Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal egentlig i gang med nytt forsøk i skutten av oktober. Men på kontroll for eggstokkkreften min ble det oppdaget en cyste på venstre eggstokk.! Det er den eggstokken jeg produserer egg på.

Hva bruker de normalt å gjøre? Den var 4cm så den var stor.

Jeg har fått to valg, fjerne den med kikkehulls operasjon. Men da har jeg konsekvenser med at de kan ødlegge eggstokken, ettersom at jeg har fjernet 2/3 av den. Det blir også mer arvvev ( noe det er nok av etter en stor operasjon for 2 år siden).

Jeg kan la den være å risikiere avbrudd før egguthenting.

Men jeg lurer på om jeg kan fullføre hormonkuren, hente ut egg, også fryse ned de for også fjerne cystet og sette inn egg etter jeg har gjort det?

Kan cysten ha innvirking på eggprodulsjon?

Nå sprenges hode mitt virkelig å jeg har nådd bunnen... Hvorfor måtte dette komme NÅ? Hva skal jeg gjøre?

Har prøvd å ringe st.olav i en time nå, uten å lykkes. Jeg klarer ikke å gå en dag til uten svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss har mannen kreft, og slik det er så får norske klinikker ikke hjelpe oss da han har en alvorlig, kronisk sykdom som med stor sannsynlighet truer hans livsløp...

Før uthenting av sædceller må han nå være uten medisiner i 4mnd ser det ut som. Det var for oss en lang prosess å bestemme oss for dette, men nå er valget tatt!:)

Hva som er mulig rent praktisk vet jeg ikke, vet bare at det ikke går å fryse ned testikkelvev...:(

*klem*

Skrevet

Det er jo kanskje viktig hva slags cyste der er for noe. Jeg har ei endo-cyste (det vil si blodfult). Dei på St.Olavs bryr seg ikke om den. Og av og til har jeg fått mere og større egg ut fra den eggstokken cysten er i. Grunnen til at legen på St.Olavs ikke ville røre cysten før jeg er ferdig med ass.befruktning er akkuratt for å ikke ødelegge eggstokken. Utenom smerter under mensen og under eggløsninga forstyrrer meg ikke denne cysten.

Skrevet

Det er en tokamret cyste, uten at jeg vet no mer.

Vokser din? Min har vokst i gjennomsnitt litt over 1cm på 3 mnd og er 4cm nå...

Jeg har ennå ikke kommet gjennom til st.olav.. Ringt siden 9 i morgest..

Skrevet

Dei har aldri sagt om den forandrer seg men hver gang sier legene på ul, oi, har er det en endo cyste; du har vel endometriose, sant? Ingen har sagt hvor stor den er, men på skjermen ser den stor ut.

Kan jo hende at siden du har vaert gjennom eggstokkkreft, så er dei redd å ikke fjerne dei.

Håper du får snakke med en lege fra St.Olavs.

Jeg pleide å skrive en mail til dem når jeg trengte noe som ikke hastet med tanke at da kan jo dei skrive tilbake istedenfor å ringe. Men hver gang har dei ringt tilbake dagen derpå for å snakke om det. Fant mailadressa på sida demes.

Du kommer nok gjennom hvis du sitter i telefonen fram til 15.00 eller hva det nå er åpningstida demes.

Skrevet

Ja, men så har på en måte kreftlegen og fastlegen gidd valget til meg.. For det er ingen ting som tyder på kreft i den, for blodprøvene er fine. Men det er det med at den vokser, og jeh er redd jeg fullfører hormonkuren, også får beskjed om at nei, her er det bare å avbryte.

Får jeg ikke svar idag, så må jeg sende mail... Klarer ikke å gå uten svar lengre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...