Gå til innhold

hvor ofte tørker dere støv, og hva bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere tør støvmopp eller klut? Eller klut med vann og såpe?

Selv tørker jeg ved behov, ellers en gang i uka. Bare klut med vann, og litt bakteriedrepende spray i kluten i ny og ne.

Skrevet

hver uke :)

Skrevet

Jeg tørker støv en gang i uka, og bruker også klut og vann.

Skrevet

Jeg bruker tørr microfiberklut ei gang i uka (minst), og innimellom går jeg over med fuktig klut etterpå.

Skrevet

Jeg bruker også klut og vann eller grønnsåpe på spray flaske. Hvis jeg bare bruker disse tørre støv klutene ser jeg bare at støvet faller ned igjen med en gang ;(

Skrevet

Aldri. Mannen gjør det av og til.

Skrevet

Alt for sjeldent. De gangene jeg gjør det bruker jeg en tørr microfiberklut. Jeg syns jeg bare flytter rundt på støvet hvis jeg bruker våt klut.

Skrevet

Aldri. Mannen tar seg av alt husarbeid. Jeg har ansvar for alle lekser. Grei arbeidsfordeling!

Han tørker nok støv 2 ganger i md, vasker alle gulv, bad og kjøkken hver uke.

Skrevet

alt for sjelden. må virkelig ta meg på tak her!

Skrevet

Bruker grønnsåpespray og fuktig klut på alle møbler av treverk hver dag, støvet syns så fort på mørke møbler.

Men vasker over alt ordentlig en gang i uka, tørker jo ikke støv i alle skuffer og sånt hver dag, kanskje der det bare syns mest når sola skinner inn *ler*

Skrevet

Bruker kun våt klut. Alt for sjelden, kanskje 4-5 ganger i året.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tørker sånn ca hver 3.dag i stua. Har sort tvbenk og der synes absolutt alt! Da drar jeg over vinduskarmer samtidig. Resten tar jeg 1 gang i uka.

Skrevet

Litt avhengig av hva jeg tørker støv av. På tremøbler bruker jeg grønnsåpe-spray og klut... På folie-overflater eller lakkerte flater bruker jeg jif-spray, og tørkepapir.. Ellers føler jeg at jeg bare smører støvet utover og det blir stripete og lite pent.

Men, hvor ofte?.. hmm... annenhver uke kanskje..

Skrevet

Altfor sjelden. Tar en våtserviett og drar over nå og da.

Skrevet

Så godt som aldri. Brukar swiffer el.l.

Skrevet

Tørker kjapt over overflater som tv benk og hyller på veggene 2-3 ganger i uka og støvsuger stue og kjøkken samtidig. bruker mikrofiberklut.

gjør ordentlig reint 1 gang i uka, som innbærer tørking av støv nesten overalt, vaske gulver, støvsuge og vaske badet.

tørker aldri støv med våt klut, men vasker jo bordet etter middag osv..

Skrevet

Jeg bruker støvsugeren først med et sånt lite børstemunnstykke,funker som bare det,så drar jeg over med klut og jif spray.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Så sjelden som mulig...

Bruker Jordan sin "Støv"-klut og vann, og så fyker ungene rundt med sånn støv"børste", da får de i de minste løftet og flyttet litt rundt på støvet... ;-P

Skrevet

Prøver å få gjort det en gang i uka. Ikke alltid jeg får tid, men prøver.

Skrevet

Ca en gang i uka med en Swiffer duster. Da går det fort og blir et godt resultat :)

Skrevet

Men da jeg bruker litt grønnsåpe og vann på kluten på mine ikea lack hyller, så virker det som om de rett å slett blir seige! Uansett hvor lite jeg bruker. Lukter jo veldig godt etterpå da. Funker fint med grønnsåpe på skikkelige tremøbler syns jeg:-) elsker lukta, og den sitter så lenge i treverket.

Skrevet

Vaskehjelpen gjør det annenhver uke. Bruker tørr microfiberklut hvis det ikke er søl/flekker.

Teknologisk institutt har vist tydelig i flere forsøk at tørre metoder er best til tørt støv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...