Gå til innhold

Hva mener dere om at mannen drar på guttetur 5 uker før fødsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel jeg reiste til nordnorge nøyaktig 4 uker før terminen, men gikk 2 uker over terminen.

Så lenge du ikke har tegn på modning nå så er det nok svært lite sannsynlig at du føder 5 uker før. Jeg ville latt ham reise, og om noe skulle skjedd så kan han hoppe på første fly hjem og rekke det å. ;)

Er 5 uker til datoen våres, og må si jeg hadde nok bekymret med fint lite. Det virker enda så lenge til :) Siste 3 ukene før derimot, da får han holde seg i radiusen rundtomkring :)

Gjest Lykkeliggift_

Kall meg rar, men jeg hadde ikke likt at mannen prioriterte guttetur til utlandet 5 uker før termin, så jeg hadde satt meg på bakbeina. Men nå er han ute med kompiser minst 2 ganger i måneden ellers, så sitter ikke akkurat lenket hjemme.

Annonse

i uke 35 skal sambo med jobben på danskebåten. EN HEL HELG.

grøss og gru... hvem skal hente iskrem til meg midt på natta?? eller hjelpe meg opp fra doskålen?

Hvem skal jeg denge i hue når jeg ikke finner yndlingsputen min og er overbevist om at det er sambo som har gjemt den bort med vilje.

Konklusjon og løsning: Den helgen er jeg hos svigerforeldre :P :P :P

De bor bare 10 minutt unna. Sambo har leid heiskran og skal heise meg ned til dem :P :P

de må lære at det er ikke bare bare å ønske seg barnebarn.

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter overhodet med å la barnefar dra på guttetur utenlands fem uker før termin.

Men nå befinner jeg meg i den situasjonen at barnefar pendler til andre siden av landet hver ukedag frem til to dager etter min egen termin - er faktisk ikke stressa over det heller.

Det kommer jo an på flere ting...Har du født før? Hvor lang tid tok fødselen? Når fødte du ifht. termin? Har du noen andre som kan være med deg på fødselen hvis han ikke rekker det? Kan du bo hos noen de dagene han er vekke? Er det krise hvis han ikke rekker det?

Jeg for min del hadde ikke likt å være alene flere dager 5 uker før termin, men mest fordi jeg var i så dårlig form (bekkenløsning, søvnproblemer +++)

hadde fint latt han dra på tur.

nå er jeg 35+5 og mannen har nå vært på jobb i 2 uker, kommer kanskje hjem i kveld om helikopteret går.

er ikke noe stress.

dette er vårt andre barn, første kom noen dager før termin og var ute ila 5 timer fra første tegn til fødsel.

la han reise,og slapp av og kos deg.

nyt stillheten og ro ned.

Jeg er 34uker på vei, å gubben sitt firma skal på fyllatur til helgen. Han innsåg heldigvis selv at det passa dårlig med den turen nå.. Mn hadde han spurt meg hadde jeg nekta han å reise. Når man ikke vet når babyen kommer, plutselig skjer det noe,å jeg hr iværtfall ikke lyst til å ende opp med å føde alene. Nei så mye som gravide må "ofre" for når man er gravid, syns jeg iværtfall han kan holde seg hjemme nå.

Så jeg skjønner godt at du er bekymret.

Annonse

Gubben skulle egentlig på langhelg (dvs denne helga)med venner og kolleger 14 dager før termin. Jeg ble sur for at han ikke tenkte på å spørre meg i det hele tatt. Han skjønte nok tegningen for han avlyste etter en stund. Vi har en del å ordne før fødselen og, og han innså at det ikke gikk. Han er ukependler, og det har jeg ingen problem med selvfølgelig.

Om formen min tilsa at jeg kunne være hjemme uten hjelp fra han, eller at jeg kunne være hos noen/fått hjelp her hjemme så hadde det gått fint. Er ikke ofte han er ut på tur, så da unner jeg han det. Men som flere sier over her, 3 uker før er hellige ;-)

Jeg ville ihvertfall sørga for å hatt noen andre i nærheten som kunne komme på kort varsel hvis det skulle skje noe. Ei venninne av meg fødte 7 uker før tiden, førstegangs, og hun hadde ingen tegn til fødsel på forhånd. Ei anna venninne fikk 4 uker før termin, også førstegangs. Så det kan jo skje noe, men mest sannsynligvis så går det jo bra :) Du må nesten bare kjenne på hva du syns er greit :)

Jeg ville også latt ham reise... Har selv tre uker til termin og samboer kom akkurat hjem etter tur til Italia. Er glad han fikk hygget seg på tur og fikk litt avveksling. Kunne jo så klart begynt å føde, men fant ut sjangsen var minimal :-).

Her må nok sambo holde seg ganske nært hjemme nå :)

Har 5 uker til termin, men baby er estimert til og være 1-2 uker større, + at om 2 dager er jeg kommet like langt i svangerskapet som da jeg fikk mi første som kom nesten 5 uke før termin.. Jeg var førstegangs og fikk ingen forvarsel på fødsel før vannet gikk kl: 11 på kvelden og fødselen var i full gang kl: 3 på nattn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...