Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min var 3 uker og jeg husker tilbake på at jeg angret på at jeg ikke hadde gitt det før. Vi fikk en helt annen hverdag etter det og jeg fikk tid til å spise selv blant annet og energi til å være glad i ungen også:)

Kunne gå tur ut døra og være ute mer enn 30min også og ha en baby som var førnøyd. Noe som smittet over på meg som jeg vil tro gikk han tilgode igjen å ha en oppegående mor.

Har ei venninne som er jordmor som sier at det mange sier med at de blir sugeforvirret er bare tull. Om du har ett barn som klarer å amme så vil den ikke glemme hvordan den gjør det og velge det bort fremfor en smokk det ikke kommer noe ut av. + dette med nærhet fra mor osv.

Jeg opplevde jeg ga mere/bedere nærhet når jeg ikke var drittlei ungen fordi jeg var levende smokk og var fengslet i mitt eget hjem:)

Lykke til

Annonse

Vi har gitt våre 3 barn smokk med en gang vi kom hjem fra sykehuset. De sa også på sykehuset at vi kunne gi henne der hvis vi ville, men akkurat da så vi ikke helt behovet for det.

Tror de fleste klarer ammingen fint jeg selv om de får smokk tidlig:)

Min gutt var 1 uke da jeg begynte med smokk. Det viktige er at babyen har fått i gang sugeteknikken, og at smokken ikke skal brukes for å dekke over sulten. Pass på at babyen får i seg nok mat og ikke brukes når han er sulten. Da trenger han ekte varer ;) Jeg er veldig glad jeg introduserte smokken. Han sov bedre, var roligere, og generelt ble ting lettere. For at babyen ikke skal bli for avhengi av smokken er det greit om du framover, ettersom babyen vokser til, ikke gir den smokken når babyen er fornøyd. Da er det lettere å klare seg uten smokken og smokkeavvenning går lettere. Bruk den til soving, trøst og kos. :)

Annonse

Andre natta fant jeg den frem. Da var jeg nødt å få sovet litt. Ga smokken og halvveis satt/lå på mange puter i senga, med babyen på brystet, og fikk endelig sove!! Har ikke merket noe forvirring fra babyen. Fullammer, og det har gått helt fint :)

JM på barsel var ikke helt fornøyd med meg og avgjørelsen min, men det driter jeg i :P

Er det noen som i det hele tatt har opplevd denne sugeforvirringen som man skremmes med?! Jeg har aldri hørt om noen.

Jeg ga smokk på sykehuset, for han var fryktelig urolig første natta. Da ble han nesten litt for passiv, og jeg måtte passe på at han fikk mat ofte nok. Jeg måtte roe smokkebruken et par uker, for jeg merket stor forskjell på teknikken hans når han fikk den ofte. Sannsynligvis ble det slik fordi han fikk den så tidlig, og likte den så godt ;-)

Jeg har prøvd å prøvd å gi snuppa mi på 7 uker smokk lenge nå, fordi hun har sugebehov, vil ikke være smokk lengre selv, og husker hvor mye eldste jenta koste seg med sin og hvor avlastning det var for oss som foreldre. Vet at ikke alle tar smokk, men kunne såå ønske det. Burde jeg gi opp med å prøve? Hun bare bryter seg stakkar eller spytter den ut.. tips??

Ja har prøvd den. Hun lager grimaser og spytter den ut. Prøvde igjen nå når hun er sulten og er veldig ivrig på pupp. Ikke da engang sugde hun. Dytter den ut med tunga. Har ikke prøvd noen gummi ? smokker, bare silikon. Tror du det er for sent å venne henne til smokk nå når hun er 2 måneder straks?

Vet ærlig talt ikke om det er for sent. Mine to fikk smokk tidlig (hun yngste var bare 5 timer), og begge tok den med en gang. Må jobbe litt for at smokken skal "sitte" hos yngste (hun også dytter den ut med tunga), men det bruker å ordne seg. Om natta pleier jeg å holde smokken i handa litt først, slik at den har kroppstemperatur, da pleier den å sitte litt lettere :)

Det finnes mange typer smokker da, kanskje hun har lettere for å godta en annen type? Har hørt om noe som heter natursmokken, men har ingen erfaring med den. Lykke til videre :)

prøvde fra han var 2 uker gammel, og prøvde frem til han var 3-4 mnd. Han tok aldri smokk. Jeg ventet antagelig for lenge.. Han fant tommelen da han var rett over 3 mnd, og slik har det blitt. Nå er han 7 mnd, og sover hele natten, hvis han våkner, finner han totten selv, og vi trenger aldri og tenke på det og ha med smokk.. Det er herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...