Gå til innhold

Far var kjempebaby - arvelig??

Anbefalte innlegg

Mannen min veide 5500g da han ble født, og ingen av hans to søsken veide under 4500g.. Men han var klart størst. Bestefaren hans veide visstnok 6000g og ble født hjemme på sofaen for nesten hundre år siden. Utrolig at det gikk bra tenker jeg.. ;) Min svigermor er ingen stor dame og hadde heller ikke svangerskapsdisbetes.

På min side av familien er det ingen slike "monsterbabyer", både jeg og min bror veide omtrent 3500g.

Hva tenker dere damer om risikoen for at min baby blir som sin far? :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977469-far-var-kjempebaby-arvelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

barnefaren her var også nesten 5 kg. han var så stor at moren måtte ha haste ks, frode han ikke ville ut :/ håper virkelig ikke det er så arvelig. min førstevar 3240 g, annen barnefar som ikke var over 3000 da han ble født. jeg selv var 3020 g.

får bare krysse fingrene på at denne ikke blir så stor som faren sin ;)

Jeg fikk 2 rundt 3,4 kg(på termin) med min første mann. Med min nåværende mann har jeg fått 4 rundt 4,5 kg. Han er stor, og var en stor baby. Min første mann var mindre, men de på rundt 3,4 var tvillinger, så litt vanskelig å si...Men jeg har vel en følelse at min nåværende mann lager store barn...hehe;) Selv er jeg ganske liten...

Annonse

Jeg hadde forberedt meg på en stor baby siden jeg gikk to uker over slik som mamma, og skulle ha en gutt. Men neida, han var perfekte 50cm og 3260g... Jeg var rundt det samme selv, samboer er vi litt usikker på, men utifra bildene ser han ut til å være ganske stor :)

Jeg tror det er veldig individuelt om man får en stor baby eller ikke, men dette vet nok jordmor mye om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...