Gå til innhold

Hva er tegn på Svangerskapforgifting?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høyt blodtrykk, protein i urinen og store hevelser i kroppen er ofte tilstede ved en svangerskapsforgiftning. Jeg hadde dette, og i tillegg smerter i mellomgulvet, kvalme og hodepine. Følte meg ikke bra. Tok kontakt med føden, var da 39+2, ble innlagt og fødselen satt i gang. Alt gikk helt fint :)

Gjest Mammantil2prinser

Er helt bra i form, så har nok ikke det nå,men hvis jeg merker det engang,vil jeg være tidlig ute. hvordan oppdaget dere det?

Jeg fikk sinnsykt med vann i kroppen!! Gikk opp mellom 5-10kg på under 1uke.

Hadde protein i urin fra tidlig av,og blodtrykket var høyt men ikke bekymringsverdig høyt.

Husker jeg var på sykehuset (men ikke hvorfor) og sykepleierne syntes jeg var sååå hoven, begynte å kneppe oppover føttene og ville ta blodtrykk. (Dette var på venterommet) blodtrykk var høyt men de la ingenting mer i det!!

Plutselig var jeg på legekontroll og legen målte blodtrykk, plutselig var han i tlf med sykehuset og ville ha meg opp i sykebil! :o

Plutselig var det akutt!

Mine symptomer var, vann, protein i urin, blodtrykk, kvalm, synsforstyrrelser, hodepine!

Eneste jeg har å si. Mistenker du svangerskapsforgiftning kontakt lege! :)

Kan være verdt å nevne at et symptom på høyt blodtrykk er at man OFTE på på do å tisse, men det kommer nesten ingenting ut. Nesten som ved UVI bare at det ikke er vondt å tisse.

Vann i kroppen er ofte tilstede, men det trenger ikke å være der. Man kan og føle seg i fin form, så det er veldig individuelt.

http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/svangerskapsforgiftning-preeklampsi-2651.html

Jeg hadde skikkelig ekstrem hodepine i tre måneder (av og på) før jeg fikk svangerskapsforgiftning. Var skikkelig dårlig, men siden jeg har migrene fra før, ble jeg ikke tatt helt på alvor. Siste uka før, hovnet jeg opp så ingen kjente meg igjen. Ansiktet var helt rart. Jeg la på meg 8 kg på fem dager pga vann i kroppen. Hadde protein i urinen men ikke høyt blodtrykk, men ble sendt til ny vurdering to dager etterpå. Da var blodtrykket høyt også og jeg ble lagt inn på sykehus. Følte meg veldig bra den dagen, så tenkte at jeg ikke var så syk, men så kom hodepinen igjen, og ingenting hjalp. Dagen etterpå mistet jeg synet på et øye, og rett etterpå fikk jeg eklampsikramper.

Annonse

Tusen takk for alle svar :) Greit og vite :) Blodtrykket mitt har vert litt lavt når jeg har vert hos legen og jordmoren sist,men ikke noe dramatikk i det,men ho sa jo at det var bedre enn høyt :).

Fisken2012 Så bra alt gikk fint med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...