Gå til innhold

Kan noen forklare meg hva er gleden med å drikke seg fra sans og samling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er kjekt å drikke med venner når det passer seg sånn. Gjerne begynne med rødvin ost og kjeks, mase litt, kjenne varmen fra vinen, latteren sitter litt løsere. Deretter gå ut på byen, snakke med folk, danse , bli i overkanst selvsikker ( ;) ) Deilig følelse av og til. Liker promillen jeg! Klokken blir iblant alt for mye, men jeg er ikke typen som spyr og er ødelagt dagen etterpå. Bare trøtt hvis det ble langt på natt. Dette syns jeg er morsomt ja.

Fortsetter under...

Skrevet

Å bli skikkelig dritings er jo ikke gøy, men Å bli litt godfull kan være morsomt iblant (for min del skjer det kanskje en gang i Året). Det er morsomt fordi man blir i veldig godt humør av det, ler av de teiteste ting, mister litt sosiale hemninger og har de merkeligste samtaler med folk...

Nei, man trenger ikke være full for Å ha det gøy, men av og til blir det litt ekstra moro med alkohol :-)

MEN, formen dagen etter er ikke gøy, tror det hovedsaklig er derfor jeg drikker sÅpass sjelden...

Skrevet

Det er herlig å bare slippe hemningene og ha helt fri en gang i blant! Ikke tenke så mye på konsekvenser eller at man må være i form dagen etter. Bare få være litt egoistisk og kooose seg!

Skal sies at her skjer det 2-3 ganger i året nå som vi har veldig små barn.

Skrevet

Det skjønner ikke jeg heller, hi, men skjønner at folk kan gå på en smell! har gjort det noen ganger...Ikke noe gøy!

Men kjenner jo meg selv nå etter hvert, så er noen år siden det skjedde sist. Nå ser jeg på de som ligger og spyr i grøftekanten som patetiske, rett og slett. Fjortiser gjør sånt, ikke voksne...

Men ikke misforstå meg nå! Jeg liker å drikke meg god og full, men har lært meg å stoppe når nok er nok. Og det er jeg glad for ;)

Skrevet
Det har aldri jeg skjønt heller, så jeg venter spent på gode forklaringer :)
Så at det er morsomt holder ikke for deg? Hurra, for at du ikke er min mor og at jeg ikke trenger å stå skolerett for deg. Jippi :D
Hun skjønner sikkert ikke hva som er morsomt med det, derfor hun venter på forklaringer. HI
Tviler på at hun og jeg har samme oppfatning av hva som er morsomt så det å skulle forklare dette til henne har ingenting for seg. Noen mener at kaffe og bingo er morsomt, hun er sikkert den typen :D
Drikker ikke kaffe og har aldri vært på bingo. Om du synes rave rundt, drite deg ut, gjøre ting du angrer på, si ting du neppe ville sagt i edru tilstand, snøvle, spy, ha hodepine, kvalme, dehydrering og bondeanger er gøy, så er det helt i orden for meg. Kjør på! Men jeg fatter fortsatt ikke at det veien opp til den promillen er så morsom at det er verd alt det andre. Og som en som stopper på "jeg kan kjøre bil til lunsj dagen etter"-promille, så er det ingen av de som drikker seg dritings som er på langt nær så morsomme, sjarmerende, sexy eller veltalende i fylla som de tror selv. Men du er sikkert et like stort sjarmtroll full som edru...
Jeg lever ikke for å behage deg eller for å gjøre det du vil :D
Du høres ut som meg. Da jeg var 15...
Uhh uhh, så voksen vi er. Kos deg på bingo du, gamla :D

Haha sånn som du oppfører deg er jeg ikke overraska over at du liker å drikke deg fra sans og samling!

Skrevet

Huff, jeg mister nesten alltid kontrollen når jeg drikker. Har nesten sluttet å gå ut av den grunn.

Der og da, når jeg er full, syns jeg det er morsomt. Men dagen derpå føler jeg meg bare superdum. Grunnen til jeg syns det er morsomt er at jeg kan prate åpent med folk jeg egentlig ikke kjenner og danse uten å føle meg dum...

Annonse

Skrevet

Nei, det er ikk morsomt i det hele tatt. Men en sjelden gang så er det veldig moro med en skikkkelig fest, og vips så er man drita.

Har mest med inntaket å gjøre, men også dagsform og hvor mye mat man har fått i seg. Har blitt full et par ganger for mye, liker det ikke(når jeg har hatt blackout), men det har dessverre skjedd.

Skrevet

gleden ved å drikke seg fra sans og samling... haha... det kan jo lett bli mer ulykke en glede :D

men. jeg gjorde akkurat en gang her i sommer og jeg har ikke angret et sekund. jeg føler faktisk bare glede når jeg tenker på det.

i en lengre periode med oppfølging av alvorlig syke foreldre på sykehus og hjemme hos dem, pluss det vanlige, jobb hjem skole og barn.

så hadde jeg ei hel helg for meg selv.. og da noen ville ha meg med ut fant jeg etter mye om og men og "at jeg vil heller vaske badet" ut av.. hvorfor ikke?

Og det var så DEILIG!, å være fullstendig ansvarsløs og bare drite i alt for noen få timer, for det skjer jo ingen ting de få timene som egentlig spiller noen rolle i det lange løp, det var fullstendig avkobling.

Det var absolutt verdt det, en stoooor glede, selv om jeg så vidt klarte å sjangle meg hjem og tilbragte hele dagen etter i senga sammen med ei spybøtte.

så da vet dere det. ;)

Skrevet

Det hender man går på en smell, og det er absolutt ikke moro. Men det er gøy å være full og ta seg en skikkelig fest en gang i blant. Da må man betale prisen dagen derpå, og som regel er det verdt det.

Til og med foreldrene mine på over 50 havner på skitfylla en gang i blant. Vil ikke si de er barnslige av den grunn...

Skrevet
gleden ved å drikke seg fra sans og samling... haha... det kan jo lett bli mer ulykke en glede :D men. jeg gjorde akkurat en gang her i sommer og jeg har ikke angret et sekund. jeg føler faktisk bare glede når jeg tenker på det. i en lengre periode med oppfølging av alvorlig syke foreldre på sykehus og hjemme hos dem, pluss det vanlige, jobb hjem skole og barn. så hadde jeg ei hel helg for meg selv.. og da noen ville ha meg med ut fant jeg etter mye om og men og "at jeg vil heller vaske badet" ut av.. hvorfor ikke? Og det var så DEILIG!, å være fullstendig ansvarsløs og bare drite i alt for noen få timer, for det skjer jo ingen ting de få timene som egentlig spiller noen rolle i det lange løp, det var fullstendig avkobling. Det var absolutt verdt det, en stoooor glede, selv om jeg så vidt klarte å sjangle meg hjem og tilbragte hele dagen etter i senga sammen med ei spybøtte. så da vet dere det. ;)

For mange så skjer dessverre ting de "få timene" som aldri skulle ha skjedd. Blant annet utroskap som man ikke husker noe av dagen etterpå (har vært MANGE tråder om det her på DiB, både om damene selv og mennene deres). Forstår ikke hvorfor voksne mennesker liker å sette seg i en tilstand der de ikke har ansvar for egne handlinger. Eller jo, de må ta ansvar for handlingene sine i ettertid, og det er kanskje ikke like gøy.

Skrevet

Av og til ramler man litt mer utpå enn man har tenkt. Er det egentlig så nøye..?

Skrevet
Av og til ramler man litt mer utpå enn man har tenkt. Er det egentlig så nøye..?

Nå mener jeg dem som bevisst går inn for å drikke alt for mye, eller drikker seg dritings HVER gang de er ute. Ikke dem som ramler litt utpå en og annen gang ved uhell.

HI

Skrevet

næh.

å skylde på fylla er bullshit.

Jeg tror det fleste som "ikke husker" husker.

og jeg tror det er ynkelige unskyldinger for å ikke stå for det en har gjort... jeg var full... buhuu..

selvfølgelig, noen reagerer veldig på alkohol, og får alvorlige personlighetsendringer, de bør for all del unngå å drikke.

men det gjelder fåtallet...

alle utroskapsgreiene... jeg vet ikke... jeg ser bare for meg kåte feiginger som må ha noe å skylde på.

sikker på de hadde gjort det samme edru om de hadde sjansen.

Annonse

Skrevet
Nå mener jeg dem som bevisst går inn for å drikke alt for mye, eller drikker seg dritings HVER gang de er ute. Ikke dem som ramler litt utpå en og annen gang ved uhell. HI

Er ikke det en noe snever problemstilling? Hvor mange voksne mennesker er det som gjør det, egentlig? Jeg kjenner ingen i alle fall...

Skrevet
Fordi det er morsomt når man en gang hvert skuddår tar seg ei skikkelig rotbløyte! :D
Men HVA konkret er morsomt med dette? Når man ikke klarer å snakke og gjøre rede for seg og er kjempedårlig dagen etterpå?
Det er derfor man tar bilder og legger ut på Facebook. Følger du ikke med? :D Det er så deilig å bare ta en skikkelig fest! :D Og så kan man drikke masse brus og tylle i seg en god burger dagen derpå mens man ser film og slacker på sofa`n. Digg digg digg!

Og da skal mannen passe barna deres i 2 dager, dagen du drikker deg dritings på fest og neste dag når du er indisponibel og må "hente deg inn"? Voksent...

Ja stakkars mannen! Tenk at han må passe barna sine to dager på rad!

Gjest Husfrua
Skrevet

Tja, noen skjønner ikke hvorfor jeg har hund

Hva er så morsomt med å måtte gå turer hver dag, plukke opp dritt, treninger, hundehår på møbler osv? JEG synes det er gøy. JEG synes det kan være gøy, en gang i blant, å drikke seg så fjern at en trenger bilder for å huske hva som skjedde.

Her i huset slipper mannen å ta ungene dagen min derpå. Jeg blir ikke dårlig, uansett hva jeg drikker. Er som oftest jeg som er oppe først med ungene.

Så enig med deg. Så sjelden jeg er på fest så da drar jeg det helt ut:-P Blir aldri dårlig dagen etter og er alltid oppe med unga først. Hvis vi ikke har vært så fryktelig fæle at vi har skaffet barnevakt hele helga;-) og jaggu orker jeg gå med bikkjene også:-)

Skrevet

Jeg er av dem som blir sjuk i god tid før jeg blir full, så jeg skjønner heller ikke hva som er så morsomt. Eller, jeg tror jeg kan se snevet av det, men har altså ingen egenerfaring. Jeg synes ravende fulle folk er usjarmerende, tenker at de mangler nødvendig selvkontroll.

Men allikevel - å be folk om å forklare med ord hva som er morsomt innenfor en ramme som en som ikke synes det er morsomt kan akseptere, det er å kreve vel mye. Så liker ikke HI å bli full, hun synes ikke det er morsomt, men å mase om en god forklaring er å be om noe hun aldri kan få. En del av gleden ved å bli voksen, er å erkjenne at det er ikke alt jeg forstår, det er så store individuelle forskjeller at min forståelsesramme ikke passer for alle andre.

Skrevet

Drakk meg tilnærmet bevisstløs en gang når jeg var 19, og etter det har jeg hatt kontroll. Fristet ikke til gjentagelse.

Festet i helgene osv til jeg var ca 25, etter det var det bare kjedelig.

Men nå kan jeg fint danse på bordet klink edru, så kan ha noe med at jeg ikke trenger alkohol for å tørre å være meg selv.

Nå er jeg 35, og drikker kun kanskje 5 ganger i året, og da aldri til jeg blir full ( julebord, sommerfest, kick-off osv med jobben )

Hater å være fyllesyk( sliter med migrene) og har en far med alkoholproblemer, så har bestemt meg for at mine barn aldri skal se sin mor beruset/full.

Skrevet
Nå tenker jeg på både kvinner og menn som kommer hjem etter grøftefylla kl 6 på morgenen. Kvinner og menn med familier og barn. Det jeg lurer på, hva er så morsomt og gledelig å drikke seg dritings, spy, ha tømmermenn dagen etterpå og ikke huske noen ting fra dagen før? Jeg forstår at man synes det er gøy å være beruset og ha lett promille, da man ikke lenger er sjenert og koser seg virkelig. Men hva er så kos å ha 3 i promille på en fest???

Jeg er enig. Jeg syns det er herlig med en vennefest (drikker så og si aldri da), og det er kos å bli tullefull .. men Dritings, så man ikke kan snakke eller gå.. neitakk!

Skrevet

Når jeg går ut (sånn 1 gang hver 6 mnd) så drikker jeg meg full,ser ikke hva som er så farlig med det... Men jeg har alltid full kontroll og kommer meg hjem og husker alt dagen etterpå.Og jeg har det alltid gøy når jeg er ute.

Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med å bli full en gang i blandt.

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet

Nå tenker jeg på både kvinner og menn som kommer hjem etter grøftefylla kl 6 på morgenen. Kvinner og menn med familier og barn. Det jeg lurer på, hva er så morsomt og gledelig å drikke seg dritings, spy, ha tømmermenn dagen etterpå og ikke huske noen ting fra dagen før? Jeg forstår at man synes det er gøy å være beruset og ha lett promille, da man ikke lenger er sjenert og koser seg virkelig. Men hva er så kos å ha 3 i promille på en fest???

Skriver under!

Har en søster som jeg med hånda på hjertet kan si at jeg tror ikke har fått mammagenet i seg!

Hun jobber (ikke fast) offshore, og blir sur hver gang hun må komme hjem og sender Mail med en gang at hun er klar igjen. I tillegg så har hun kanskje barna på overnatting 5 helger etter hverandre og går ut på fylla! :o

Uff nei, jeg ser ingen vits i slik oppførsel når en har mann og barn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...