Dini Skrevet 3. oktober 2012 #1 Del Skrevet 3. oktober 2012 Ja, nå begynner de å vokse seg til de her små.. Har dere lagt merke til noe spesielt med herming eller noe du gjør selv som barnet gjør? Eller er de blitt mer aktive? Hvilke sykdommer har dere hatt i hus? Hvor mange tenner har deres fått? Leser eller synger dere for barnet før natta? Eller annen tid på døgnet? Her har ho begynt å vinke litt når vi går. Hun kan også stå og klappe i bordet om jeg gjør det (men det er normalt uansett). Hun har også begynt å hoppe litt eller bli "vill" når hun hører musikk. Hun tok sitt første skritt i går! Helt alene, fra veggen og hen til meg (8 mnd og 1 uke gammel:)). Ellers er det jo mye reising opp og ned og å gå rundt i hele rommet. Og krabbing. Og så sier hun "mamma", "pappa", "der", "hei" og "ha det" Lite sykdommer, har kun hatt en liten forkjølelse siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi venter på innkallelse til hørselssentralen pga hun fikk antibiotika da hun ble født. Så håper alt er vel der.. Og så gleder jeg meg til å dra på 8-10 mnd kontroll i slutten av mnd Og så er tann nr 5 og 6 på vei, de to fortennene oppe nå som står for tur. Synger nattasang før hun sovner. Leser 1-2 ganger i uka for henne, men da på dagtid. Hun er for trøtt til det på kvelden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Von Hertelhofen Skrevet 3. oktober 2012 #2 Del Skrevet 3. oktober 2012 Oi, så flink jenta di er Westroze Jenta mi blir 9 mnd om noen dager. Foreløbig så krabber hun, og setter seg opp på knærne. Ingen tegn til å sitte eller stå ennå. Hun kan også vinke. Og så har hun begynt å herme etter lydene vi lager. Utenom det sier hun mamm- mamm - mamm, og det er ei lita mammedalt vi har Vi var i åpen barnehage i dag for første gangen, og hun trivdes sååå godt. Hun er en selskapspapegøye og var helt vill etter de andre ungene, også er hun så fortrolig med andre mennesker. Hun har to tenner nede, og jeg har mistanke om at det er flere på vei. Hun har nemlig vært litt sutrete den siste uken. Heldigvis har hun endelig forstått at hun ikke skal bite i puppen. Det er fremdeles amming fire ganger daglig, utenom vanlige måltider. Hvor ofte får dere andres unger pupp eller mme? Vi sliter litt med dagsovingen. Det er to dupper som varer fra 20 til 30 minutter. Det er for lite for en baby på ni måneder, men på den andre siden så er hun som oftest blid og fornøyd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144603982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
januarbaby012 Skrevet 5. oktober 2012 #3 Del Skrevet 5. oktober 2012 Lille gutten min ble 9 mnd den 21 sept. Han vokser og vokser, jeg er mer og mer forelsket i han hjerte smelter hver gang vi leker sammen og han ler virkelig høy Ja, merker godt at han er blitt mer aktiv, det var slutt på min latskap for leeeeende siden . hehe Hvilke sykdommer har dere hatt i hus? ørebetennelse slit vi skikkelig lenge. Hvor mange tenner har deres fått? Han har fått bare en tann, sliter med flere, så håper han får snart noen flere tenner. Leser eller synger dere for barnet før natta? Eller annen tid på døgnet Jeg synger for han før natta, og leser for han på dagtid. Men han er mest glad i å blir synget, enn å lese boka Han snakker ikke så mye, bare noen ord. Men han skjønner gangske godt noen ord som vi har sagt til han flere ganger om dagen. Han forstår for eks. nå vi sier. sitt, kom, gå, sov, spis osv. livet er herlig med søte, skjønne lille prinsen min Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144608687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brillefint - Jadda! Skrevet 5. oktober 2012 #4 Del Skrevet 5. oktober 2012 Mi blei 9 mnd 30.09. Har dere lagt merke til noe spesielt med herming eller noe du gjør selv som barnet gjør? Hun har lært seg å klappe:) Og Sååå stor. Og så øver vi på å vinke. Eller er de blitt mer aktive? Synes hun er kjempeaktiv. Hun suser rundt hele tiden. Hun står noen sekuder uten å holde i noe når hun glemmer seg av. Går etter gåvogn og har rimelig god kontroll. Hun tok ett skritt i går. Vi er i åpen barnehage 2-3 ganger i uka og der storkoser hun seg. Veldig kontaktsøkende og krabber innom alle som er der og hilser på. Hvilke sykdommer har dere hatt i hus? Vi har vært snørrete og forkjølet mer eller mindre hele august og september. LEI! Hvor mange tenner har deres fått? Ei tann og ei på vei:) Leser eller synger dere for barnet før natta? Eller annen tid på døgnet? Vi går på babysang en gang i uka. Ellers synger jeg fast ved legging og en liten trall her og der i løpet av dagen. Blar i pekebøker kanskje en gang for dag. Når det kommer til leker er favoritten å putte ting oppi hverandre. Noe slikt anbefales - koster også lite: http://www.jollyroom.no/fisher-price-stapelbara-koppar.html Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144609468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellynn Skrevet 7. oktober 2012 #5 Del Skrevet 7. oktober 2012 Har dere lagt merke til noe spesielt med herming eller noe du gjør selv som barnet gjør? Her vinker hun. Hun smatter hvis vi smatter. Prøver noen ganger(tror jeg da) å etterlikne lydene våre. Hun klapper kake. Eller er de blitt mer aktive? Her tar det helt av for tiden. På lørdag morgen satt hun plutselig på flisegulvet på badet. Hun åler seg fremover, kryper neeesten. Drar seg opp i knestående etter passe høye ting. Hvilke sykdommer har dere hatt i hus? Ingen, foreløpig. En liten forkjølelse bare. Hvor mange tenner har deres fått? 6 tenner, 4 oppe, 2 nede Leser eller synger dere for barnet før natta? Eller annen tid på døgnet? Ikke på sengekanten. Men jeg synger mye hele tiden. Og spiller mye høy musikk. Både barnemusikk og pop/rock. Hun liker det, elsker når jeg danser som en galning foran henne. Lesing går ikke. Hun er glad i bøker, men da til å gnage på eller rive i. Her er hun 8 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144614285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 7. oktober 2012 #6 Del Skrevet 7. oktober 2012 Lillemann hermer masse klapper, spiller på slurva, klikker med tunga, hoster hvis vi hoster, lager grimaser osv. Men hvis vi vinker da kikker han bare dumt på oss Han er blitt veeeldig aktiv!! Har ikke ro i rumpa til å sitte lenger, han kaver og styrer og skal bare reise seg opp Han har ikke vært syk, bare litt snufsete en dag eller to. Synger alltid trollmorsangen når han legger seg blir også gjerne noen sanger i løpet av dagen. Bøker elsker han! Han har to tenner nede og to oppe som akkurat har kommet. Han sier mamma, titt titt, takk takk (ta ta). Og ellers myyyye babling sikkert mer han prøver å si som jeg bare ikke forstår enda hehe. Men jeg ser at han skjønner mange ting jeg sier til han 10 mnd imorra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144614746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig med to:) Skrevet 10. oktober 2012 #7 Del Skrevet 10. oktober 2012 Lillegull er snart 9 mnd. Tiden går veldig fort! Hun hermer etter oss rundt henne og alle andre hun ser. Særlig dersom hun hører andre babyer gråte og når hun hører katta mjaue. Hun har de siste dagene begynt å vise hvor stor hun er. Da blir hun veldig stolt. Hun er veldig aktiv. Krabber rundt, reiser seg opp, faller og reiser seg igjen. Minuset er at jeg må være i nærheten hele tiden. Helst sitte på gulvet sammen med henne dagen lang. Hun har nesten ikke vært syk, bare litt småforkjølet. Det er ingen tenner her ennå. Søstra var også seint ute med tenner:) Hun elsker at vi synger sammen. Favoritten er "Hvis dine ører henge ned" og "Ro, ro, ro din båt". Hun sier Mamma, pus, hei, takk, Aja til søstera si og tittæ om titei. Babler i vei. Hun sover ca 2-3 timer på dagen fordelt på 1 - 2 dupper. Om natta våkner hun alt fra 1 - 20 ganger. I natt en gang i går natt var hun våken 2, men da den ene gangen i nesten 3 timer. Håper det løsner med nattesøvnen snart. Blir gal av for lite søvn. Har ikke sovet en hel natt på over 1 år. Men det ordner seg vel snart:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144622161 Del på andre sider Flere delingsvalg…
froggy Skrevet 10. oktober 2012 #8 Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Gutten min bli 9 mnd 22 oktober. Tiden går veldig fort! Ser ut som han er litt tregere enn deres, siden han verken hermer etter meg, sier noe (babler så klart i ett sett i sånn baby språk.. og har heller ikke lært å krype enda. Men han kommer seg rundt der han vil , han drar seg bare istedenfor. Han har heller ikke lært å sette seg opp enda. Men vi har absoultt ikke hastværk Sykdommer, har vi derimot hatt formye av.. Han hadde ørebetennelse for en stund siden, vært mye forkjølet, og hatt mange omganger med feber. Nå har han hatt en FæL hoste i MANGE uker, og jeg syns virkelig synn på den lille gutten som hoster så mye. Har vært hos legen, men ingenting å gjøre med det.. Har (endelig) sluttet å amme, og gir han nå flaske før han legger seg, og eventuelt om natten og på morgenen. Føler han såver lengre strekk nå, etter jeg sluttet å amme. Så det er litt deilig:) Han såver likevel veldig urolig, og ligger i de rareste stillingene, så jeg har tenkt å kjøpe en såvepose for å se om han kan såve bedre da. Spenner jo også av seg dyna, så blir litt kald. Såver to dupper på dagen, ca 1 time hver. I morgen er min første dag på jobb, og pappaens første dag i perm. Jeg er veldig spent hvordan de vil få de i sammen, men det går nok bra Jeg skal jobbe redusert, og han har delt opp permen sin. Endret 10. oktober 2012 av froggy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144622687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 10. oktober 2012 #9 Del Skrevet 10. oktober 2012 Gutten min bli 9 mnd 22 oktober. Tiden går veldig fort! Ser ut som han er litt tregere enn deres, siden han verken hermer etter meg, sier noe (babler så klart i ett sett i sånn baby språk.. og har heller ikke lært å krype enda. Men han kommer seg rundt der han vil , han drar seg bare istedenfor. Han har heller ikke lært å sette seg opp enda. Men vi har absoultt ikke hastværk Sykdommer, har vi derimot hatt formye av.. Han hadde ørebetennelse for en stund siden, vært mye forkjølet, og hatt mange omganger med feber. Nå har han hatt en FæL hoste i MANGE uker, og jeg syns virkelig synn på den lille gutten som hoster så mye. Har vært hos legen, men ingenting å gjøre med det.. Har (endelig) sluttet å amme, og gir han nå flaske før han legger seg, og eventuelt om natten og på morgenen. Føler han såver lengre strekk nå, etter jeg sluttet å amme. Så det er litt deilig:) Han såver likevel veldig urolig, og ligger i de rareste stillingene, så jeg har tenkt å kjøpe en såvepose for å se om han kan såve bedre da. Spenner jo også av seg dyna, så blir litt kald. Såver to dupper på dagen, ca 1 time hver. I morgen er min første dag på jobb, og pappaens første dag i perm. Jeg er veldig spent hvordan de vil få de i sammen, men det går nok bra Jeg skal jobbe redusert, og han har delt opp permen sin. Lille her kryper ikke han heller.. åler seg rundt, og holder seg i sofakanten mens han drar knærne opp under seg. Så reiser han seg men krabbinga har han foreløpig hoppet over Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144623174 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariiig Skrevet 10. oktober 2012 #10 Del Skrevet 10. oktober 2012 Min blir 10 mnd den 20. oktober. Han har nettopp lært seg å krype og sette seg opp selv. Han får mme morgen og kveld, og grøt, brødskive og middag resten av dagen. Han sover to dupper på ca 1-1,5 t hver. Legger seg ca halv 8-8. Han er en stor gutt på 11 kg og er 76 cm lang Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144623176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brillefint - Jadda! Skrevet 10. oktober 2012 #11 Del Skrevet 10. oktober 2012 Gutten min bli 9 mnd 22 oktober. Tiden går veldig fort! Ser ut som han er litt tregere enn deres, siden han verken hermer etter meg, sier noe (babler så klart i ett sett i sånn baby språk.. og har heller ikke lært å krype enda. Men han kommer seg rundt der han vil , han drar seg bare istedenfor. Han har heller ikke lært å sette seg opp enda. Men vi har absoultt ikke hastværk Sykdommer, har vi derimot hatt formye av.. Han hadde ørebetennelse for en stund siden, vært mye forkjølet, og hatt mange omganger med feber. Nå har han hatt en FæL hoste i MANGE uker, og jeg syns virkelig synn på den lille gutten som hoster så mye. Har vært hos legen, men ingenting å gjøre med det.. Har (endelig) sluttet å amme, og gir han nå flaske før han legger seg, og eventuelt om natten og på morgenen. Føler han såver lengre strekk nå, etter jeg sluttet å amme. Så det er litt deilig:) Han såver likevel veldig urolig, og ligger i de rareste stillingene, så jeg har tenkt å kjøpe en såvepose for å se om han kan såve bedre da. Spenner jo også av seg dyna, så blir litt kald. Såver to dupper på dagen, ca 1 time hver. I morgen er min første dag på jobb, og pappaens første dag i perm. Jeg er veldig spent hvordan de vil få de i sammen, men det går nok bra Jeg skal jobbe redusert, og han har delt opp permen sin. Lille her kryper ikke han heller.. åler seg rundt, og holder seg i sofakanten mens han drar knærne opp under seg. Så reiser han seg men krabbinga har han foreløpig hoppet over Broren til jenta mi krabbet ikke før han var 11 mnd. Han ålte seg og var fornøyd med det:) Satte seg heller ikke opp selv før han krabbet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144623189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prins jan2012 Skrevet 10. oktober 2012 #12 Del Skrevet 10. oktober 2012 Her blir gutten 9 mnd 20 oktober. Han har ålet seg bortover lenge, og satte seg opp og reiste seg før han begynte å krabbe. Men det går fortere og åle så bytter litt på Skjer nye ting hele tida og tida flyr.. To mnd igjen av perm. Han spiser 4 faste måltider og ammer i tillegg. Men interessen for pupp på dagtid blir mindre og mindre.. Han er 11 kg nå og 76 cm så er en stor flott gutt Våkner som regel 1-2 ganger per natt, håper snart han sover hele natten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144623228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
januarbaby012 Skrevet 22. oktober 2012 #13 Del Skrevet 22. oktober 2012 Hei jenter lite oppdatering i denne hyggelig tråden, så bare håper alle dere har det fint. Vi har vært på 10 mnd kontroll idag, der vekten til lille god klumpen min var 11 kg. Det skjedde ikke så mye på kontrollen, og det skjer ikke så mye hos oss heller. bare det at han ahr begynt å stå noen sekunder uten å holde noe. Har også merket at han leker lite med lekene sine, han er baer opptatt av alt andre ting i huset, han går rundt og banker på dører og vegger og roper ett eller anna som jeg ikke forstår hehe Ellers snakker vi om 1 årsdagen som nærmer seg ( 21 desember) gelder meg til å feiret lille prinsen min Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144660271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dini Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #14 Del Skrevet 23. oktober 2012 Her var vi på 8-10 mnd kontroll i dag (hun er 9 mnd). Hun er blitt 74 cm lang og nesten 10 kg tung Husker ikke om jeg har skrevet det, men hun tok et par skritt for 2 uker siden, alene. Men så har det vært bom stille. Hun kan stå alene i 25-30 sekunder. Holder på å nattavvenne henne.. Og det funker dårlig.. æsj.. Og jeg er ikke hjemme når hun våkner om natta, så det nytter ikke for meg å hjelpe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144662341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
froggy Skrevet 23. oktober 2012 #15 Del Skrevet 23. oktober 2012 Westrose: så spennende at hun har tatt et par skritt allerede! er sikkert ikke lenge før hun løper rundt:) Her har gutten min nettopp begynt å løfte seg opp etter bordet,og klarer å løfte seg opp i lekegrinden etter sprinklene. men er langt fra stødig..! så jeg syns det er litt skummelt.. han klarer å sette seg selv, dersom han har noe å støtte seg til, klarer det ikke helt alene enda:) Gutten min nekter forresten å spise hjemmelaget middag, spytter bare ut maten. Finner jeg frem et middagsglass er det tomt på minutter!! Begynner å lure på om jeg ikke er så god kokk? Vi har "nattavent" Det vil si, jeg vugget han i søvn, og etter samtale med hs bestemte vi oss for at jeg burde prøve å få han til å sovne selv. Ved hjelp av sovepose og bamse har det vært stor suksess. Nå våkner han mye mindre, noen netter ikke i det hele tatt. Gir han ikke melk før 5,6 tiden tidligst. Tror han savnet å ligge i armene mine når jeg busset han i søvn, og våknet av den grunn. Sluttet og å amme på samme tid, og tror ikke det var like spennende å våkne til flaske.. på 9 mndr kontroll var han 10,060 og 75,5 ble noe langt dette, men men.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144663415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dini Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #16 Del Skrevet 23. oktober 2012 Westrose: så spennende at hun har tatt et par skritt allerede! er sikkert ikke lenge før hun løper rundt:) Her har gutten min nettopp begynt å løfte seg opp etter bordet,og klarer å løfte seg opp i lekegrinden etter sprinklene. men er langt fra stødig..! så jeg syns det er litt skummelt.. han klarer å sette seg selv, dersom han har noe å støtte seg til, klarer det ikke helt alene enda:) Gutten min nekter forresten å spise hjemmelaget middag, spytter bare ut maten. Finner jeg frem et middagsglass er det tomt på minutter!! Begynner å lure på om jeg ikke er så god kokk? Vi har "nattavent" Det vil si, jeg vugget han i søvn, og etter samtale med hs bestemte vi oss for at jeg burde prøve å få han til å sovne selv. Ved hjelp av sovepose og bamse har det vært stor suksess. Nå våkner han mye mindre, noen netter ikke i det hele tatt. Gir han ikke melk før 5,6 tiden tidligst. Tror han savnet å ligge i armene mine når jeg busset han i søvn, og våknet av den grunn. Sluttet og å amme på samme tid, og tror ikke det var like spennende å våkne til flaske.. på 9 mndr kontroll var han 10,060 og 75,5 ble noe langt dette, men men.. Så spennende at han er på vei til å opp oggå langs border og slikt han også ^^, Nei? Liker din også ikke maten du lager! Puhh.. godt vi er flere.. har ikke turd å nevne det for begynte å lure på om matlaginga mi var såå dårlig og jeg en ufattelig dårlig mor som ikke gjør en større innsats for at gullet skal få sunne, gode middager som er laget i fryseren spekket med masse sunt og fryst i porsjonspakker I dag lærte hun ett nytt ord også. Jeg spurte om vi skulle lese i boka og ventet 3-4 sekunder og så sier hun; Bo-KA skjønningen januarbaby; åh, du får jo en ettåring i hus før jul jo så koselig! Ikke stille i hus hos deg heller, mye skravling for tida. Merker dere som har gutter har litt mer tungvektere og lengre enn min snuppe (men hun er lengre og tjukkere enn fetteren som er 1 uke eldre..) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144663799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
froggy Skrevet 24. oktober 2012 #17 Del Skrevet 24. oktober 2012 Magisk! I natt såv prinsen fra 7 til 7, uten en eneste liten lyd!! Men, glemte å spørre, hvilke pålegg bruker dere på brødskiven? Har prøvdt makrell i tomat og leverpostei. Nå spiser han kuin leverpostei.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144664621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dini Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #18 Del Skrevet 24. oktober 2012 makrell i tomat, leverpostei, prim (pga jernet.. ), skinkeost, kaviar.. hmm... eplemost om hun spiser dårlig bløter jeg bittelitt av brødet opp i vann.. Da spiser hun bedre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144665072 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*KlaraKu* Skrevet 10. november 2012 #19 Del Skrevet 10. november 2012 NY tråd for dere som ønsker og fortelle litt om hverdagen deres http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/143989093-ny-10-11-mnd-novembergammel-9-10-mn-okt/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977292-ny-9-10-mnd-oktober-gamle-8-9-mnd-september/#findComment-144718705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå