Gå til innhold

Hvordan foregår duotest ultralyden?

Florida11

Anbefalte innlegg

Jeg tok duotest blodprøvene for et par uker siden og skal inn til ultralyd i den forbindelse om en uke. Lurer egentlig på hva som skjer på den ultralyden, eneste jeg vet er at de ser på nakkefold og nesebein. Er dette i 2D ultralyd eller bruker de også 3D? Hvor lenge foregår ultralyden? Får vi samtale etterpå med informasjon om risiko eller hvordan foregår dette?

Jeg skal på fostermedisin på St.Olav. Håper noen som har vært gjennom dette kan forklare prosedyren på dette for meg. Jeg vil være 12+6 på ultralyden...

Fortsetter under...

Vi var først på Ullevoll og tok blodprøven, reiste så bort på Rikshospitalet og tok en UL. Der sjekket legen som du sa nakkefold og nesebein, legen bare forklarte mens vi var der at alt så bra ut. Ikke noen samtale etterpå, virket som en vanlig UL.

Blodprøven kunne de ikke bruke siden det viste seg at det var tvillinger i magen :) Kanskje på grunn av det sjokket at jeg ikke husker så mye ;)

Det tok 3 uker fra henvisning til jeg fikk tilbud om time noen uker etter der igjen. Men før min 1. MA i fjor fikk jeg raskt svar, da vi var sene med å spørre etter duotest og ultralyd og vi var redde vi var for trege. Men ble ikke gjennomført pga oppdaget MA før det (på privat ultralyd)...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...