Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg er 41 år, overvektig (jobber med den saken) og veldig, veldig ferdig med barn (når bare minsten kommer utom et par uker). Jeg har hatt både spiral og p-piller før, men pillen er hvertfall uaktuell nå, både pga alder og vekt. Det enkleste (og sikreste) hadde jo vært at gubben kutta strengen, men det vil han ikke gitt Tror han er redd for at hele manndommen forsvinner i samme rennet Er spiral "trygt NOK"? Jeg er faktisk super-fruktbar til tross for både alder og vekt og trenger noe som nærmest garanterer null baby. Noe som har erfaring og tips? Noen som har sterilisert seg, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har sterilisert meg, det er det sikreste vi har, men selv det er ikke 100% sikkert. Kroppen kan faktisk reparere seg selv så eggene lager seg en ny vei fra eggstokk til livmor selv om egglederne er kuttet over Men jeg føler meg trygg jeg altså. Nest tryggest er hormonpreparater som ikke gir rom for menneskelig feil (som at du glemmer ta pillen). Da er det vel snakk om hormonspiral, p-stav og p-sprøyte.
*Teoline* Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Avhold. Tja, avhold i 10-15 år..... ikke særlig aktuelt heldigvis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå