Florida11 Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Og det var gøy! Etter alle gangen jeg har mistet det siste året blir man litt nervøs for å miste igjen, selv om man ikke blør... Nå er det snart 2 uker siden jeg var på ultralyd og litt over en uke til jeg skal igjen. Selv om jeg fikk meget gode nyheter på ultralyd den gangen, blir man litt redd for om fosteret lever likevel etter en stund. Så i dag fant jeg fram doppleren og lette i 2-3 minutter og hørte "galloperende hester". Hjertefrekvens var på rundt 166 slag i minutter :-) Så nå kan jeg puste litt lettere igjen til neste ultralyd om 9 dager :-) Ville bare dele nyheten med noen. Er 11+4 i dag.
LillePipp Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Så herlig ^^ Ingenting er bedre enn den lyden der! Jeg har hørt mitt opptak på iPhonen om og om igjen de siste dagene, og blir ikke lei
samu Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 bare husk at du ikke må bruke dopplern for ofte, pga det stresser babyn. og det er kanskje derfor hjertefrekvensen var på 166. normalt skal den vel ligge mellom 120 og 160. og om du måtte lete i 2-3 minutter så er det nok stressende for den lille ja.
Florida11 Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2012 Hjertefrekvensen skal være så høy så tidlig i svangerskapet. På ultralyd for 1 1/2 uke siden var den 172. Det er først litt senere at den synker litt, men skal fortsatt være mellom 120 og 160 da... Det å lete i 2-3 min var ikke akkurat lenge da. Hadde jeg måttet lete noe særlig lengre hadde jeg avsluttet letingen, siden jeg vet det er vanskelig å finne så tidlig. Det er ikke noe jeg har tenkt å gjøre for ofte nei :-) Nå greier jeg meg til neste ultralyd om 9 dager :-)
Bellabellabella Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 bare husk at du ikke må bruke dopplern for ofte, pga det stresser babyn. og det er kanskje derfor hjertefrekvensen var på 166. normalt skal den vel ligge mellom 120 og 160. og om du måtte lete i 2-3 minutter så er det nok stressende for den lille ja. Vil gjerne se seriøs forskning som underbygger den påstanden der, for det har jeg aldri klart å finne. Hjertefrekvensen skal være så høy så tidlig, det er akurat slik det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå