Gå til innhold

Guuud, blir gal av de svarte små fluene..

Anbefalte innlegg

Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Jeg vasker og klorer, nøye med søppel og skit, skrubber oppvaskkummen 3ganger om dagen pluss jeg heller klor i avløpet.. Har og prøvd epleeddik med zalo..ingen fluer kom :( Îngenting hjelper, og jeg finner ikke ut hvor fluene kommer fra. Vet at de kom med noe urteplanter, men de er kastet for lengst, Kastet da den eneste blomsterplanten og da jeg så at det var litt små fluer der og. Eneste jeg har igjen nå i stua er en orkide..men har ikke sett noe fluer rundt der. Går og klapser fluer til jeg ser rødt her :(((((((

Forslag? Tror ikke det er bananfluer, fordi de her er svarte..ikke røde..

på forhånd takk ;)

Fortsetter under...

Gjest Mine ♥ ♥ ♥

Hmmmm, men finner ikke ut hvor de kan komme fra.. i orkideen er det tørt og fluene er aldri borti den. Har ikke rødvin nå, men blandet ut husholdningssaf med litt zalo i, får se om det hjelper. Akkurat som at de starter opp borti vasken et sted for så å fortsette bort til vinduene i stua ( Har åpen kjøkkenløsning).

Her også! Det er så uapetittelig. Det vitner om dårlig hygiene, men det har vi ikke! Synes jeg har prøvd det meste av kjerringråd. Det eneste som funker litt er å sette matrester i bunn av en pose, for så å brålukke og gå ut med den. Men det kverker aldri alle :(

Annonse

Her tok jeg en tom brusflaske. Skjærte av toppen, altså fra der den begynner å gå innover. Snudde toppen og la den oppi bunnen av flaska (så det blir som en trakt). La en bananbit i bunden av flaska. Der samla det seg litt fluer gitt, og vi ble kvitt de! :) Bare sørg for at det er tett rundt kanten så de ikke kommer ut der.

Det problemet har vi her og. Å det er tilfeldigvis hver sensommer eller høst at de kommer her i går'n!! Kanskje det har noe med fuktighet. Hmm. Men uansett, her bruker vi sterk insektspray, husker ikke hva den heter. Men man får den i matbutikker. Den er så sterk så man må ta opp vinduene og forlate rommet i tyve minutter. Og det er beregnet ut ifra 20 kvadrat. Men effektiv som fy er den! :-) blå stor boks med hvit topp på. Ser ut som luftfrisker egentlig.

Pleier å røre sammen 1-2 dl vann, 1 dæsj zalo, litt eddik og 1 ss sukker i ei vid skål. Når fluene lander for å spise faller de gjennom vannflata og drukner... (Normalt klarer de å stå på vannet, med zalo klare de det ikke).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...