Gå til innhold

flere som opplever enorm tørste?

Anbefalte innlegg

er tørst hele tiden. ingenting hjelper bortsett fra vann med isbiter... for lyst på cola/iste/juice med masse isbiter men tilslutt må jeg hente en mugge med vann og isbiter.

allikevel våkner jeg midt på natta med knusktørr munn og tunge og lepper.

Hva skjer? noen andre?

idag hadde tassen bursdag og ble 31 uker. :P 9 uker igjen. :P

Fortsetter under...

Samme historien her! Trodde jeg hadde høyt blodsukker, så jeg måtte igjennom glucosebelastning for å se at jeg ikke hadde svangerskapsdiabetes. Men alt var helt fint, så da spørs det om det er en normal bivirkning av svangerskapet ;)

Ingenting er så godt som isbiter!!!! :):)

Tørste kan være et symptom på diabetes ja. Hvis du er i tvil kan du få legen til å ta et enkelt blodsukker av deg neste gang du skal dit, møter du fastende så får du et godt svar på om blodsukkeret ditt er for høyt eller ikke :)

Men jeg har vært slik i flere måneder og prøvene mine var som sagt normale. Kroppen krever kanskje mere drikke også for å holde seg selv gående, blodgjennomstrømningen er jo mye høyere enn normalt, blodtrykket skal holdes oppe og babyen krever sitt av næring! + at vann krever vann, altså har du vann i kroppen som følge av svangerskapet skal man gjerne drikke mye og kroppen sier vel gjerne i fra selv :)

Annonse

Var kjempetørst omtrent fra dag en i svangerskapet. Drakk litervis med vann, gikk konstant og bar på ei vannflaske. Måtte opp og drikke vann om natta. Juice og annet gjorde meg bare mer tørst. Er nå i uke 36+1, og de siste par ukene har tørsten gitt seg. Nå må jeg huske på å drikke.

Tok glucosebelastning to ganger, alt normalt. Og tar jo jevnlig urinprøve som det til nå ikke har vært snev av sukker i. Har heller ikke hatt ødemer.

Fikk beskjed om at tørsten nok skyldtes at blodvolumet skulle økes mye i svangerskapet, altså må kroppen ha mer væske.

Helt normalt å bli tørst i svangerskapet da kroppen trenger mer vann. Jeg sliter normalt sett med å få i meg 2-3 glass vann om dagen men nå kan jeg drikke 5-6 glass bare på jobb, og ennå mer hjemme. Tydelig at kroppen bruker mer væske i svangerskapet. Sånn var det sist også.

Og bare vent til amminga starter, da ble det faktisk værre for min del. Måtte være flink å drikke hele tiden, hvis ikke så ble jeg sur, gretten, fikk hodepine og alt som hører med...

35+6 i dag og har vært tørst i ukesvis. Jeg blir også knusktørr på leppene, i munnen og helt ned i strupen. Jeg har blitt mye flinkere til å drikke vann, og er veldig glad for isbitmaskinen på kjøleskapet. Hehe :)

Det sies at nok drikke skal motvirke vann i kroppen. Merker dog ikke mye til det.. Mulig jeg ikke drikker nok ;)

Tørst,tørst,tørst hele tiden og jeg kan ikke drikke noe før jeg legger meg for da må jeg opp på do hele natten.

Har lyst på saft,brus,melk,juice og alt som kan drikkes. Kunne sikkert drukket flere liter meg appelsinjuice om dagen hvis jeg hadde gått inn for det. Prøver å holde meg til vann, men må variere litt av og til........

å... så bra at jeg ikke er alene. tror nemlig ikke det er diabetes. har jo tatt denne forferdelige glukose testen i uke 27. og den var normal. og jeg måler blodsukkeret mitt jevnlig. og det er også normalt. til tider lav til og med.

da er det vel bare svangerskapet. er jo så varm hele tiden. føler at jeg har en ovn inni meg og svetter mye om nettene. Mulig det også bidrar til ørken tilværelse innvendig. vann+isbiter= happy Peanutts :P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...