Gå til innhold

Har lyst å reise til Mexico, noen som har vært der?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi var på bryllaupsreise til Mexico for 5 år siden. Et fantastisk land og super hyggelige folk.

Vi bodde i playa del carmen, men var inn til Cancun tre dager. Kjempe fint!!! og plassene har alt. Nydelig strand, flotte hotell, shopping, resturanter og noen litt roligere gater.

Vi reiste jo uten barn, men på det hotellet vi bodde på, samt på den private stranden var det godt tilrettelagt for barn. Jeg drømmer om å reise tilbake med våre når dei blir noen år eldre :) gleder meg virkelig!!

Det som kan vere litt negativt er jo at flyturen kan bli svært lang. Vi mellomlandet i Paris og måtte vente der i fem timer. Tror kanskje nå at ulike reiseselskap har direkterute??? kanskje best å reise om natten viss barna får sove? :)

tror forresten at jeg ville anbefale å vente til februar:) tror klimaet er litt beire då. Vi var der i mars og været var nydelig! men det hadde vært tornado og mye uveir i julen og litt ut i januar. sto knekte palmer rundt på stranden.

uansett så tror jeg det går veldig bra å reise med barn, bare enn har den rette innstillingen og ikke stresser med reisen. :) ta det som det kommer og kos dere :) nyt ferien!!!

misunner dere veldig! :)

Jeg var forresten ikke dårlig i magen, men min mann hadde noen ekstra dobesøk den ene kvelden. Tror det var noe dårlig stekt kjøtt. Vi tok idoform og fikk drikkevaksine med fastlege. Pluss at vi tok forhåndsregler som flaskevann og god hygiene :) var ikke noe stort problem :)

vi merket ikke noe til kriminalitet heller.. men vi oppsøkte ikke plasser utenfor hotellet etter midnatt. Vi vandret i gatene kvelden men opplevde ikke noe spess.

Derimot det motsatte.. en dame på hotellet hadde glømt vesken sin i taxien. hun oppsøkte stasjonen men vesken var sporløst forsvunnet. to timer senere dukket sjaføren opp på hotellet med vesken :) alt innhold var der :)

Der er det ikke så mye kriminalitet som lenger inni eller nord i landet. Men noe kan jo skje, men da er det mest småtyverier som i alle andre land.

Cancun - Playa del Carmen er jo bygd for turister nesten. Tror jeg aldri har møtt så mange amerikanere på ett sted i utlandet noen gang før.

Det er jo kjempefint der, går dagsturer til chitzen itza (husker ikke hvordan det staves). Kan veldig anbefale og ta ett par dager i Belize og reise ut til noen øyer på utsiden av belize og dykke the blue hole.

Bare ta forhåndsregler når det kommer til mat så skal det nok gå veldig fint :)

Kan absolutt anbefale Mexico :)

Hvis du skal til Cancun eller Playa del Carmen kan du like så godt spare deg for den lange flyturen og reise til Mallorca i stedet, det er omtrent like eksotisk.

Mexico er fantastisk, men Playa og Cancun er i praksis ikke Mexico.

Vi har vært i Mexico med barn og hadde en fantastisk tur. Vi fløy direkte til Cancun med Startour og bodde i Playa del Carmen på et al inclusive hotell som var helt fantastisk. Uendelig med mat i alle varianter i buffeen både til frokost, lunsj og middag. I prinsippet kunne man gå fra det ene stedet til det andre å spise hele dagen hvis man ønsket det. De hadde også noen ala carte restauranter man kunne spise på, men med barna valgte vi å ikke gjøre det.

Stranda var fin og det var sand langt oppover innunder palmene sånn at det gikk an å sitte i skyggen å leke i sanda. De hadde også basseng både for store og små.

Det eneste som kunne blitt kjedelig var at det ikke var så mange norske barn der. Vi hadde veldig flaks og traff på en norsk familie med barn på vår eldstes alder og de lekte veldig fint sammen. (Vår yngste var for liten til å være så veldig lekekamerat.)

Vi hadde ingen problemer med magen, men det kan være fordi vi kun spiste på hotellet, bortsett fra på et par turer vi var på. Vi var blant annet på besøk i en naturpark hvor det var en del dyr, man kunne bade med delfiner og de hadde en fin strand der og om kvelden var det et flott show. Det var fantastisk for både store og små. I tillegg var vi å så på noen pyramider som var kjedelig for barna.

Som anonym #5 sier, så kan dette sikkert ikke sammenlignes med det egentlige mexico, men jeg syns det var noe helt annet enn Mallorca likevel.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...