Gå til innhold

Ang menopurdose

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Hei! Jeg går nå på menopur på 3 dagen og tar 300 IE hver dag. Skal ta de i 9 dager og så UL. Jeg går på dobbel dose denne gangen, da det tok veldig lang tid før jeg var klar for egguttak forrige runde.

Det jeg lurer på er om noen av dere har tatt så stor dose eller er det vanlig dose for mange?

Kjenner jeg er litt nervøs denne gangen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977900-ang-menopurdose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk å på samme dose i 10 dager og det var null respons når jeg var på ul etter 8 dager, men skulle gå noen dager ekstre for å se om det skjedde noe. Noe det ikke gjorde, så det endte med at forsøket ble avbrutt-:( håper forsøket går bra for deg-:)

Gjest Trulte med to små

Huffda, så utrolig kjedelig for deg! Forrige gang tok jeg som jeg skrev halv dose, men måtte til 4 UL før det var klart for uttak og jeg tror det var like før forsøket ble avbrutt. Det gikk greit og jeg fikk ut 12 egg så jeg håper inderlig jeg responderer greit denne gangen også.

Men hva måtte du gjøre videre da Skyttejente74?

Forsøket ble avbrutt den 25. Sept så jeg må vente til jeg får mensen igjen og da skal jeg ta blodprøve om det er noe eggstokk funksjon og om jeg har egg. Hadde et forsøk i mars i år og da gikk jeg på 225 med menopur og skifta til 225 gonal f fire siste dagene, fikk da ut to egg og ene blei befrukta og sett inn. Men ente negativt-:( så jeg blei veldig skuffa denne gangen med null respons, hadde jo så god tru men den gang ei.

Gjest Trulte med to små

Oj såpass ja! Men har ikke du tatt blodprøve for å sjekke eggreservene dine? Jeg har det og hadde visst gode eggreserver. Visste ikke at det gikk an en gang. Om du er født i 74 så er du bare et år eldre en meg, så du stresser mulig like mye som meg mht alderen?

Har du barn fra før?

Jeg har ingen, men håper jo jeg er heldig og få oppleve å bli mamma.

Jeg ønsker deg lykke til og håper det klaffer for deg og ikke gi opp!

Annonse

Gjest Trulte med to små

Hei!

Jeg har ikke begynnt enda men skal ta 450 IE menopur.. Første forsøk for min del, men jeg har fått påvist lite eggreserver, så da er det vel bare å kjøre på :) Håper det funker!!

Da må du ha masse lykke til og jeg håper det lykkes for deg med så høy dose da! :)

Første forsøk regnes ofte som "testforsøk" for mange. Det kan være en av grunnene til de satte dosen på 150 iu for å unngå overstimulering.

Det er mange som går på Menopur 300 iu i Norge. Dosen 450 iu regnes som høy dose samt maks dosen som offentlige klinikker i Norge bruker. I utlandet er det klinikker som bruker 600 iu som maksdose som en sammenligning.

Er i mitt sjette fersk forsøk nå og har alltid hatt doseringer mellom 187,5 til 225 og hatt god respons hver gang. Det er individuelt hvor mye hver enkelt trenger for å oppnå ønsket resultat.

Gjest Trulte med to små

Første forsøk regnes ofte som "testforsøk" for mange. Det kan være en av grunnene til de satte dosen på 150 iu for å unngå overstimulering.

Det er mange som går på Menopur 300 iu i Norge. Dosen 450 iu regnes som høy dose samt maks dosen som offentlige klinikker i Norge bruker. I utlandet er det klinikker som bruker 600 iu som maksdose som en sammenligning.

Er i mitt sjette fersk forsøk nå og har alltid hatt doseringer mellom 187,5 til 225 og hatt god respons hver gang. Det er individuelt hvor mye hver enkelt trenger for å oppnå ønsket resultat.

Ok,ja jeg skal til på andre runde nå med uttak og det blir jo spennende å se hva resultatet denne gangen blir.

Når du skriever at du er på ditt 6 forsøk nå, er det kun ferskforsøk altså? Har du aldri fått egg på frys da?

Jeg skal til på 4 forsøk nå inkl fryseforsøk.

Det er slitsomt dette gamet vi er inne i, men man kan jo ikke gi oss heller, så vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste utfall! :)

Ok,ja jeg skal til på andre runde nå med uttak og det blir jo spennende å se hva resultatet denne gangen blir.

Når du skriever at du er på ditt 6 forsøk nå, er det kun ferskforsøk altså? Har du aldri fått egg på frys da?

Jeg skal til på 4 forsøk nå inkl fryseforsøk.

Det er slitsomt dette gamet vi er inne i, men man kan jo ikke gi oss heller, så vi får bare krysse fingrene og håpe på det beste utfall! :)

Det blir mitt sjette gjennomførte fersk forsøk. Har i tillegg hatt to fullførte fryseforsøk samt har tre embryoer på frys. Det vil si det blir mitt åttende innsett. (Har blitt gravid på to av åtte forsøk men har dessverre mistet. Forsøk uten innsett regner jeg ikke som forsøk. Ja, du har helt rett det er slitsomt både fysisk og mentalt, mest mentalt synes nå jeg. Har ikke tenkt å gi meg ennå så håpet om å lykkes er her fremdeles.

Annonse

Gjest Trulte med to små

Grunnet Pco står jeg kun på 112,5 IE Menopur. Fikk plutselig en følelse at det var veldig liten dose ut i fra deres doseringer. Legene er redde for at jeg skal bli overstimulert. Skal på UL i morgen, så regner med at jeg får vite litt mer da.

Da må du ha masse lykke til! Håper det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...