Gå til innhold

Er dette begynnelsen på svangerskapsforgiftning?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde for noen dager siden BT på 136/92, og +1 i protein.

Har de siste dagene følt meg uggen og i litt dårlig form. I går kveld og natt har jeg hatt en voldsom hodepine og kvalme, har det enda men er litt bedre. Dro på legekontoret i dag tidlig, og BT var på alt fra 140/100 til 154/noe. Det ble målt flere ganger, og tror hun sa det ble ca 149/96.

Hun prøvde å få tak i vakthavende på føden, men ingen svarte. Hun skulle forsøke senere.Jeg skal på kontroll for vekstavvik i morgen. Burde jeg være bekymret, og bør jeg forvente en tur på sykehuset? Hva gjør de da evt? Bør jeg få tak i barnevakt i tilfelle det blir barn snart?

Jeg er like hoven i hender og føtter på morgenen som kvelden. Føler meg fortsatt dårlig, og litt småskjelven/ rare hjerteslag. Er 36+4.

Er det noe annet jeg kan gjøre enn å slappe av på sofaen? ( ikke lett med en på 18 mnd hjemme :))

Fortsetter under...

Det høres ut som svangerskapsforgiftning. Det var slik startet for meg i 1 svangerskap. Jeg ble da lagt inn 4 uker før og blodtrykket og proteinet i urinen bare økte. Ble liggende på sykehuset frem til de satt i gang fødselen 4 dager før termin. Da var jeg veldig dårlig og jeg var dårlig lenge etter fødsel også.. Så mitt råd er ta vare på deg selv og HVIL MYE!!.

Jeg ville ringt føden umiddelbart for å få en vurdering. Synes det høres ut som svangerskapsforgiftning, og det kan utvikle seg raskt. Husk også at det nærmer seg helg, og det er lavere bemanning på sykehusene da. Jeg fikk påvist svangerskapsforgiftning på en fredag og ble satt til planlagt ks på mandag, men fikk eklampsikramper på søndagen. Svangerskapsforgiftning er ingenting å spøke med. Og har du ikke mulighet til å slappe av hjemme, kan jeg tenke meg at innleggelse blir aktuelt. Lykke til!

Ring rett til føden, jeg fikk nesten kjeft for å ha reist på legevakten og ikke rett til føden når jeg mistenkte dette! Ikke vent på fastlegen, der kan man og fort bli glemt. Merkelig at legen sendte deg hjem før kontakt med føden mener nå jeg....

Jeg måtte inn for sjekk, men det var ikke noe sv.s.f heldigvis. De sjekket blod og alt. Jeg har forts hodepine,kvalmebyger men det kunne være stressrelatert?! Aner ikke..føler meg hvertfall ikke bra..

Jeg ble lagt inn likevel fordi vekstavviket er større, men de greier jo ikke bestemme seg for noen ting her! Blir sprø :(

Får se hva de bestemmer seg for i dag da! I går sa de på poliklinikken at nok var nok for lille i magen,da han ikke har vokst eller lagt på seg de siste 10 dagene. Oppe på obsposten skulle de vurdere om jeg får dra hjem i dag???! Skjønner ingenting jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...