Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Del Skrevet 1. oktober 2012 Har hatt smerter nå i ca noen timer, kom ganske akutt. De siste to ukene ca har jeg hatt mye smerter i eggstokk området, men jeg trodde det var el/mens. Dette er smerter mye lengre ned, altså akkurat i lysken. Sitter her nå med noenlunde sterke smerter på bare venstre side. De sitter hovedsaklig i lysken, men de stråler nedover mot låret og litt bakover mot korsryggen faktisk. De er svært svært ubehagelig og jeg må endre sittestilling hele tiden. Minner meg ikke om noe jeg har hatt før.. Men er ikke så mega sterk som f.eks migrenesmerter, men nok til at jeg ikke får sove vil jeg tro. Hva i all verden kan dette være da? Om det vedvarer skal jeg nok ta meg turen til legen, men syns ikke smertene er sterke nok til det enda. Har prøvd å google litt, men det er jo en jungel der ute. Noen som har erfaring? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Del Skrevet 1. oktober 2012 Du kan prøve å google tøyning + iliopsoas eller tøyning + hofteleddsbøyer. Det hender den muskelen kan bli veldig stram og gi smerter fra korsrygg, i lysken og litt nedover låret mer mot innsiden. Er den stram kan man også få mer smerter under el og/eller mens. Verdt et forsøk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 1. oktober 2012 #3 Del Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Prolaps? Mine to prolaps har iallefall startet med smerter i lysken, låret og korsryggen. Hvis ikke smertene gir seg innen noen timer bør du ringe lege for en vurdering. Endret 1. oktober 2012 av HvittHus Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597666 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #4 Del Skrevet 1. oktober 2012 Forstoppelse? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #5 Del Skrevet 1. oktober 2012 Prolaps? Mine to prolaps har iallefall startet med smerter i lysken, låret og korsryggen. Hvis ikke smertene gir seg innen noen timer bør du ringe lege for en vurdering. Hvis det skulle være prolaps så er indikasjon på akutthjelp kun problemer med vannlating og avføring eller om man merker betydelig kraftsvekkelse eller lammelser i ben (men da skal man til gjengjeld kontakte lege raskt også). Ellers kan prolaps fint vente til normal åpningstid for legekontorene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 1. oktober 2012 #6 Del Skrevet 1. oktober 2012 Prolaps? Mine to prolaps har iallefall startet med smerter i lysken, låret og korsryggen. Hvis ikke smertene gir seg innen noen timer bør du ringe lege for en vurdering. Hvis det skulle være prolaps så er indikasjon på akutthjelp kun problemer med vannlating og avføring eller om man merker betydelig kraftsvekkelse eller lammelser i ben (men da skal man til gjengjeld kontakte lege raskt også). Ellers kan prolaps fint vente til normal åpningstid for legekontorene å ta en telefon til legevakten er ikke noe galt i en slik situasjon, og så blir det opp til disse å veilede videre. Forøvrig er det helt klart legevaktmateriale hvis smertene er akutte og forverrer seg. Uavhengig av evnt lammelser/vannlatningsproblemer og nesatt kraft i bein. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #7 Del Skrevet 1. oktober 2012 Siden du beskriver min tilstand den siste uka, føler jeg meg rimelig sikker på at du har det samme som meg. Og for din skyld håper jeg du har en mild variant :/ Det begynte helt plutselig tirsdag ettermiddag, og utover kvelden var det så vondt at jeg dro på legevakta. De mente jeg hadde el, jeg trodde ikke et sekund på dem, men orket ikke styre med det. Ville bare hjem og sove. For å gjøre en lang historie kort: Legebesøk, sykemelding, henvisning til ul på sykehuset (som jeg ennå ikke har hørt noe fra, etter en uke i helvete), smerter som blir verre og verre for hver dag, fått voltaren av legen så jeg overlever mens jeg venter på å høre fra sykehuset. Jeg har en cyste på den ene eggstokken som tidligere ikke har gjort noe ut av seg, men som antageligvis nå vrir på seg. Det gjør grusomt vondt, men det er visst sjelden de gjør noe med den, sa legen min i hvert fall. Ingen stilling fungerer, ikke ligge, ikke sitte, ikke stå, ikke gå. Det kjennes som rier, bare at det ikke kommer i tak. Det er der hele tiden (med noen få, herlige pauser innimellom). Når det er på det verste ligger jeg og vrir meg på sofaen. Jeg vil påpeke at jeg ikke har fått bekreftet at det er cysten sin feil, men det er store tilfeldigheter ute og går hvis det er noe helt annet som gjør dritvondt, "tilfeldigvis" (som legevakta mente) akkurat der cysten sitter. Lykke til... :/ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #8 Del Skrevet 1. oktober 2012 Siden du beskriver min tilstand den siste uka, føler jeg meg rimelig sikker på at du har det samme som meg. Og for din skyld håper jeg du har en mild variant :/ Det begynte helt plutselig tirsdag ettermiddag, og utover kvelden var det så vondt at jeg dro på legevakta. De mente jeg hadde el, jeg trodde ikke et sekund på dem, men orket ikke styre med det. Ville bare hjem og sove. For å gjøre en lang historie kort: Legebesøk, sykemelding, henvisning til ul på sykehuset (som jeg ennå ikke har hørt noe fra, etter en uke i helvete), smerter som blir verre og verre for hver dag, fått voltaren av legen så jeg overlever mens jeg venter på å høre fra sykehuset. Jeg har en cyste på den ene eggstokken som tidligere ikke har gjort noe ut av seg, men som antageligvis nå vrir på seg. Det gjør grusomt vondt, men det er visst sjelden de gjør noe med den, sa legen min i hvert fall. Ingen stilling fungerer, ikke ligge, ikke sitte, ikke stå, ikke gå. Det kjennes som rier, bare at det ikke kommer i tak. Det er der hele tiden (med noen få, herlige pauser innimellom). Når det er på det verste ligger jeg og vrir meg på sofaen. Jeg vil påpeke at jeg ikke har fått bekreftet at det er cysten sin feil, men det er store tilfeldigheter ute og går hvis det er noe helt annet som gjør dritvondt, "tilfeldigvis" (som legevakta mente) akkurat der cysten sitter. Lykke til... :/ Da hjelper det ofte å få tøyd hofteleddsbøyeren ordentlig slik jeg skrev som # 2. Tøyning og behandling av den muskelen og evt akupunktur bruker å ta mye av slike smerter hvis cystene ikke er altfor store. Blir den muskelen for stram (som den er hos maaange!) så blir den også tykkere i omkrets, og da kan den ligge og presse på eggstokkene. Håper du får den sykehustimen raskt. Det er mulig å ringe og si at du kan ta en time på kort varsel hvis de får avbestillinger - det hender man er heldig med det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #9 Del Skrevet 1. oktober 2012 Siden du beskriver min tilstand den siste uka, føler jeg meg rimelig sikker på at du har det samme som meg. Og for din skyld håper jeg du har en mild variant :/ Det begynte helt plutselig tirsdag ettermiddag, og utover kvelden var det så vondt at jeg dro på legevakta. De mente jeg hadde el, jeg trodde ikke et sekund på dem, men orket ikke styre med det. Ville bare hjem og sove. For å gjøre en lang historie kort: Legebesøk, sykemelding, henvisning til ul på sykehuset (som jeg ennå ikke har hørt noe fra, etter en uke i helvete), smerter som blir verre og verre for hver dag, fått voltaren av legen så jeg overlever mens jeg venter på å høre fra sykehuset. Jeg har en cyste på den ene eggstokken som tidligere ikke har gjort noe ut av seg, men som antageligvis nå vrir på seg. Det gjør grusomt vondt, men det er visst sjelden de gjør noe med den, sa legen min i hvert fall. Ingen stilling fungerer, ikke ligge, ikke sitte, ikke stå, ikke gå. Det kjennes som rier, bare at det ikke kommer i tak. Det er der hele tiden (med noen få, herlige pauser innimellom). Når det er på det verste ligger jeg og vrir meg på sofaen. Jeg vil påpeke at jeg ikke har fått bekreftet at det er cysten sin feil, men det er store tilfeldigheter ute og går hvis det er noe helt annet som gjør dritvondt, "tilfeldigvis" (som legevakta mente) akkurat der cysten sitter. Lykke til... :/ Da hjelper det ofte å få tøyd hofteleddsbøyeren ordentlig slik jeg skrev som # 2. Tøyning og behandling av den muskelen og evt akupunktur bruker å ta mye av slike smerter hvis cystene ikke er altfor store. Blir den muskelen for stram (som den er hos maaange!) så blir den også tykkere i omkrets, og da kan den ligge og presse på eggstokkene. Håper du får den sykehustimen raskt. Det er mulig å ringe og si at du kan ta en time på kort varsel hvis de får avbestillinger - det hender man er heldig med det. Jeg skal love deg at det ikke er fysisk mulig akkurat nå. Klarer ikke ha barnet mitt på fanget en gang, og langt mindre tøye. Men hvis det kan hjelpe når dette er over, at det kan gjøre at det ikke kommer tilbake, da skal jeg prøve. For dette nekter jeg å gå gjennom igjen #7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144597772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2012 #10 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hei. Hvordan går det med deg, HI? Blitt bedre/verre? Jeg var på sykehuset for ultralyd torsdag, operert i går. En 12 cm. cyste som var sprekkferdig og hadde vridd seg en gang rundt sin egen akse (derfor smertene), og en stk. ødelagt eggstokk. Hvis du fortsatt har vondt, så kom deg på ul #7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143976729-har-veldig-ubehagelige-smerter-i-lysken-hva-kan-det-v%C3%A6re/#findComment-144611517 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå