Gå til innhold

Noen sykmeldte?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg vel 25 uker ca...? Husker aldri jeg... sånn er det med nr 2, følger ikke så godt med :P

Jeg har akkurat økt med 30% sykmld for oktober.... det vil si jeg har en dag denne uka, og to dager neste uke. Jeg angrer aldeles ikke! Jeg kjenner at jeg virkelig trenger det, men samvittigheten til jobben er ikke like høy.... Mange andre som er sykmeldte av div orsaker, så det resulterer jo også i at jeg presser meg selv litt mer... I morgen er det fri, og det trenger jeg!! Så er det personalfest på fredag, og håper jeg greier det! Vil så gjerne være sosial, men kjenner jeg er veldig klar for helg!!

Mange som er sykmeldte da? Ont for å puste jeg da... eller trekke pusten. Det er det nye... ellers kjenner jeg det mye i bena, når jeg står og går mye...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977244-noen-sykmeldte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sykemeldt med kvalme, kaster opp en del enda, og jeg er 20 uker(erførstegangs og vet det VELDIG GODT) ; )

er super sliten hele tiden og noen dager får jeg i meg lite, så jeg får hodepine, og noen dager får jeg i meg mye(for appetitt har jeg! )

Ja, jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 6. Har hyperemesis, er så å si over spyingen nå, så skal til legen om en uke og er spent om jeg får dra tilbake til jobb. Har forranliggende morkake å nå, så er mye jeg ikke får gjøre, også har jeg turnusarbeid der jeg jobber 3 og 4 døgn i strekk, så legen var ikke helt hypp på at jeg skulle tilbake grunnet det heller. Men nå som energien er på vei tilbake kjeder jeg må så hjemme, så håper jeg kan komme meg tilbake på jobb. Er 21+2 i dag, så etter 16 uker sykemeldt hadde det virkelig ikke gjort noe å være i jobb 2-3 mnd før jeg går ut i permisjon. Men vet jo så klart ikke hvordan jeg blir å takle det da, hvis jeg først kommer tilbake til jobb? Men håper håper håper;)

å til alle dere som har dårlig samvittighet, som legen min sa til meg. Det er ikke mange mnd i livet man er gravid, å da er det seg selv og barnet man skal fokusere på. å trenger man en dag eller 2 mindre i uka, så er det det man skal prioritere. Nyt dagene hjemme der dere kan lade opp, det gjør jo at dere kan prestere bedre på jobb de dagene dere er der uansett;D

Annonse

å til alle dere som har dårlig samvittighet, som legen min sa til meg. Det er ikke mange mnd i livet man er gravid, å da er det seg selv og barnet man skal fokusere på. å trenger man en dag eller 2 mindre i uka, så er det det man skal prioritere. Nyt dagene hjemme der dere kan lade opp, det gjør jo at dere kan prestere bedre på jobb de dagene dere er der uansett;D

Likte den der :P

Jeg fikk 30 % sykemelding på fredag. Blir fryktelig stram nederst i magen g får vondt i ryggen når jeg blir sliten. Jobber hver dag fortsatt, men litt kortere dager, og det fungerer veldig fint. Så jeg håper jeg klarer med med en liten sykemeldingsprosent fram til permisjon. Vil helst klare å jobbe fram til perm :)

Ja, jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 6. Har hyperemesis, er så å si over spyingen nå, så skal til legen om en uke og er spent om jeg får dra tilbake til jobb. Har forranliggende morkake å nå, så er mye jeg ikke får gjøre, også har jeg turnusarbeid der jeg jobber 3 og 4 døgn i strekk, så legen var ikke helt hypp på at jeg skulle tilbake grunnet det heller. Men nå som energien er på vei tilbake kjeder jeg må så hjemme, så håper jeg kan komme meg tilbake på jobb. Er 21+2 i dag, så etter 16 uker sykemeldt hadde det virkelig ikke gjort noe å være i jobb 2-3 mnd før jeg går ut i permisjon. Men vet jo så klart ikke hvordan jeg blir å takle det da, hvis jeg først kommer tilbake til jobb? Men håper håper håper;) å til alle dere som har dårlig samvittighet, som legen min sa til meg. Det er ikke mange mnd i livet man er gravid, å da er det seg selv og barnet man skal fokusere på. å trenger man en dag eller 2 mindre i uka, så er det det man skal prioritere. Nyt dagene hjemme der dere kan lade opp, det gjør jo at dere kan prestere bedre på jobb de dagene dere er der uansett;D

Har det med foranliggende morkake noe og si? fikk også høre at min lå foran, men fikk ikke beskjed om at det gjorde noe med hva man kan gjøre og ikke?

Har vært sykmeldt to uker nå pga kvalme men er i fin form nå så å si.... Hehe men jeg hater å gå hjemme, synes det er litt flaut å være sykmeldt... Har en veldig tung jobb, løft og kjemikalier så frykter jeg ikke KAN jobbe 100% . Noen andre me tunge jobber og erfaring rundt hvor mye man kan jobbe? Jeg bikker snart 12 uker.

Annonse

Jeg er sykemeldt 50 % fra min 100% stilling i barnehage , har vært det de siste 9 ukene etter jeg kom tilbake etter sommerferie. Er også kvalme, oppkast og at formen bare er dårlig. Er på jobb 3,45 timer hver dag og dette har fungert veldig bra :-) sykemeldingen min går ut på mandag, har da ny legetimen og håper på forlengelse. Det er bedre å kunne fungere 100 % de timene jeg er på jobb noen timer hver dag enn å slite seg fullstendig ut hele dagen. Jeg er 16 uker nå men sover forsatt noen timer hver ettermiddag, sliten og kvalm og kaster forsatt opp bare ved synet av enkelte matvarer. Jeg har 3 barn fra før og var i full jobb til 3 uker før fødsel med alle de. Den gang var jeg mange år yngre 18,20 og 22 nå er jeg 36. Jeg synes legen må høre på den gravide og finne en best mulig løsning for den gravide og jeg blir innmari sint når jeg leser om at gravide liksom snylter til seg sykemeldinger og at legene / arbeidsgiver ikke tror på den gravide. Mang av oss trenger faktisk sykemelding for korte eller lengre perioder av svangerskapet.

Lurer på om jeg skal krype til korset og be om litt reduksjon jeg også. Er totalt utslitt, sovner med en gang jeg kommer fra jobb og har konstant hodepine som minner om migrene (selv om jeg ikke har det til vanlig) og er ganske så kvalm store deler av dagen/natta.. Men jeg synes det er et fryktelig nederlag å be om sykemelding kjenner jeg.. Det burde jo ikke være det, det er jo en ordning som eksisterer for å helpe oss når vi trenger det. Men likevel ;)

Har en "stå-på-pinne" jobb som er ganske slitsom av og til. Når man ikke føler jeg så bra så orker man ikke være super serviceinnstilt uten at det tapper deg selv for energi..

Sukk fra meg :)

Jeg har vært 100 % sykemeldt siden uke 9. Pga kvalme til å begynne med. Men da jeg er selvstendig næringsdrivende, så er det jo ikke så lett å kombinere jobb og sykemelding, eller å tilrettelegge. Så selv om jeg hadde noen fine uker mellom uke 14 og 19, så var jeg sykemeldt. Og nå er bekkenet/ryggen begynt å gå i oppløsning, så hadde ikke kunnet jobbe uansett. Er 23 uker nå.

Men gudbedre hvor kjedelig det er å gå hjemme. Blir noen turer med hunden for dagen!

Ja, jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 6. Har hyperemesis, er så å si over spyingen nå, så skal til legen om en uke og er spent om jeg får dra tilbake til jobb. Har forranliggende morkake å nå, så er mye jeg ikke får gjøre, også har jeg turnusarbeid der jeg jobber 3 og 4 døgn i strekk, så legen var ikke helt hypp på at jeg skulle tilbake grunnet det heller. Men nå som energien er på vei tilbake kjeder jeg må så hjemme, så håper jeg kan komme meg tilbake på jobb. Er 21+2 i dag, så etter 16 uker sykemeldt hadde det virkelig ikke gjort noe å være i jobb 2-3 mnd før jeg går ut i permisjon. Men vet jo så klart ikke hvordan jeg blir å takle det da, hvis jeg først kommer tilbake til jobb? Men håper håper håper;) å til alle dere som har dårlig samvittighet, som legen min sa til meg. Det er ikke mange mnd i livet man er gravid, å da er det seg selv og barnet man skal fokusere på. å trenger man en dag eller 2 mindre i uka, så er det det man skal prioritere. Nyt dagene hjemme der dere kan lade opp, det gjør jo at dere kan prestere bedre på jobb de dagene dere er der uansett;D

Har det med foranliggende morkake noe og si? fikk også høre at min lå foran, men fikk ikke beskjed om at det gjorde noe med hva man kan gjøre og ikke?

det e forskjell på foreliggende morkake og det å ha morkaken foran. Foranliggende morkake (placenta previa) e når morkaken ligger foran mormunnen, noe som kan medføre blødninger og komplikasjoner. Ofte trekker morkaken seg opp før fødsel, hvis ikke må man ha keisersnitt. (man kan ikke føde igjennom morkaken).

Å ha morkaken foran i livmoren er ikke noe problem.

Er 18+1 og har vært i veldig god form, helt frem til denne uka... Plutselig voldsom hodepine, verking i bekkenet og veldig sliten. Krøp til korset og ba om 14 dager pause fra jobb, noe legen var enig i.

Satser på å være tilbake til jobb om en drøy uke og har ambisjoner om å klare å jobbe frem til jul! Klarer jeg det er jeg fornøyd :)

Fikk bekkenløsning og var 100 pst sykemld med mine to forrige allerede fra rundt uke 20, men satser på at det ikke blir så ille denne gangen.

Ble 50 % sykemeldt denne uka. Er 26 uker imorgen med nr 3. Var rett og slitt utslitt. De siste ukene har kvalmen kommet tilbake og jeg har kastet opp en del. I tillegg har jeg allerede begynt å bli hoven rundt anklene. Sliter også med jernmangelanemi, og er veldig mye svimmel. Summen av dette gjorde at legen ville sykemelde meg. Følte at det var veldig godt at det var hun som sa det. Jobbet fullt fram til perm med de to andre og hadde helst villet greie det denne gangen og, men nå sa kroppen stopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...