Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Hva er passe lønn syns dere? Da er vegger og alt av innredning vasket på badet, alle kjøkkenskapene og gulvet på kjøkkenet. Tenåringen i heimen som har stått for vaskingen.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Samme som du, og far, får i lønn når dere vasker badet og kjøkkenet
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Tuller du? Vi får da ikke lønn for det? Syns allikevel at tenåringen skal få lønn når hun gjør en så grundig jobb! HI
♡ Mams og gutten ♡ Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Tja, hva med 500kr? Har jo sikkert jobbet en stund:)
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Det synes jeg var bra arbeid! =) Vet ikke hvor stort bad/kjøkken dere har men kanskje 4-500 kr? (Jeg har alltid syntes at tenåringer burde få noe tilbake hvis de jobber i huset, bortsett i fra når de rydder sitt eget rot. Det er jo tross alt som oftest mor/far som setter reglene for hvor ofte ting skal vaskes osv. Er ikke sikkert tenåringen hadde syntes det var like viktig å vaske like godt/like ofte når h*n flytter for seg selv)
LuksusLiv Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Nå skal hun faktisk vaske stua også, dvs støvtørk og vask av gulv. Og her sitter jeg og koser meg, haha.... Hun er veldig flink, og har veldig lyst til å tjene seg noen kroner. Vanskelig å beregne lønn syns jeg, men jeg syns jo hun fortjener like godt som en hvilken som helst annen som vasker rundt i husene til folk. HI
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 hvor gammel er hun ? På barnevakten.no bruker de 30-40 kr timen for å lønne for barnepass, og det er jo ofte ikke en så krevende jobb... hva med 70 kr timen?
Toocute Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Som det er i en vanlig jobb, så får jo de under 18år dårligere betalt. Noe jeg selv syns er teit, fordi de gjør jo akkurat samme jobben og kan være like grundige. 70kr t. For vask? Syns jeg høres lite ut, å vaske er mer strevsomt enn barnepass. Og jeg har jobbet med begge deler! For alt dette, hvor lang tid brukte hun? Men 500kr syns jeg hørtes bra ut, og ett fint rundet av tall
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #10 Skrevet 2. oktober 2012 Som det er i en vanlig jobb, så får jo de under 18år dårligere betalt. Noe jeg selv syns er teit, fordi de gjør jo akkurat samme jobben og kan være like grundige. 70kr t. For vask? Syns jeg høres lite ut, å vaske er mer strevsomt enn barnepass. Og jeg har jobbet med begge deler! For alt dette, hvor lang tid brukte hun? Men 500kr syns jeg hørtes bra ut, og ett fint rundet av tall Om man f.eks bruker 2 timer, så er 500 kr riiiimelig godt betalt altså....
LuksusLiv Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Hun har brukt mye mer enn 2 timer, brukte vel 2 timer bare på badet. Så har hun holdt på i 4 timer på kjøkkenet. Blir skker 7-8 timer til sammen, hun skal vaske rundt et lite bad til + vanlig vask av stua.
Toocute Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Hun har brukt mye mer enn 2 timer, brukte vel 2 timer bare på badet. Så har hun holdt på i 4 timer på kjøkkenet. Blir skker 7-8 timer til sammen, hun skal vaske rundt et lite bad til + vanlig vask av stua. Ok, var jo fler timer enn jeg trodde. Du skriver at hun fortjener like mye som en som vasker i hus til folk. Hvit betaling er jo dyrt fortil svart. Har jo vært tråder her inne på hvor mye bør en betale for vask. 100-150 kr timen? Men samtidig når en bor hjemme så skal en inne forvente topp betaling, det lærte jeg fordi vi er en familie og vi skal hjelpe hverandre når vi bor sammen. Men folk har det jo selvfølgelig forskjellig. 100-150 står jeg på.
LuksusLiv Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 Joda, og hun hjelper til hun også i det daglige, fordi vi er familie. Men rundvask blir liksom litt annet enn det daglige huarbeidet. Jeg tipper jeg gir henne 100 kr timen. Hun har virkelig stått på fra hun stod opp i dag, syns hun fortjener ekstra for å stå sånn på som hun har gjort. *stolt* Takk for svar.
Toocute Skrevet 2. oktober 2012 #14 Skrevet 2. oktober 2012 Joda, og hun hjelper til hun også i det daglige, fordi vi er familie. Men rundvask blir liksom litt annet enn det daglige huarbeidet. Jeg tipper jeg gir henne 100 kr timen. Hun har virkelig stått på fra hun stod opp i dag, syns hun fortjener ekstra for å stå sånn på som hun har gjort. *stolt* Takk for svar. Hadde jeg fått 800 eller 1000 av mammaen min for dette, så hadde jeg vært fornøyd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #15 Skrevet 2. oktober 2012 Hun som vasker hos oss får 150 kroner i timen. Nå er ikke hun tenåring da, men student. Og ikke vår datter, men datteren til en kamerat. Synes det er en fair pris for jobben
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå