Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Jenta mi på litt over året har begynt å bli opptatt av tissen...Om kveldene ligger hun på magen, holder hendene mot tissen (over bleie og sovepose da) og gnikker på en måte, og vrikker med bekkenet, grynter og smiler ned i madrassen.. Sovner etter en stund. Vet ikke helt hva jeg skal synes/tenke om dette? Trodde først det var magen hun trykket mot, men er nå sikkker på at det er lengre ned.. Ligger hun på ryggen tar hun hånden min og trykker den mot underlivet. Lar henne ikke gjøre dette lenger(trodde først det var magen). Antar at dette er normalt, eller høres det rart ut? Har så små barn slike opplevelser? Andre som har sett dette hos egne barn?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Vi hadde ei i bhg på nesten 2 år som dreiv med dette hvor som helst, hun kunne bare legge seg ned ute på bakken.... Vi gjorde ikke stort ut av det. Snakket om andre ting med jenta og avledet. Det gikk over av seg selv. Og i 1års alderen er jo det uansett ikke noe å gjøre. Og ja, det er helt naturlig.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Det er helt normalt. Babyer kan føle nytelse ved stimulering av kjønnsorganene. Men for dem har det ikke noe med sex å gjøre, det er ikke noe annerledes enn kiling på ryggen, arm eller en hvilken som helst annen ting som føles godt. Du trenger ikke gjøre noe med det, annet enn det å sette grenser for deg selv (altså at hun ikke gjør det på deg eller bruker din hånd til dette feks- dvs at du lærer henne at andre mennesker har sine intimgrenser osv). Etterhvert som hun blir stor nok til å forstå hva man forklarer til henne, forteller du bare rolig og greit at slikt kan man gjøre når man er alene i fred og ro. Du vet vel forresten det at små gutter går rundt og piller seg på snabben hele tiden, og at de stadig har ereksjon? Hadde du tenkt like mye over det om det var en gutt det var snakk om?
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Mi er berre halvåret enda, og har ikkje denne interessen (det eg veit). Men min umiddelbare tanke er å la henne vere i fred med kosestunda si. Men eg ville ikkje latt henne bruke mi hand som "verktøy". Endret 2. oktober 2012 av ★
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 (endret) Barn er seksuelle. Det er helt normalt. Når hun blir eldre kan du snakke litt om at dette gjør man når man er alene, inntil videre kan du avlede. Det er viktig at du ikke kjefter eller gjør en stor greie ut av det, det gjør nok mer skade enn godt. Vi vil jo at barna våre skal ha et godt forhold til seksualitet og egen kropp i fremtiden Endret 2. oktober 2012 av eelis+kian ♥
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Her er gutten 19 mnd nå.. Han har vært likedan siden han var ca 1 år.. Men enn så lenge blir det på stellebordet og i senga.. Vi bare overser det og snakker om noe annet, de er jo så små enda.. Får se ann hvor lenge det er til han starter "over alt"...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå