Gå til innhold

Pergokur - lurer på overstimulering?

Anbefalte innlegg

Hei - jeg hører egentlig ikke til i dette forumet, men jeg håper dere kan hjelpe meg.

Jeg har PCO og har gått på dobbel pergokur denne måneden og var på ultralydsjekk i går. Der var det 2 store egg på høyre side og en cyste på 27 mm på venstre side som hun mente ikke inneholdt noen egg. Har eggløsning i dag og har hele dagen i dag vært konstant kvalm, veldig oppblåst og "sprengt" i magen og har vondt i buken. Kan jeg ha blitt overstimulert? Jeg har eggløsning av meg selv - må ikke sette noen sprøyter. Og kan man bli overstimulert av "bare" 2 egg + 1 cyste? Bør jeg ringe gyn imorgen?

Fortsetter under...

Oki, takk for svar. Merker jeg ble litt roligere nå :)

Gyn sa at siden jeg hadde eggløsning av meg selv (men veeeeldig uregelmessige sykluser så derfor pergo) så godtok hun opp til 4 egg, og jeg hadde jo "bare" 2, evt 3 dersom det er egg i cysten. Men er det vanlig å bli sååååå kvalm på pergo rundt eggløsning?

Jeg slet med "mild" hyperemesis sist svangerskap så tåler nok litt dårlig hormoner ifht kvalme.

Ja, er nok bare min kropp som ikke er glad i hormoner. Håper den verste kvalmen gir seg litt til imorgen. Føler jeg har blitt verre etter jeg fikk førstemann. Ble gravid på dobbel pergo da også og kan ikke huske jeg reagerte sånn da. men slet som sagt med veldig kvalme i forrige svangerskap og måtte slutte på p-piller i fjor fordi jeg ble så kvalm av de.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...