all i want is u Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 er det noen som vet om det er noe sted man kan få utført en eks-lap utenom det offentlige?? fikk henvisning nå i dag til eks-lap for å sjekke om jeg har tette eggledere. ventetid: 6 måneder. og først etter at eks-lap er utført kan de henvise meg til fertilitetsavdeling for ivf, og der er ventetiden 3-4 måneder. dette er etter at jeg allerede har ventet i 5 måneder på å komme inn til vanlig gynekologisk undersøkelse på sykehuset. er ubeskrivelig sint nå. dette er bare tragikomisk.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 er det noen som vet om det er noe sted man kan få utført en eks-lap utenom det offentlige?? fikk henvisning nå i dag til eks-lap for å sjekke om jeg har tette eggledere. ventetid: 6 måneder. og først etter at eks-lap er utført kan de henvise meg til fertilitetsavdeling for ivf, og der er ventetiden 3-4 måneder. dette er etter at jeg allerede har ventet i 5 måneder på å komme inn til vanlig gynekologisk undersøkelse på sykehuset. er ubeskrivelig sint nå. dette er bare tragikomisk. sjekk på frittsykehusvalg.no kanskje du finner kortere kø på et annet sykehus litt lenger i fra deg... tror det kun er offentlige sykehus som har lap...
all i want is u Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2012 tusen takk for tipset!! har sjekket litt, men finner ikke lap på lista. utredning for fertilitet står på lista, men vet ikke om lap er inkludert her... tricky business. lurer forresten også på hvorfor de må ta eks-lap før de kan henvise meg til ivf. kan de ikke bare henvise meg til ivf da?? det betyr vel slikk og ingenting om jeg har tette eggledere eller ikke hvis jeg skal gjennomføre en ivf!??? hvorfor kan de ikke bare henvise meg til fertilitetsavdelingen og skippe lapen? arg!!
TanteTroll Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Hei! Hos noen behandlingssteder er laparoskopi en del av utredningen du må ha gjennomgått før du kan starte ivf-behandling. Så om du henvises nå, kan det likevel hende du må stå i kø for lap. Kan du ikke bare ringe et av sykehusene som tilbyr utredning for barnløshet og spørre om dette er laparoskopi?
all i want is u Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2012 åh, ok. visste ikke det TanteTroll at man noen steder må ha tatt lap for å start ivf... tusen takk for nyttig info! har allerede funnet ut hvilke sykehus jeg skal ringe, men tenker jeg gjør det i morgen i normal arbeidstid. har også sendt e-post til aleris med spørsmål om de utfører lap. men hadde jo vært fint å sluppet en stor utgift på dette. bader ikke akkurat i penger selv om vi hittil har gått privat for insemineringene...
TanteTroll Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Da jeg hadde første time på Riksen i 2009, fikk jeg beskjed om at det neste i utredningen var lap. Jeg måtte vente i 3 uker på time, så det var ikke akkurat samme ventetid da :-) Du kan jo også ta kontakt med sykehuset du skal henvises til og spørre om de krever lap før oppstart? Det kommer kanskje litt an på om det er gjort andre funn i forhold til utredningen også om du må ha lap. Jeg er egentlig glad for at vi hadde det før forsøk, for da visste vi at alt var ok inni der, og det bittelille av endometriose som var ble brent bort. Dessuten sier de jo at noen blir spontant gravide etter lap Ikke så dumt om det skulle skje. VesleTrollet i magen er forresten laget på Aleris- veldig fornøyde med Fertilitetssenteret der (men det er kanskje der dere har hatt aih?)
all i want is u Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2012 ja planen er vel nå å ringe sykehuset først og høre om nettopp det.. om de krever det. avhengig av svaret så tar jeg det derifra.. fikk tips om hydroskopi også. at det kanskje kan være kortere ventetid på dette på a-hus. men man får jo ikke sjekket like mye med hydroskopi som ved lap, så jeg vet ikke. er jo et poeng det du skriver om at man ved lap vet at alt er ok inni der. så kaster man ikke bort pengene sine under ugunstige forhold... spontant gravid etter lap hadde vært helt ok ja så bra at du er fornøyd med behandlingsstedet! det er viktig når man er oppi prosessen. ikke aleris vi har bruk til aih. har brukt hausken siden vi bor nærmere den klinikken. hyggelige folk der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå