Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er i 3. trimester men vil fortelle deg at det er fullt mulig å kjenne liv i uke 14, har gjort det selv i begge svangerskap :)

Men- du må sitte heeelt stille, f.eks ved pc'en, og du må kjenne etter og være fokusert. Er ikke sånn at plutselig bare hopper det til. Hvis du kjenner noe vil det være langt nede, omtrent ved bikinilinjen. Prøv!

Jeg har ikke kjent noe før uke 20 ca i mine to svangerskap (uke 26+5 av svangerskap 2 nå) Det vanligste er nok å kjenne liv etter uke 20 og det kan ta lang tid etter det også, kommer mye an på hvor morkaka sitter. Det er nok ikke så.mange som kjenner liv så tidlig som uke 14, så ikke bli bekymret om du ikke kjenner noe på en stund!

Annonse

Jeg er så usikker! Er 16+2, og noen kvelder når jeg ligger helt stille i sofaen kjenner jeg noe jeg ikke kjenner til vanlig, men jeg vet ikke om den er han i magen eller noe annet.

Vanskelig å forklare hvordan det føles, men litt som leamus kanskje? Det er bittesmå bevegelser som jeg såvidt kjennes. Gleder meg til jeg ikke er usikker på hva jeg kjenner lenger :)

Min søster sa at hun kjente bevegelser i uke 16 med sin første. Muligens før, men det var da hun visste at det var babyen.

Jeg håpet på å kjenne like tidlig, og det gjør jeg også :-) Jeg har kjent "noe" siden slutten av 15, begynnelsen av 16. Er nå midt i 17 og er ganske sikker på at det er små bevegelser jeg kjenner. Men jeg klarer ikke forklare hvordan det kjennes ut. Popping, dulting nederst ved trusekanten, og litt over... kjenner jo livmoren godt, og det er liksom innenfor livmorområdet jeg kjenner "noe". Herlig følelse!!!

Min søster sa at hun kjente bevegelser i uke 16 med sin første. Muligens før, men det var da hun visste at det var babyen.

Jeg håpet på å kjenne like tidlig, og det gjør jeg også :-) Jeg har kjent "noe" siden slutten av 15, begynnelsen av 16. Er nå midt i 17 og er ganske sikker på at det er små bevegelser jeg kjenner. Men jeg klarer ikke forklare hvordan det kjennes ut. Popping, dulting nederst ved trusekanten, og litt over... kjenner jo livmoren godt, og det er liksom innenfor livmorområdet jeg kjenner "noe". Herlig følelse!!!

jeg er inne i uke 15 nå,og kjente liv for 2 dager siden. Det var en utrolig spes følelse,men kjempe herlig. Jeg hadde lagt meg ned på sofa for å se på tv,plutselig kjente jeg 4 små bevegelser,som ett lite bank eller bobbler. Har ikke for stort håp om å kjenne det ofte ennå,emn det var en sykt go følelse

Jeg er 2 gangs gravid, og kjenner mye liv, men ikke i form av spark, det skvulper og bobler, som det gjør når man har luft i magen, men jeg kjenenr at det er i de samme periodene på dagen og natten.

jeg er i uke 12 nå, så det er morsomt å kunne føle det så tidlig !!

Gøy gøy gøy :D

men så har det sikkert litt å gjøre med at man har kjent bevegelser i magen før, så man kjenner det igjen, for i 1 graveditet kjente jeg ingenting før i uke 20 når det kom spark :)

Annonse

Jeg er så usikker! Er 16+2, og noen kvelder når jeg ligger helt stille i sofaen kjenner jeg noe jeg ikke kjenner til vanlig, men jeg vet ikke om den er han i magen eller noe annet. Vanskelig å forklare hvordan det føles, men litt som leamus kanskje? Det er bittesmå bevegelser som jeg såvidt kjennes. Gleder meg til jeg ikke er usikker på hva jeg kjenner lenger :)

Slik kjente jeg fra ca uke 15, og det var nok lillegutt som banket på.. ;) Kjente det tilogmed utenpå, hvis jeg var superheldig og holdt en hånd hardt nedpå akkurat i det øyeblikket han dultet.

Jeg er i uke 22 nå, og det er masse liv.

Kjente liv fra uke 16 -17. Slik som mange beskriver- små bobler, leamus, og slike liknende følelser. Det ER babyen! For de samme rare "boblene/leamusene" blir kraftigere og kraftigere ettersom ukene går.

Jeg kjenner fortsatt mye bobler og leamusfølelse, i tillegg til raske, nesten litt refleksliknende spark. Og nå kan jeg se det på utsiden av magen og. Det er spesielt det :-)

Mannen min kunne kjenne det på magen min fra ca uke 18, men måtte være tålmodig og fokusert! Så kom det, og han svatt til i fryd :-)

Kjente noen "plopp" i uke 13 med første, uke 11 med andre, og allerede uke 10 nå med tredje. Med de første tok det imidlertid ei stund før jeg kjente noe mer etter det, men nå har jeg kjent aktivitet ganske regelmessig siste uke (er i uke 13 i flg tidlig UL). Denne gangen ligger morkaka på bakre vegg, så det forklarer kanskje litt.. Skal sies at jeg tidlig så aktivitet utapå magen med mine to første og som har vært UTROLIG AKTIVE unger der inne :) Men de fleste av mine venninner har nok kjent liv noe seinere enn meg da.

Har morkaka på forsiden og øverst på livmoren, og jenta lå med beina opp og hodet ned,det var grunnen til at jeg ikke kjente liv før i uke 25. Jeg syntes det var ganske nervepirrende når alle maste om hvor lang tid det gikk uten at jeg kjente noe. Men når først jenta gav livstegn fra seg så har hun jobbet bra siden det, er nå 35 + 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...