Gå til innhold

Hva skjer på overtidskontroll?

Anbefalte innlegg

Heeei jenter:) Trenger hjelp .. :)

Jeg er 2 dagen på overtid og har fått en overtidskontroll 12 Oktober.. det er da 10 dager etter termindato:)

Men hva skjer på denne kontrollen? Vet at det er på sykehuset.. men ..

Er det denne dagen de setter igang? Eller må man komme tilbake?

Bare lurer på om man må ha med tingene sine, eller hva.. :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977418-hva-skjer-p%C3%A5-overtidskontroll/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det er forskjell fra sykehus til sykehus, men på Riksen sa de at at man IKKE måtte forvente å bli satt i gang på overtidskontroll. De bare undersøker at barnet har det bra,leie osv og gjør en vurdering vedr igangsetting ut fra det. Når de setter i gang,gjør de gjerne noe, og så sender de deg hjem for å vente (hvis det ikke haster)..det var det de sa der hvertfall.

Man har bagen i bilen i tilfelle, men det er mange ganger slik at man kanskje ikke blir satt i gang. De tar som regel ultralyd og sjekker modning har jeg forstått på alle mine venninner som har vært på dette ;)

Hei!

På min overtidskontroll for 2 år siden tok de vel en ultralyd for å måle leggbeinet for å finne strl på ungen ca. Også hørte de på hjertelyd og alt var bra. Kjente også etter om jeg hadde moden livmortapp og om jeg hadde noe åpning. Jeg hadde 1 cm åpning og derfor strippet jordmor meg.

Dagen etter startet riene på kvelden :)

På Lillehammer sykehus setter de i gang når du er på dag 10. Da først med en metode om dagen tror jeg - så kan fortsatt gå 3 dager tror jeg. Overtidskontrollen er på 7 dagen over termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...