Gå til innhold

Når bør vi ha sex i forhold til positiv EL test (billigstrimler)?

Anbefalte innlegg

Dette har det sikkert vært spurt om maaaange ganger, men jeg må bare spørre...

Vi har ikke sex altfor ofte, så jeg må "spare" samboern til da det virkelig gjelder. Og når er det da det gjelder? Jeg pleier få EL rundt dag 15 i syklusen og begynner derfor å teste ved dag 11. Når den da blir positiv, må vi da ha sex samme dag, eller dagen etter? Eller aller helst dagen før?

Burde jeg planlegge at vi har feks den 12 eller 13, og så den dagen testen blir positiv? For når testen er positiv så slippes egget etter 36 timer? Jeg pleier da teste igjen etter ca 12 timer for å se når den blir negativ igjen. Hvor lenge er jeg fruktbar etter at den har blitt negativ igjen? Da er vel egget sluppet, eller?

Fortsetter under...

Det lønner seg å ha sex 1-2 dager før, eller samme dag som eggløsningen finner sted. Eventuelt også dagen etter eggløsning, siden egget lever i 24 timer før det ikke kan befruktes lenger.

Sex annenhver dag under en eggløsningsperidode er det mest gunstige for å bli gravid :)

Det lønner seg å ha sex 1-2 dager før, eller samme dag som eggløsningen finner sted. Eventuelt også dagen etter eggløsning, siden egget lever i 24 timer før det ikke kan befruktes lenger. Sex annenhver dag under en eggløsningsperidode er det mest gunstige for å bli gravid :)

Takk for svar:)

Men når blir det i forhold til el testen? Når den er positiv så er det fortsatt en stund til EL? Slik at samme dag som el test er positiv, er kanskje dagen før selve EL? Eller?

Det lønner seg å ha sex 1-2 dager før, eller samme dag som eggløsningen finner sted. Eventuelt også dagen etter eggløsning, siden egget lever i 24 timer før det ikke kan befruktes lenger. Sex annenhver dag under en eggløsningsperidode er det mest gunstige for å bli gravid :)
Takk for svar:) Men når blir det i forhold til el testen? Når den er positiv så er det fortsatt en stund til EL? Slik at samme dag som el test er positiv, er kanskje dagen før selve EL? Eller?

For at det skal være optimalt så bør dere egentlig ha sex dagen før positiv el-test også ;) Men det er jo litt vanskelig å vite om man ikke har regelmessig syklus, så sex annenhver dag fra dag 12-18/20 er lurt ;) Det er lurt at sædcellene ligger "å venter" på egget :)

Når testen er positiv er det omtrent 12-36 timer til egget slipper :)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være mest gunstig å ha sex annenhver dag i eggløsningsperioden? Dersom det ikke er noe i veien med sæden, er det bare å ha seg som kaniner, om man så ønsker!

Sæden kan leve i flere dager inne i deg og bare «vente» på egget.

Ideelt bør du dermed ha sex - gjerne hver dag - fra noen dager før el. når du får positiv el test er det bare å kjøre på til testen er negativ igjen.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor det skulle være mest gunstig å ha sex annenhver dag i eggløsningsperioden? Dersom det ikke er noe i veien med sæden, er det bare å ha seg som kaniner, om man så ønsker! Sæden kan leve i flere dager inne i deg og bare «vente» på egget. Ideelt bør du dermed ha sex - gjerne hver dag - fra noen dager før el. når du får positiv el test er det bare å kjøre på til testen er negativ igjen.

Vi har dessverre ikke muligheten til å være kaniner denne mnd. Mannen har ødelagt ryggen sin så det er vondt å få til så mye sengekos. Men vi skal prøve noen få ganger, og da må vi liksom vite når vi skal sette inn støtet -siden det ikke kan bli hver eller annenhver dag...

Annonse

Flott, dette lurte jeg også på! Har også en syk mann denne pp, så må planlegge litt.. Vi kommer nok til å ha sex samme dag som testen er positiv, så ser vi an formen hans om vi prøver to dager etter det igjen.

Ikke hi

• 1 år senere...

Så fint, alt msn finner :D
Jeg hadde positiv EL-test nå og må vente til ikveld for sex.
SYns liksom det er litt skummelt, ville helst gjør det NÅ.
Men det går ikke.

Anonymous poster hash: 1ef5a...e55

Å apropo, nrk.no hadde (muligens fortsatt har) en oversikt over sexstillinger som skal passe ulike skader og lyter. Vi brukte den siden i en periode jeg slet med betennelse i skulder. Bare sånn for å gi et lite tips, men mulig dere allerede har undersøkt dette?!?

Endret av hjerte♥barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...