Gå til innhold

Erfaringer med Aleris eller Hausken

Anbefalte innlegg

Jeg har lest de gamle trådene som finnes her når man søker. Men vil gjerne at dere skriver opp "nye historier" om noen er fornøyd/ikke fornøyd med noen av disse plassene.

Problemet vårt er vel endometriose/tette eggledere, litt nedsatt sædkvalitet.

Jeg har skjønt at fordelen med aleris kan være at dei dyrker egg over 5 dager der (men kanskje med alle?) og Hausken har jo embryoskopet som ingen andre her (og det sa legen min på st.olavs at det kan være avgjørendes i dette). Hausken har noe krønglette reisevei fra midtnorge (fly bergen og reisebil videre). Så på den måten skulle vært Aleris bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976772-erfaringer-med-aleris-eller-hausken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hausken!! Uten tvil... :)

Venter vår tredje Hausken-baby i november, så jeg kan og må på det varmeste anbefale klinikken.

Jeg har tett eggledere i tillegg til litt nedsatt egg- og sædkvalitet.

Jeg har vært hos Hausken siden 2006 og hatt totalt 11 forsøk hos de + 5 forsøk før dette hos Hgsd. Fertilitetssenter.

Det tok 14 forsøk for å få de to første......dette var før Hausken fikk embryoskopet (som han nå har anskaffet seg to stk. av ;)) Da vi ville ha en tredjemann, så satt den på 2 forsøk :) Alt grunnet e.skopet mener nå jeg, så jeg kan bare anbefale deg Hausken på alle områder.

Lykke til :)

Pssst... Hausken lar også embryoer ligge til dyrking lenger om strengt tatt nødvendig el. annet, men dette trenger absolutt ikke være en fordel. Mine bef. egg viser seg å være svært sensitive for hele denne ivf-behandlingen, så de har de absolutt bedre inni livmoren min enn liggende i et kunstig miljø over flere dager. Mine begynte å dale i kvalitet etter dag 2 og jeg har aldri opplevd å få noen blastocyst på alle disse forsøkene.......og jeg har hatt maaaaange egg inne til befruktning ila disse 16 forsøkene;) For å si det sånn og det jeg tror er at embryoskopet avdekker mye mer enn hva enn blastocyst gjør og egget får komme tilbake i sitt naturlige miljø mye tidligere enn en som blir liggende til en blastocycst, så det bør du ikke tenek på som avgjørende for hvor du skal ta forsøket - mener nå jeg :)

Takk for svar! Ja det var jo labben som legen min skryter av. Og han har jo peiling, så jeg tror nok at denne maskinen er veldig god å ha.

Du har da vel betalt et formue i løpet av disse forsøkene!!!

Får man også så kalte 3-pack hos Hausken. Jeg klarte ikke å se noe sånt på prislisten demmes. Men dei har vel de neste forsøkene noe billigere. Det kan jo være like greit kanskje. Sånn grovt regna er man fort oppi 45000 per fosøk med alle medisin inkludert. (jeg pleier å ha sånn sirka rundt 15000 for medisin per forsøk).

Hvordan går man frem når man skal fra St.Olavs over til Hausken? Skal jeg kontakte St.Olavs for at dei skal sende papira mine over eller må jeg kontakte Hausken først? Hva du gjorde?

Måtte du ta alle blodprøvene på nytt før du kunne starte opp der?

Jeg ser at dem vil ha forsamtale på sykehuset før man setter i gang....

Uttaket/insettet er vel likedans som andre plasser - tar ut på mandag og innsett på onsdag for eksempel eller?

Hausken har også veldig stor kunskap med endometriose. han er blant annet en av legene inne på endo foreningen.

Du kan ta fly direkte til haugesund også så du trenger ikkje reise til bergen / stavanger først.

jeg bor i stavanger selv og bruker 2 timer med bil til Hausken. Venter nå mitt første barn ved hjelp av Hausken og er veldig fornøyd me klinikken.

Annonse

Jo jo, skjønner at alt over 15000 blir dekket, men første forsøk blir jo dyrt på grunn av en må oppi de 15000 først ;)

Ja, har sett at han Jon er spesialist innen endo.

Vi bor i Molde. Så enten vi flyr til bergen direkte og leier bil eller så må vi bytte fly i oslo. Begge ting er jo litt tungvindt. Men jeg vil nok tro at det kommer til å bli Hausken.

Hvordan kom du i gang? Trenger man å overføre de papira fra St.Olavs til dem eller er det bare å ta kontakt med Hausken direkte uten noe henvisning?

Hei, Jeg har ikke erfaring selv, men har flere venner som har vert hos Hausken i Haugesund. Alle har blitt gravide. Jeg har blant annet ei venninne som kom med mannen helt i fra London, for å gå til Hausken, hun ble gravid på første forsøk med tvillinger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...