Gå til innhold

Skal trekke en visdomstann på mandag, kan jeg gå på jobb etter på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å gå på jobb etter å ha trekt en visdomstann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke orket.. Ganske så vondt og mye smertestillende dagen etter!

Men noen har ikke vondt i det hele tatt, så det er jo vanskelig å forutsi..

Men får man ikke sykemeld av tannlegen hvis nødvendig?

Skrevet

Jeg hadde vondt, det er vondest når bedøvelsen begynner å gå ut synes jeg. Selve trekkingen er bare litt ubehagelig. Hadde ikke klart å gå på jobb etterpå!

Skrevet

Nei, ikke jobb. Man blør jo masse og.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg har operert ut to og trukket to.

Når jeg "bare" trakk dem ut, så var det ikke noe problem å gå på jobb etterpå. Dro rett på jobb den ene gangen og rett hjem for å forberede juleselskap med full middag andre gangen (gjestene kom 2 timer etter trekkingen). Man kjenner jo selvsagt at det gjør litt vondt, så greit å ta en paracet og en ibux så fort du er ferdig.

Skrevet

Hadde ikke noe problem med å gå på jobb, men jeg bare trakk dem ut, jeg opererte ikke. Blødde ikke veldig og hadde ikke veldig vondt.

Skrevet

Sattser på å gå på jobb, får helle gå hjem om det blir for mye smerter.

Skrevet (endret)

Dersom det er snakk om å "bare" trekke en tann oppe i kjeven, klarer de fleste seg bra med et par paracet eller ibux og kan uten noen problemer gå på jobb. Men dersom jobben din innebærer mye løfting eller tungt fysisk arbeid, ville jeg bedt om å få tilrettelagt litt de første dagene etter trekkingen. Det er jo veldig inviduelt da, men det er ofte en del blod det første døgnet etter trekkingen, så avtar det.

Dersom du skal fjerne den operativt og/eller nede i kjeven, ville jeg sett det mer an på formen. Tennene har ofte større røtter og er bedre festet nede i kjeven og derfor får man ofte litt mer vondt og/eller hevelser i forbindelse med fjerninger av visdomstenner nede, da spesielt om man må operere den ut.

Lykke til i hvertfall, det går nok veldig bra :) Tannlegene er jo så flinke i dag :)

Endret av Benevy
Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg trakk en visdomstann oppe i overkjeven i fjor. Jeg fikk lagt tannlegetimen til en fridag, og jeg var glad for det. Mulig jeg er pysete, men jeg blødde en del etterpå, det var vondt (selv med paracet og ibux) og jeg var ikke i spesielt god form. Nå kommer det jo selvsagt også an på hva slags jobb du har. Har du en jobb der det ikke gjør noe om du hangler litt og fungerer for halv maskin er det jo greit. Det har ikke jeg.

Dagen etter trekkingen var jeg på jobb, og det gikk helt fint.

Skrevet

Jeg ville sett det litt an. Jeg hadde en skummel opplevelse etter forrige visdomstannoperasjon. Operasjonen gikk helt fint, men jeg fikk beskjed om å sitte der noe minutter etterpå for sikkerhetsskyld. Følte meg helt fin da jeg gikk de 200 meterne bort til apoteket for å kjøpe smertestillende. Men der inne falt jeg plutselig rett i bakken. Det viste seg at jeg hadde hatt et blodtrykksfall, som er svært vanlig etter slike operasjoner. Utrolig pinlig! Jeg måtte få mannen min til å komme fra jobb og hente meg, for jeg kunne ikke kjøre bilen hjem igjen. Ingen jobb på meg den dagen altså.

Skrevet

Spørst litt hvilken om det er oppe eller nede, og om fjerningen er ukomplisert eller ikke. Jeg fikk utskrevet smertestillende på resept og ble rådet til å ikke drive med fysisk aktivitet i dagene etterpå. Måtte også sy flere sting. Dette var en av visdomstennene nede.

Samboeren min trakk en visdomstann oppe for noen uker siden. Det var ukomplisert og han behøvde omtrent ikke smertestillende.

Du må nesten se det an.

Skrevet

Jeg trakk de to jeg har oppe uten noe problem og var tilbake på jobb etterpå, men ga beskjed på jobb at det var mulig jeg dro hjem iløpet av dagen.

Men de to jeg er nede er mer kompliserte og må opereres ut så da må jeg nok være hjemme etterpå.

Skrevet

Kommer an på hva slags jobb du har også for du skal ikke anstrenge deg eller drive med noe spesielt fysisk aktivitet rett etterpå.

Skrevet

Jeg har en fysisk tung jobb og gikk på jobb etter å ha trukket visdomstann nede. Blødde en del, men hadde gasskuler over hullet som jeg holdt på plass ved å holde kjevene sammen. Trengte ingen smertelindring utenom det som ble satt da de fjernet tannen.

Skrevet (endret)

Er det vanlig å gå på jobb etter å ha trekt en visdomstann?

Jeg trakk en tidlig i uka. Gikk greit til bedøvelsen gikk ut (selvom du er nummen i hele ansiktet fram til det skjer). Jeg ville spurt om å få en time sent på dagen også dratt hjem etterpå. Da slipper du å ta noe fri (og slipper å komme på jobb og sikle blod og være helt groggy)... Stor sjanse for å bite seg i tunga eller leppa om man prater mye med bedøvelse...

Gikk forøvrig veldig bra etter jeg fikk tatt smertestillende da bedøvelsen gikk ut. Etter det har det ikke vært vondt, bare ubehagelig. Dette var Tanna nede...

Endret av calalalala
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Min røtter er som kroker, og han måtte derfor jobbe en del for å få ut tannen. Dette var noe som er umulig å forutse. Jeg var rett og slett dårlig resten av kvelden, feberfølelse og trøtt, hadde en del vondt til tross for smertestillende. Alle reagerer ikke likedan, men det er rimelig kjipt å ringe jobben en time før man skal på og si at man ikke klarer det. Ta heller fri. Dessuten får man klar beskjed om å ta det rolig, man kan begynne å blø ved anstrengelse, det er jo et sår ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...