1976modell Skrevet 5. oktober 2012 #1 Skrevet 5. oktober 2012 Fikk info fra min fastlege i dag om at Folkehelseinstituttet anbefaler gravide i 2 og 3 trinester å ta influensavaksine. Har mange her inne tatt den? Er skeptisk til alt sånt, men i skrivet jeg har fått står det at man har betydelig erfaring i bruk av vaksinen til gravide.
Chelseafan Skrevet 5. oktober 2012 #2 Skrevet 5. oktober 2012 Har ikke tatt den,men er tar den hvert år og fastlegen sier når jeg skal det
jentemamma Skrevet 5. oktober 2012 #3 Skrevet 5. oktober 2012 La akkurat inn en tråd om det samme! Fikk ikke noe info av legen min denne uka, men fant det tilfeldigvis selv. Er veldig usikker jeg... Når har du termin?
79kvinne Skrevet 5. oktober 2012 #4 Skrevet 5. oktober 2012 jeg har ingen planer om å ta vaksinen, selv om jeg kommer inn under risikogruppa pga astma. har aldri tatt slik vaksine og aldri hatt influensaen. tar heller sjangsen på at den kan komme. får man den så får man den uansett, bare litt mildere hvis man er vaksinert.
1976modell Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg er 17 uker på vei. Jeg har heller aldri hatt influensa, og er dessuten sjeldent syk. Men dette er jo en vaksine som er brukt av gravide i mange år, og som Folkehelseinstituttet i tillegg anbefaler gravide å ta. Selvom du selv ikke har hatt det før, kan du få det og det kan utgjøre en risiko for fosteret. Hadde jeg kun hatt meg selv å tenke på ville jeg aldri vurdere å ta den, men nå er det jo ikke bare meg:-)
tyr82 Skrevet 5. oktober 2012 #6 Skrevet 5. oktober 2012 Vaksinen er ny for hvert år. Min jordmor mente det var unødvendig og anbefakte meg å ikke ta det. Jeg har også astma, men har aldri tatt den før. Så jeg forholder meg til det min svangerskapsperson sier til meg.
Caprica Skrevet 5. oktober 2012 #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg tok svineinfluensavaksine i 2009 og endte med å føde 9 uker før tida pga morkakesvikt. Mulig det ikke hadde noe.å si i det hele tatt, men jeg tar ikke sjansen.. Er 27 uker på vei med nr 2 nå og kommer ikke til å ta noen vaksine. Sesonginfluensavaksinen er ny hvert nå siden influensaviruset muterer raskt. Fjorårets vil derfor ha i beste fall liten effekt på årets influensa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå