Gå til innhold

Kan soppinfeksjon i skjeden og/eller behandling av denne gjøre det vanskeligere å blil gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har fått sopp nedentil, men så er jeg snart ved EL og tenker at enten må vi bare kjøre på til tross for soppen (sårt, au, og smitte?), ellers så må jeg starte behandling. Men hva er lurest for å redde denne prøveperioden? La sopp være sopp en stund til, eller bruke en soppkur med salve og vagitorier (har kjøpt pevaryl, var tomt for canesten der)?

Kan sopp gjøre så sædcellene ikke blir i god form, eller ikke greier svømme dit de skal (utfloden blir vel ikke slik fin klistrete som den skal kanskje?)?

Kan kuren ødelegge miljøet der for sædcellene? Høres ut for meg som kuren er verst evt? 3 dagers kur da, hvor lang tid tar det evt etter de tre dagene før kuren og midlene er borte og sæden kan svømme trygt der igjen? Rekker det kanskje før el om ikke kuren holder seg der inne i dagesvis...

HJLEP! :)

Fortsetter under...

Påvirker ikke fruktbarheten, men det kan smitte over til mannen så da må han i så fall behandles etterhvert.

Er du sikker? pH verdien der nede er sikkert litt skrudd av infeksjonen... Tror du da det er bedre å la være å behandle? Kuren er sikkert ikke bra å ha der inne... Vi får smøre oss sammen etterpå, det skal vel gå greit. Sjelden menn får symptomer da. Han har ikke fått det før når jeg har hatt sopp hvertfall.

Er du sikker på at det er sopp? Hvis du merker litt sur lukt kan det være greit å stappe inn noen vagital tabletter som kjøpes reseptfritt på apoteket, tror de heter Vivag. Disse vil få tilbake den naturlige ph verdien og kan brukes når man prøver å bli gravid.

Er du sikker på at det er sopp? Hvis du merker litt sur lukt kan det være greit å stappe inn noen vagital tabletter som kjøpes reseptfritt på apoteket, tror de heter Vivag. Disse vil få tilbake den naturlige ph verdien og kan brukes når man prøver å bli gravid.

Tror det er sopp, det klør og svir. Men ikke noen klumpete hvit utflod.. Men er generelt litt tørr der nede enda pga amming kanskje?

Kjøpte lactyl også, slik gel til å sprute inn, men den kunne ikke brukes ved prvøing så jeg når jeg kom hjem. Prøvde canesten for en liten stund siden, men tablettene løste seg ikke noe særlig opp. Tørr ja...

Hmm, har hørt at soppbehandling ikke skal være et problem, men ville sjekket med apoteket eller ringt legen. Vivag hjelper også mot kløe, jeg har god erfaring med disse. Ta en stikkpille et par timer før sex, da får den løst seg opp skikkelig. Jeg føler disse hjelper etter 2 dager. Ta gjerne morgen og kveld. Ellers finnes glidemiddel som ikke ødelegger for sæden, men kjenner ikke navnet på denne. En god omgang alene først vil ihvertfall få skjeden fuktig, så har dere sex etterpå! Mannen min er veldig fornøyd da for da slipper han foreplay;) kommer til dekket bord;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...