Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er helt ny på dette, så da har jeg noen spørsmål.

Han er litt under en uke. Sover mye på dagen, uten problemer. På natten er han våken 1-4timer og er urolig. Bde før og etter mat. Faller ikke like lett i søvn som på dagen. Spiser ofte (hver time-andre time, får mme) På dagen spiser han ca. 3-4time og sover 1-3timer mellom hver økt. Lite urolig. sover godt hvor som helst..

Bør jeg snu døgnet hans? Eller vekke han for mat om dagen? Eller skal han styre dette selv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143977147-spm-om-nyf%C3%B8dt-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror jeg hadde ventet noen dager til og sett om det begynte å justere seg selv. Siden du gir mme kan vel også andre ta noen matinger på natta. Og sov når ha sover på dagen!

Etterhvert hadde jeg nok prøvd å vekke på dagen for litt hyppigere spising, hvis det ikke justerer seg selv.

Men jeg er usikker, har vært så heldig å få natt-sovebabyer selv.. Ring helsestasjonen og spør, kanskje?

Gjest Michael<3

Siterer junihåp her i at jeg hadde sett det ann ei uke eller to til i og med at han er såpass fersk så kan det hende han vil regulere dette selv etterhvert. Men om det fortsatt er slik etter et par uker ville jeg ha forsøkt å holde han litt mer våken på dagen ja, slik at han får en mer normal døgnrytme. Kan være at han er urolig på natta fordi han på en måte har fått "hvilt ut" såpass mye på dagen.. Dette er veeldig vanlig når de er såpass nye i denne verdenen, så sansynligvis vil det gå seg til:)

Min lille gutt var også en del våken om nettenen i begynnelsen og sov myye på dagen, og jeg måtte vekke han hver 2/3 time for mat. Så vi sjaua fælt med å holde han mer våken på dagenen, og etterhvert så gikk natta seg bedre til:) Han har dessverre ikke vært sånn at han har sovet rundt når han var liten(nå er han 10 mnd) Men det skal man ikke forvente heller når de er så små. Det er utrolig forskjell på barn og godt er det ;)

Lykke til!

Vi holdt på med det samme. Sov mye og godt på dagen og urolig og lite søvn på natten. Det er nok bare å vært tålmodig. siden han ikke er en uke enda må han få litt tid på seg til å "lage" en døgn rytme. Etter tre uker var det mye bedre, han bare spise og sov videre på natten:)

Lykke til

Takk for svar. Håper det går seg til, da skal jeg ikke stresse med det. Prøver jo å lese litt på nettet, men da står det bare om at de trenger rutiner og rytme osv, så ble jo redd for at dette faktisk kommer til å være sånn lenge. Men håper det faller mer på plass etterhvert.

Annonse

Pass på å sove litt på dagen sammen med babyen! Jeg syntes det var veldig vanskelig å ta en lur på dagtid, for det er jo da jeg hadde muligheten til å fikse andre praktiske ting, selv om jeg var supertrøtt. Etterhvert forstod jeg at dagsoving var nødvendig for meg, for at jeg skulle takle nettene i lengden.

Lykke til! ;-)

Gjest Michael<3
Takk for svar. Håper det går seg til, da skal jeg ikke stresse med det. Prøver jo å lese litt på nettet, men da står det bare om at de trenger rutiner og rytme osv, så ble jo redd for at dette faktisk kommer til å være sånn lenge. Men håper det faller mer på plass etterhvert.
Det er jeg sikker på at det gjør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...