Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har ett negativt forsøk bak oss og i går ble det andre avbrutt grunnet små eggposer. Har vært stimulert med gonal f, samme dose som sist, men denne gangen utviklet ikke eggene seg nok. Legen på Ullevål hadde ingen god forklaring, men i dag har jo jeg grublet en del over hvorfor dette skjedde. Jeg kom på at begge pennene med gonal - f har ligget på kontoret mitt og der har vinduet vært oppe om natten. Dvs at tempetaturen har svingt mellom 22 grader på dagen og kanskje helt ned i 5-10 grader kanskje mindre på natten. Kan medisinene være ødelagt? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976843-%C3%B8delagt-gonal-f/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du ikke gå lengre på medisinen? Jeg hadde for småe eggposer men fikk gå en uke lengre på puregon å da ble de store nok.! Vet ikke det med medisinen desverre :(

Nei, fikk beskjed om at 12 dager var nok og at de ikke ville utvikle seg mer om vi prøvde.. Jeg var og er kjempe frustrert for jeg skjønner ikke hvorfor. Har brukt dose på 150 de første 8 dagene og 225 de 4 neste, og de hadde vokst ca 4 mm på de dagene. Trøster meg med at det ikke er et oppbrukt forsøk, men hadde håpet på annet utfall..

Hei Camilla136

Så trist med avbrutt forsøk!

Ifølge Felleskatalogen skal Gonal-f oppbevares i kjøleskap (2-8 grader) så lenge den ikke er tatt i bruk. Den kan også oppbevares i romtemperatur under 25 grader (den tåler også mer enn 25 grader i kortere perioder).

Håper på bedre utfall neste gang, da starter du kanskje på en høyere dose?

Lykke til!

Får du ikke gå lengre på medisinen? Jeg hadde for småe eggposer men fikk gå en uke lengre på puregon å da ble de store nok.! Vet ikke det med medisinen desverre :(

Nei, fikk beskjed om at 12 dager var nok og at de ikke ville utvikle seg mer om vi prøvde.. Jeg var og er kjempe frustrert for jeg skjønner ikke hvorfor. Har brukt dose på 150 de første 8 dagene og 225 de 4 neste, og de hadde vokst ca 4 mm på de dagene. Trøster meg med at det ikke er et oppbrukt forsøk, men hadde håpet på annet utfall..

Jeg gikk 16 dager med puregon 450 ie for at de skulle vokse seg store nok.. Rart at du ikke fikk prøve det for å se om de voks seg større.. Min minste var nede i 6 mm, å ble 16 ved utak..

Hei Camilla136 Så trist med avbrutt forsøk! Ifølge Felleskatalogen skal Gonal-f oppbevares i kjøleskap (2-8 grader) så lenge den ikke er tatt i bruk. Den kan også oppbevares i romtemperatur under 25 grader (den tåler også mer enn 25 grader i kortere perioder). Håper på bedre utfall neste gang, da starter du kanskje på en høyere dose? Lykke til!

Hei, jeg leste dette jeg også. Ikke sikkert det har noe å bety, men man lurer og grubler på det meste når ting ikke virker, så tanken slo meg. Neste gang begynner jeg på høyere dose fra dag 1, satser p åat det gjør underverker :-)

Annonse

Jeg gikk 16 dager med puregon 450 ie for at de skulle vokse seg store nok.. Rart at du ikke fikk prøve det for å se om de voks seg større.. Min minste var nede i 6 mm, å ble 16 ved utak..

Tror det er forskjellig fra plass til plass, den største min var 12 mm nå. Skal begynne på høyere dose neste gang satser på at det gjør susen. 16 egg var jo kjempe bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...