Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #1 Skrevet 3. oktober 2012 Har termin om et par uker og fikk en melding fra arbeidsgiver om at mobilabbonementet skal overføres på meg privat, noe som jeg heller ikke ventet at de skulle dekke i permisjonen. Men i samme melding skriver arbeidsgiver at selve telefonen er firmaets eiendom, og jeg kan kjøpe den om jeg ønsker. Dette er en gammel, sliten Iphone 4 med sprekk i glasset som jeg tviler på om noen har lyst på. Hva er poenget med å levere inn den når jeg skal tilbake om 10 måneder. Skal de da kjøpe telefonen av meg igjen da? De har ikke sagt noe om innlevering av PC´en. Det kan jo nevnes at dette har vært en svært vanskelig og motarbeidende arbeidsgiver gjennom hele svangerskapet . Er det flere som har måttet levere inn mobil når de har gått inn i permisjon?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #2 Skrevet 3. oktober 2012 Høres veldig rart ut, sist gang jeg var i permisjon fikk jeg beholde telefon og abonnement. Det høres ut som bare arbeidsgiver vil være vanskelig. Det er jo bare til å levere den fra seg. Ikke noen grunn til å krangle med en vanskelig arbeidsgiver.... Men det er urimelig ja! Vurder å søke deg en ny jobb i permisjonstiden.
Gjest Ziva Skrevet 3. oktober 2012 #3 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis du leverer fra deg tlf så husk at du ikke skal skatte av den.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #4 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis du leverer fra deg tlf så husk at du ikke skal skatte av den. Takk for tips :-)
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis du leverer fra deg tlf så husk at du ikke skal skatte av den. Dette gjelder vel også at man dekker mobilkostnadene selv?
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Du har ikke noe krav på å få beholde noen av tingene når du er i permisjon. Ikke noe rart i at arbeidsgiver ikke tilbyr det. Hvis telefonen er såpass gammel/dårlig kan du jo høre hva prisen er for å kjøpe den. Er det billig nok kan du velge å beholde den, hvis ikke leverer du den bare inn, det samme med pc.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #7 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg måtte ikke levere inn telefonen. Jeg måtte selvsagt dekke mobilregningen selv, da. Jeg synes det er veldig stivbeint å kreve å få tilbake en gammel og sliten telefon.
Mamma4livet Skrevet 3. oktober 2012 #8 Skrevet 3. oktober 2012 Hvis du leverer fra deg tlf så husk at du ikke skal skatte av den. Dette gjelder vel også at man dekker mobilkostnadene selv? Ja
Mamma4livet Skrevet 3. oktober 2012 #9 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg måtte ikke levere inn mobil og jeg måtte heller ikke betale mobilregningen.
Eliane Skrevet 3. oktober 2012 #10 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har ikke fått noe beskjed om hverken levere inn eller betale selv,har en uke igjen på jobb da,så mye kan skje..
Kamomille Skrevet 3. oktober 2012 #11 Skrevet 3. oktober 2012 Du skatter ikke av selve telefonen - kun sjablong-skatt av fordelen av bruk av telefon på fritiden. For tiden er vel det 300 kr måneden eller noe deromkring. Det er helt normalt at et firma krever at du leverer inne PC og telefon når du er i permisjon. Du jobber ikke - og ergo skal ikke arbeidsgiver sponse deg med gratis lån av PC og telefon. Arbeidsgiver er jo heller ikke garantert at du faktisk kommer tilbake etter svangerskapspermisjon. Kanskje ønsker du lenger ulønnet permisjon, kanskje bytter du jobb etc Det kan selvfølgelig synes kipt hvis arbeidsgiver krever tilbake en gammel telefon som knapt kan brukes, men det er nå engang deres rett. og iphone 4 er vel strengt tatt ikke en sååååååå gammel telefon.....
3 er nok! Skrevet 3. oktober 2012 #12 Skrevet 3. oktober 2012 Har ikke levert inn telefon og arb. Giver betaler for abonnementet i permisjonen. Har aldri tenkt over dette egentlig, men arbeidsgiver har helt sikkert retten på sin side, det er jo logisk nok at bedriften ikke skal betale for en gode når jeg ikke jobber der. Men sært vil jeg likevel påstå at det er.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2012 #13 Skrevet 3. oktober 2012 Det høres ut som de gjør seg svææært vanskelige. Hverken jeg eller mannen har levert inn hverken pc eller mobil i permisjonen. Og arb giver har dekke tlf regning også i permisjonen. Foreslår at du sender en mail til arb giver og spør hva prisen er på tlf. Deretter sier du at du dermed ikke vil være tilgjengelig for spm i din permisjonstid dersom de skulle lure på noe. Du kan også spørre om de har tenkt å kjøpe tlf tilbake når du kommer tilbake etter perm. Sett på kopi til øverste sjef i firmaet. Dette er jo så dumt at det burde printes ut og henges opp i kantina så alle kunne fått seg en god latter.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 3. oktober 2012 #14 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er i permisjon nå, og har levert inn alt (pc, telefon, minnebrikke og lignende).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå