Gå til innhold

Noen strikkekyndige her? Strikke beskyttelse til puffer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strikker vanligvis ikke, men fikk plutselig en ide om at jeg skal strikke noe å sette over mine to puffer. De er hvite, og må prøve å beskytte de ved å sette over trekk. Tenker derfor på et strikket trekk.

Men ihvertfall, hvordan gjøres det i praksis? Puffene er runde og diameter er vel omtrentlig 40-45 cm (eller ca. så bred min rumpe er, aner ikke cm) og omtrent 30-40 cm høy. Hvordan kan jeg strikke noe til dette?

Fortsetter under...

Skrevet

Har du vurdert å heller hekle? Det vil gjøre det mye enklere siden puffene er runde...

Skrevet

Strikke er det jeg kan, derfor tenkte jeg kun på det:-P

Er det vanskelig å lære å hekle?

Skrevet

Jeg synes ikke det var vanskelig å lære. Det ligger mange videoer og forklaringer på nettet. Hvis du bruker tykt garn og tykk heklekrok, så går det ganske så kjapt også. Og det er jo gøy å se resultater raskt :)

Skrevet

Ok takk for tipset:-) Hekling har jeg hatt lyst til å prøve. Og om resultat vises raskt er jo det egentlig tingen for meg... Har tendens til å la halvferdige prosjekt bli liggende å slenge.

Fikk også et tips om å strikke lapper og sy de sammen etterpå. Og da får jeg brukt litt sånn restgarn min mor har liggende rundt omkring:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...