Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #1 Skrevet 4. oktober 2012 HVA gjør jeg? Har utsatt regningene så lenge at det ikke lenger er håp om å få utsatt de noe mer. Har rota det sånn til økonomisk at jeg ikke får låne ei krone mer i noen banker. Har brukt opp foreldre og søsken som långivere, kan ikke spørre de og det er heller ingen andre å spørre. Hva i ellefte gjør jeg? Har ingenting mer å selge på finn heller. Vel, nå går det rett til helvete, virkelig... Finnes det noen som låner ut penger privat et sted?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #2 Skrevet 4. oktober 2012 sosial? nav? krisehjelp... er du alenemor?
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #3 Skrevet 4. oktober 2012 Er alenemor ja, men kommer aldri til å gå på sosialen. Er i ferd med å ordne opp i dette rotet nå, har jobbet masse den siste tiden, men lønna kommer ikke enda. Vi får ikke forskudd på lønn uansett hva som skjer.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #5 Skrevet 4. oktober 2012 er ikke dumt og spare Helt enig, Chelseafan..... sånn bortsett fra at det ikke er alle som har råd til å spare.... :/ ikke hi...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 er ikke dumt og spare Ikke alle har mulighet til det. Noen tjener akkurat til å få endene til å møtes og da har man faktisk ikke mulighet til å spare. Mannen min og jeg har slitt i 3 år før vi endelig har kunne begynt å spare
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #7 Skrevet 4. oktober 2012 er ikke dumt og spare Av hva da?? Når hun allerede går i minus så sier det vel seg selv at hun ikke har noe å spare av.
marsgutt 2013 Skrevet 4. oktober 2012 #8 Skrevet 4. oktober 2012 er det ikke bedre og svelge stoltheten og snakke med nav, en og la det gå enda lenger. innkasso gjør ting dyrere.
Chelseafan Skrevet 4. oktober 2012 #9 Skrevet 4. oktober 2012 Dårlig unnskylding når det er et barn i bilde
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 Har du ofte for lite penger siden foreldre og søsken er oppbrukt som lånegivere? Isåfall bør du prøve å gjøre noe med inntekter kontra utgifter. Har dessverre ingen råd da...
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 Dårlig unnskylding når det er et barn i bilde Har du barn? Ikke det nei. Så kjeften på deg!
Mandalas Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Dårlig unnskylding når det er et barn i bilde Er det en dårlig unnskyldning at man ikke har råd å spare? Men bare når man har barn? Tja, til en viss grad kan jeg være enig i enkelte tilfeller, men da må man vite mer om personen og prioriteringen av pengene. Endret 4. oktober 2012 av Mandalas
Chelseafan Skrevet 4. oktober 2012 #13 Skrevet 4. oktober 2012 Snart har jeg et barn og skal alltid har penger tilgjenglig, når man skaffer et barn kan man ikke ha dårlig råd,så det blir masse Inkasso krav.
marsgutt 2013 Skrevet 4. oktober 2012 #14 Skrevet 4. oktober 2012 Dårlig unnskylding når det er et barn i bilde er faktisk slik at ikke alle kan spare. og hva skjer når man må bruke di pengene som er spart fordi noe skjer? da er det ikke lett og spare di opp igjen hvis inntekten forandrer seg. her er spare konton tom. for di har gått til depositum på leilighet. og det lille som spares nå er til jenta skal konfirmeres, så er på sperret konto.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #15 Skrevet 4. oktober 2012 Snart har jeg et barn og skal alltid har penger tilgjenglig, når man skaffer et barn kan man ikke ha dårlig råd,så det blir masse Inkasso krav. Tror de fleste inne her er PISSELEI av all dritten du klarer å tyte ut av etarholet ditt. Et mindre reflektert og empatisk menneske skal man lete lenge etter og at du skal bli mamma er ikke mindre enn et under (godt at du sparer penger da for så mye mer enn det kan du umuig ha å tilby). Anbefaler deg å roe deg ned noen hakk. Du er tydeligvis veldig ung, og jeg snakker ikke nødvendigvis om bare i alder, men i hodet ditt. Voks opp!
marsgutt 2013 Skrevet 4. oktober 2012 #16 Skrevet 4. oktober 2012 Snart har jeg et barn og skal alltid har penger tilgjenglig, når man skaffer et barn kan man ikke ha dårlig råd,så det blir masse Inkasso krav. Tror de fleste inne her er PISSELEI av all dritten du klarer å tyte ut av etarholet ditt. Et mindre reflektert og empatisk menneske skal man lete lenge etter og at du skal bli mamma er ikke mindre enn et under (godt at du sparer penger da for så mye mer enn det kan du umuig ha å tilby). Anbefaler deg å roe deg ned noen hakk. Du er tydeligvis veldig ung, og jeg snakker ikke nødvendigvis om bare i alder, men i hodet ditt. Voks opp! nå var ikke det svaret så voksent, selv om jeg på en måte er enig.
Chelseafan Skrevet 4. oktober 2012 #17 Skrevet 4. oktober 2012 Må tåle sannheten. de fleste utenfor dette forumet er nok ganske enig med meg når det gjelder mine meninger,så whatever
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #18 Skrevet 4. oktober 2012 Må tåle sannheten. de fleste utenfor dette forumet er nok ganske enig med meg når det gjelder mine meninger,så whatever Tvilsomt!
marsgutt 2013 Skrevet 4. oktober 2012 #19 Skrevet 4. oktober 2012 Må tåle sannheten. de fleste utenfor dette forumet er nok ganske enig med meg når det gjelder mine meninger,så whatever eller er det at i ikke tør og si noe annet eller gidder og si i mot. for og få barn må man faktisk ikke ha en feit sparekonto. tåler fint sannheten, men du kommer ikke med den.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #20 Skrevet 4. oktober 2012 Snart har jeg et barn og skal alltid har penger tilgjenglig, når man skaffer et barn kan man ikke ha dårlig råd,så det blir masse Inkasso krav. Tror de fleste inne her er PISSELEI av all dritten du klarer å tyte ut av etarholet ditt. Et mindre reflektert og empatisk menneske skal man lete lenge etter og at du skal bli mamma er ikke mindre enn et under (godt at du sparer penger da for så mye mer enn det kan du umuig ha å tilby). Anbefaler deg å roe deg ned noen hakk. Du er tydeligvis veldig ung, og jeg snakker ikke nødvendigvis om bare i alder, men i hodet ditt. Voks opp! nå var ikke det svaret så voksent, selv om jeg på en måte er enig. Jeg vet, men jeg er så UTROLIG lei den dama og alt våset hun klarer å lire av seg! Har aldri sett henne si noe hyggelig til mennesker og GUD FORBY om hun skulle kunne se at ikke alle er like. å ha empati er ikke alle forunt.
snille-nille Skrevet 4. oktober 2012 #21 Skrevet 4. oktober 2012 Pante flasker, alle har noe å selge på Finn det trenger ikke å være dyre fine ting, pantsette bunader, sølvtøy osv. Har du noe av gull så kan det nå selges for en god pris, heng opp lapp om å sitte barnevakt, kan du levere avisen før eller etter jobb, ta med barnet og gjør det til en tur... Kanskje noen har flere/bedre ideer, for det er det du trenger nå, ikke kjeft, det får man ikke penger for nemlig :-)
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #22 Skrevet 4. oktober 2012 HI sier vel selv at hun har rotet det til økonomisk og da sier det seg selv at hun ikke har fått spart noe og hun innrømmer jo også at det ikke er lurt det hun har gjort som gjør at hun har så dårlig råd. Da er det ikke noe mer å mase om det, Hi har sikkert lært av det allerede og før hun begynner å spare bør hun jo betale ubetalte regninger. Til HI, så er det vel ikke mange alternativene igjen hvis du ikke kan spørre om utsettelse, ikke familie eller venner og ikke vil spørre nav...
Gjest Vicky Pollard Skrevet 4. oktober 2012 #23 Skrevet 4. oktober 2012 Du får ingen ting med meg i allefall... Du får nok gå på nav. Mange son har behov for hjelp fra det off. Av og til, svelg stoltheten din og kom deg i vei! I morgen den dag!
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2012 #24 Skrevet 4. oktober 2012 Er alenemor ja, men kommer aldri til å gå på sosialen. Er i ferd med å ordne opp i dette rotet nå, har jobbet masse den siste tiden, men lønna kommer ikke enda. Vi får ikke forskudd på lønn uansett hva som skjer. Hvorfor ikke spørre nav og "gå på sosialen"? De er der for å hjelpe folk i vanskelige tider. De hjalp oss i fjor, var totalt krise i heimen! Betalte en del regninger for oss, og hjalp oss ovenpå. Nå har begge to fått bedre jobber og økonomien er på rett vei. Svelg stoltheten din og spør nav! Det er mitt beste råd!
Audix78 Skrevet 4. oktober 2012 #25 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg synes at når du har barn så har du ikke RåD til å være så stolt at du ikke går til NAV når du først har satt deg i en slik håpløs økonomisk situasjon. Og å skulle betale gjeld med å opparbeide seg mer gjeld.. nei det er ikke å anbefale. Har du bil? Har du tv? Har du DVD spiller? Selg det unna. Du tror du ikke har mer å selge kanskje, men det kommer ann på hva du mener du ikke klarer deg uten. Jeg ville glatt ofret TV for å slippe inkasso.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå