Gå til innhold

Dere som synes first price produkter er så dårlige, dere er klar over at mange av dere produkter er identiske med "merkevarer"?

Anbefalte innlegg

Feks egg- egg fra prior pakkes i både first price kartong og 12 pakk prior. Grønnsaker og frukt er også det samme. Og flere andre ting. Såååå det så.

Fortsetter under...

Jeg kan helt fint kjøpe frukt, grønnsaker, egg, kjøtt (ikke pølser) og enkelte pålegg fra billige merker. Men feks billige ost smaker dritt, eneste som duger der er norvegia.

Noe er er bra i billigmerker og noe ikke, men sånn er det med dyre merker og, noe er bra og noe ikke.

First price paprika smaker jo høgg! Og mener å huske at det er samme med gulerøttene? Jeg kjøper helst gulerøtter med GOD smak da, siden jeg knasker de bart og ikke kokt :)

Jeg kjøper som regel first price oliven, men de kan allikevel ikke sammenlignes med oliven fra innvandrerbutikker..

Jeg kan helt fint kjøpe frukt, grønnsaker, egg, kjøtt (ikke pølser) og enkelte pålegg fra billige merker. Men feks billige ost smaker dritt, eneste som duger der er norvegia. Noe er er bra i billigmerker og noe ikke, men sånn er det med dyre merker og, noe er bra og noe ikke.

Du vet at Tine selger ost som er feks. feil form på til billig merker? Jeg tror det er Coop sin ost som er Tine Norvegia.

Jeg kan helt fint kjøpe frukt, grønnsaker, egg, kjøtt (ikke pølser) og enkelte pålegg fra billige merker. Men feks billige ost smaker dritt, eneste som duger der er norvegia. Noe er er bra i billigmerker og noe ikke, men sånn er det med dyre merker og, noe er bra og noe ikke.
Du vet at Tine selger ost som er feks. feil form på til billig merker? Jeg tror det er Coop sin ost som er Tine Norvegia.

Coop sin har jeg ikke prøvd, men skal ta å teste ut den. Har prøvd lamdlor. first price og euroshopper og alle hadde rar og ekkel bismak. Takker for tipset.

Det er palmeolje i Firts Price osten, derfor smaker den rart. Innholdet av ost er også mindre i billigvariantene. Ingen First Price ostpakker jeg har sett har feil form.

Annonse

Det er palmeolje i Firts Price osten, derfor smaker den rart. Innholdet av ost er også mindre i billigvariantene. Ingen First Price ostpakker jeg har sett har feil form.

Er ikke snakk om at osten er deformert, men at enkelte oster ikke passer inn i Tine-formen og derfor ikke kan selges til full pris under merkenavnet Tine. Det har nok sin standard.

Var om dette på FBI for en tid tilbake. Både om ost fra merkenavn som selges under billignavn. Egg, kjøtt, kylling osv. som også er fra merkevarer som selges som billigvarer når formen eller fargen ikke er helt perfekt.

Er ikke snakk om at osten er deformert, men at enkelte oster ikke passer inn i Tine-formen og derfor ikke kan selges til full pris under merkenavnet Tine. Det har nok sin standard. Var om dette på FBI for en tid tilbake. Både om ost fra merkenavn som selges under billignavn. Egg, kjøtt, kylling osv. som også er fra merkevarer som selges som billigvarer når formen eller fargen ikke er helt perfekt.

ikke helt riktig. Kylling for eksempel taes fra bunnen av "tanken" som det porsjoneres fra. Altså, rester som er igjen. Skinke fra FB inneholder slintrer osv som tyder på dårlig kjøttkvalitet. Selv om det kommer fra samme produsent, er det nok ikke samme kvalitet på disse varene.

Jeg må innrømme at jeg nok er litt matsnobb og har knapt smakt noen billigprodukter. I mitt hode er de billige av en grunn og de få kronene man sparer gjør ikke nok til at jeg vil fire på kvalitetskravene.

Men bakepapir, plastposer osv kjøper jeg ofte butikkens eget merke - det er jo ting som kun brukes en gang før det havner i bosset - og ingen skal spise de :)

Gjest Vicky Pollard

Feks egg- egg fra prior pakkes i både first price kartong og 12 pakk prior. Grønnsaker og frukt er også det samme. Og flere andre ting. Såååå det så.

Ja, ANNENSORTERING heter det.... ;)

Er ikke snakk om at osten er deformert, men at enkelte oster ikke passer inn i Tine-formen og derfor ikke kan selges til full pris under merkenavnet Tine. Det har nok sin standard. Var om dette på FBI for en tid tilbake. Både om ost fra merkenavn som selges under billignavn. Egg, kjøtt, kylling osv. som også er fra merkevarer som selges som billigvarer når formen eller fargen ikke er helt perfekt.
ikke helt riktig. Kylling for eksempel taes fra bunnen av "tanken" som det porsjoneres fra. Altså, rester som er igjen. Skinke fra FB inneholder slintrer osv som tyder på dårlig kjøttkvalitet. Selv om det kommer fra samme produsent, er det nok ikke samme kvalitet på disse varene.

Litt snodig at skinken, som du nevner, fra First Price og Coop X-tra er de som inneholder mest kjøtt :D

Jeg tror bare du har bestemt deg for å ikke like billigmerker og det er helt greit. Jeg liker heller ikke alt :)

Annonse

Gjest <3Barn&Engler<3

Kjøper helt greit first price egg og poteter, noe av de sausene på glass kan jeg kjøpe av first price, men det er jo en god del av det som har forferderlig smak osv, så jeg unngår det så langt økonomien vår tilsier det.

Litt snodig at skinken, som du nevner, fra First Price og Coop X-tra er de som inneholder mest kjøtt :D Jeg tror bare du har bestemt deg for å ikke like billigmerker og det er helt greit. Jeg liker heller ikke alt :)

Det at det inneholder mer kjøtt i kvantitet betyr ikke samme kvalitet. Nei, jeg har ikke "bestemt" meg for å ikke like billigmerker, men jeg er bevisst på kosthold og sparer ikke penger på noe som gir grunnlag for helsa mi, nemlig mat, hvis maten er av dårligere kvalitet enn de dyrere merkene.

Jeg kan bare uttale meg sikkert om grønsaker ettersom det er den bransjen jeg jobber i. Selv om FP merkede grønsaker som regel er helt ok og noen ganger er nesten like fine som andre, er kvalitetskravene mye lavere. Er det mye på markedet kan kvaliteten være god, men er det litt lite er det varer som ofte ellers ville blitt brukt som for eller kastet som pakkes som FP. Det er helt trygt å spise FP grønt, men du må regne med for eksempel grovere gullerøtter som er dårligere vasket og pusset, poteter med mekaniske skader og ujevn størrelse, frukt som er tvangsmodnet osv.

Noen av billigmerkene er helt ok, men ikke alle.

Så et program fra Tine hvor de viste hvordan de lagde Norwegia og hvordan de lagde billig-osten og hva som var forskjell på oppskriftene. Selv om de lages på samme sted lages de etter forskjellig oppskrift, og billigvarianten inneholdt f.eks helt andre fettstoffer.

Egg er helt greit, og ofte grønnsaker (men jeg ser nøye på dem), noe kjøtt er greit, men f.eks servelaten smaker vondt.

Man må nesten bare lese innholdsfortegnelsen og prøve seg frem, noen liker du andre liker jeg, men alt er ikke like bra altså...

Har prøvd mye fra first price, og mye er ok, men absolutt ikke alt er spiselig. Syltetøy, nudler, pasta, kjøttdeig, fiskepudding, grønnsaker (de fleste), noe frukt, brus, salt potetgull er NOE av det jeg synes er ok. Men klart syltetøyet fra nora er jo bedre, men jeg overlever litt FP syltetøy på skiva.

Alt av dopapir, våtservietter, q-tips osv kan vi bruke.

Det eneste jeg kommer på som vi virkelig styrer unna er shampo/balsam, bind/tamponger (ikke prøvd), skinke!!!!! og det meste av fiskeprodukter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...