Gå til innhold

Kan man ta taxi til sykehuset når man skal føde?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt om noen som har blitt nektet taxi, fordi de er så redd for at vannet skal gå og ødelegge setene... Hehe, du får ta med deg en håndduk å sitte på. Sjansen er jo ikke så stor for at vannet går underveis. Blir du nektet får du ringe ambulanse. Men tror det går fint altså. :)

Tror ikke de kan nekte det?? Men hvis det renner vann av deg burde du kanskje ta på en bleie eller no? ;-P vi har bil og bor bare 15 min fra sykehuset,men har tenkt å ta taxi for å slippe stress med å hente bil og ikke minst parkering..

Annonse

Jeg tok taxi første gangen og kommer til å gjøre det denne gangen også siden vi ikke har bil. Bor også ca. 1 time fra sykehuset og jeg har dessuten fare for "styrtfødsel" så dette må gå rimelig kjapt. Jeg må nesten bare stole på at taxien er tilgjengelig akkurat da...grøss.

Uten å virke for rasistisk her.. men jo.. mange av disse muslimene som kjører nekter det de har lyst til de.. Har så mange ekstreme taxihistorier at det er SKREMMENDE!

Jeg må selv ta taxi..

Grunnen til at jeg sier muslimer, er fordi det er som regel de JEG har hatt problemer med.. Nekter å kjøre hvis du har med deg en gut f.eks. Nekter å la hunden få bli med, etcetc)

Endret av AiliVeronica

Vi flytter inn til byen 15 dager før termin og jeg regner med at vi rekker det. Da er det isåfall snakk om en taxitur på 2 minutter. Men man vet jo aldri om hun kommer før ;) Kniper igjen jeg nå. 34+3

Vi har ikke bil, og bor ca. 45 minutter fra sykehuset.. Kan man ringe taxi eller vil de ikke kjøre gravide som føder?

Jeg har en kompis som jobbet som ambulansesjåfør, og han sa det var helt normalt å ringe dem hvis man trengte frakt til sykehuset. Det vet uansett sykehuset, for man må jo ringe føden når det starter.

Har også hørt at det er opp til taxisjåføren å bestemme om du får sitte på eller ikke, det er jo ofte deres private biler og skjønner godt at de er redde for å bli jordmødre på turen. Hvis de tar deg med, kan det kanskje være lurt å sitte på en tisselaken :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...