Gå til innhold

42 uker i morgen,10dager på overtid,og her sitter jeg...

Anbefalte innlegg

Ja....overskriften sier seg vel selv. Trenger jeg nevne at jeg er en smule dritt lei!!?!! ;) Trodde aldri jeg skulle gå så lenge. Begynte å se etter tegn fra uke 37, som nå er 5 uker siden! Virkelig ei "prinsesse vil-ikke"! ;) Begynner å røyne på tålmodigheten til både jeg og mannen. Livet har liksom stått på vent i flere uker. Kan ikke planlegge noen ting som helst, og siden vi har en litt lang vei til sykehuset, kan vi ikke ta ut på de altfor lange turene heller. Så blir at vi bare går rundt hjemme og sysler..... Var på 7 dagers overtidskontroll, og da var det "lukket og låst". (Babyen ble dessuten estimert til 4,7kg! IIIIIGH!! De ville visst prøve å få den ut vaginalt først. Men hodet har ikke festet seg, så spørs om det ikke er for trangt. :-/) Fikk modningsakupunktur i håp om at det skulle hjelpe noe...

9.dagen overtid (i går) våknet jeg av at noe bare randt ut av meg. sprang på do, og da var det litt lyserødt utflod. Var på ny overtidskontroll, men det var ikke vannet som hadde begynt å lekke. MEN....hadde fått 2cm åpning. HURRA!!! Var på do i natt, og da kom en stor slimete, brunaktig klump ut (forhåpentligvis den kjente og kjære slimproppen;). Har siden bare hatt masse brunlig slim når jeg har vært på do. Så noe er ihvertfall i gjære! :-D Har til tider litt mensensmerter, men savner de skikkelige riene som trengs. Sitter bare her og venter på dem.... Håper snart på fødsel! Lykke til dere andre! Er veldig misunnelig på dere som alt har fått;) Er forresten førstegangs...

Fortsetter under...

Masse lykke til, nå har du snart prinsessa di her uansett! De blir vel ikke å vente mange dagene til før de setter deg igang om du ikke kommer i gang av deg selv. Håper du får en flott fødsel!! :)

Huffda... Skjønner veldig godt frustrasjonen din her altså.... Er selv førstegangs, dog "bare" 3 dager på overtid foreløpig.. Skal på overtidskontroll på fredag, men skulle ikke forundre meg om jeg må vente enda lenger. Hodet er heller ikke festet her så det kan jo bli interessant.. Jordmor mente baby var rundt 4 kg nå, og håper at det ikke er stort mer..

Krysser fingrene for deg.. Hvor skal du føde?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...