilbake et par tiår når vi går ut? Og er jeg automatisk lite pen og sjalu for å mene at dette er primitivt? Personlig setter jeg pris på den lille forskjellen. At man forventer likestilling i både arbeidsliv og på hjemmebane betyr vel ikke at man ikke kan sette pris på å bli litt "oppvartet"? Jeg syns det er stas med menn som holder døren, som lar damen gå først - og som spanderer en drink. Jeg ser ikke at det ikke lar seg kombinere med at jeg skifter dekk på bilen eller at sjefen min er en kvinne?
Light of my life Skrevet 6. oktober 2012 #48 Skrevet 6. oktober 2012 Jeeeezus. Magetaska og Overlord fremstår som tørre jantelovtilhengere. Juliea - skulle likt en tur på byen med deg
Gjest overlord Skrevet 6. oktober 2012 #49 Skrevet 6. oktober 2012 Når jeg først er på byen er det som regel helaften, så da går det iallefall en tusenlapp. Dersom noen spanderer på meg, spanderer jeg neste runde. Jeg lar meg ikke spandere på av fremmede jeg ikke ønsker å stifte nærmere bekjentskap med. Dersom vi kvinner ønsker å bli vurdert på lik linje med menn i arbeidslivet, så burde vel det samme gjelde på byen? Eller går vi tilbake et par tiår når vi går ut? Og er jeg automatisk lite pen og sjalu for å mene at dette er primitivt? Personlig setter jeg pris på den lille forskjellen. At man forventer likestilling i både arbeidsliv og på hjemmebane betyr vel ikke at man ikke kan sette pris på å bli litt "oppvartet"? Jeg syns det er stas med menn som holder døren, som lar damen gå først - og som spanderer en drink. Jeg ser ikke at det ikke lar seg kombinere med at jeg skifter dekk på bilen eller at sjefen min er en kvinne? Setter du også pris på den "lille" forskjellen det er i lønn mellom kvinner og menn? Tenker du den skal utjevnes ved at menn spanderer drinker på kvinner på byen? Mye av grunnen til at vi er langt fra å ha nådd likestilling her i landet er at vi kvinner ikke syns det er viktig å være likestilt. Eller at vi går rundt og innbiller oss at vi er likestilte.
Gjest overlord Skrevet 6. oktober 2012 #50 Skrevet 6. oktober 2012 Jeeeezus. Magetaska og Overlord fremstår som tørre jantelovtilhengere. Juliea - skulle likt en tur på byen med deg Vet du egentlig hva Janteloven er for noe? Siden du tydeligvis ikke har fått med deg betydningen av den...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå