Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Sønnen min er 5 år på mandag og det er stas å få være med å henge opp flagget på bursdagen sin. Men: vi må dra herfra 7.20 for å rekke levering i barnehagen før jobb. Er vel noen regler om at flagget skal heises etter kl. 8, men det er vel mest strengest ved offentlige bygg??
☆☆☆ Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 Ingen som er våken nok til å legge merke til det på den tida uansett, så det går nok bra.
Fru Blåbær Skrevet 5. oktober 2012 #5 Skrevet 5. oktober 2012 Nja, litt usikker? Men her har det hendt at vi har glemt hele flagget og tatt det inn en time for sent. Så 40 minutter før tiden burde tilgis. Med mindre du har noen morgenfugler av pensjonister som naboer da, da kan det jo være at dere får høre det.
*KlaraKu* Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Er kun regler for det på offentlige plasser tror jeg
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Gammeldagse regler, og gjelder vel mest for offentlige bygg nå om dagen, gjør det ikke? Jeg ville heist flagget uten å blunke!
MiriamG Skrevet 5. oktober 2012 #8 Skrevet 5. oktober 2012 da jeg jobbet i barnehage hang vi det alltid opp med én gang vi åpnet, 07.30, når noen hadde bursdag. er jo ikke noe stas for barnet som kanskje kommer ti over halv også er ikke flagget der
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #9 Skrevet 5. oktober 2012 Nja, litt usikker? Men her har det hendt at vi har glemt hele flagget og tatt det inn en time for sent. Så 40 minutter før tiden burde tilgis. Med mindre du har noen morgenfugler av pensjonister som naboer da, da kan det jo være at dere får høre det. Maaange pensjonister som er tidlig oppe rundt oss og som nærmeste naboer. Men de vet jo samtidig at vi må på jobb... Heiser flagget, krise eller ei. HI
indianærn Skrevet 5. oktober 2012 #10 Skrevet 5. oktober 2012 som speider føler jeg for å svare. Flaggreglene er like reelle og gjelder like mye for private som de gjør for offentlige bygg. Men jeg vil si at det ikke er like ille å henge dem ut litt for tidlig enn å ta ned flagget for sent. Jeg har også selv hengt ut flagg for tidlig, men er mer streng med at de skal inn senest kl. 21,men helst ved solnedgang ellers. Så heng ut du, men ta det inn i rett tid. Og jeg er pirkete og streng når det gjelder flaggregler.
Sommerfugl78 Skrevet 5. oktober 2012 #11 Skrevet 5. oktober 2012 Heis flagget du! :-) Synes det er verre med de som glemmer å ta det inn om kvelden, slik at det henger ute utover natta (til neste morgen?).
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2012 #12 Skrevet 5. oktober 2012 http://www.flaggregl...flaggtider.html (Men tror ingen dør av at dere heiser det kl 7.15)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå