Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok, så vi klarer ikke å bestemme oss. Trenger litt input :)

Venter en liten jente snart og trenger et navn som også fungere på engelsk, da pappaen er engelsk. Vi har altså engelsk etternavn. Søsken har engelske navn som fungerer på norsk.

Vår liste så langt:

Lydia (min favoritt)

Evelyn (pappa sin favoritt)

Evelina

Maisy

Ellie

Ruby

Zara

Kom med deres meninger og kom gjerne med forslag i samme stil :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976803-klarer-ikke-%C3%A5-bestemme-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Ok, så vi klarer ikke å bestemme oss. Trenger litt input :) Venter en liten jente snart og trenger et navn som også fungere på engelsk, da pappaen er engelsk. Vi har altså engelsk etternavn. Søsken har engelske navn som fungerer på norsk. Vår liste så langt: Lydia (min favoritt) Evelyn (pappa sin favoritt) Evelina Maisy Ellie Ruby Zara Kom med deres meninger og kom gjerne med forslag i samme stil :)

Ellie var et søtt og kult navn :-) Ellers så ville jeg ha valgt Sara, med S!

Ok, så vi klarer ikke å bestemme oss. Trenger litt input :) Venter en liten jente snart og trenger et navn som også fungere på engelsk, da pappaen er engelsk. Vi har altså engelsk etternavn. Søsken har engelske navn som fungerer på norsk. Vår liste så langt: Lydia (min favoritt) Evelyn (pappa sin favoritt) Evelina Maisy Ellie Ruby Zara Kom med deres meninger og kom gjerne med forslag i samme stil :)

Lydia likar eg ikkje.....

Evelina likar eg godt.... Evelyn minner meg om ein person,men er eit fint navn....!!! Maisy,Ellie,Ruby og Zara var og fine navn....

Andre forslag:

Victoria

Emma

Mia

June

Judy

Emely

Annonse

Jeg stemmer på Evelina. Aldeles nydelig navn!

Evelyn på andreplass.

For meg blir navn som Maisy og Zara veldig "amerikansk" på norsk men det går jo fint an å bruke dem.

Ikke så enkelt å finne rett navn når det er flere språk å ta hensyn til...

Takk damer, vanskelig å bestemme seg når det skal passe både her og der. Takk for gode forslag, de fleste har vi allerede vært innom, og en god del er i bruk av familie/venner.

Tror faktisk at vi har landet på Ellie Alexandra. Blir bare Ellie som blir brukt til daglig, men familie tradisjon og ha to navn, søskene har det også. Alexandra ettersom Alexander er min manns mellomnavn :)

Krysser fingre på at vi ikke ombestemmer oss igjen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...