Gå til innhold

5-åring med lakenskrekk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 5 som siden fødsel har vært veldig var på søvn. Det tok lang tid før han sluttet å våkne opp mange ganger om natten ( rundt 3 år), da han alltid har vært var på lyder, våkner og er redd osv. Han har en bror på 7 som er tryggheten selv og sover godt.

5- åringen har fått dele rom med storebror, da dette gav masse trygghet. Etterhvert ble det imidlertid mye skravling og lite søvn, så tilsist fikk begge eget rom. Problemet nå er at han hver eneste kveld kommer ut 5-6 ganger etter legging, sier han er redd, hørte noe skummelt osv... Vi prøver etter beste evne å være rolige (er selv ganske sliten på det tidspunktet), be ham legge seg igjen, spøke litt/ufarliggjøre... Noen ganger merker vi at han bare strekker strikken for å være lenger oppe, andre ganger er han klart engstelig. Jeg bare lurte på om andre har erfaring med dette- og hvordan dere har taklet det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt noe lignende problem med de to største. De var da yngre, men etter måneder med mye prøving og feiling var det belønningssystem som virket best. Klistremerker og premiering.

Det er utrolig slitsomt, så jeg forstår godt du vil ha orden på dette. Nå har ikke mine vært redde eller bekymra, derimot bare tull og tøys...

Nå er de 7 og 3 år og legger seg fint og kommer så og si aldri ut av sengene lengre.

Faste rutiner tror jeg også er en del av den gode effekten :)

Skrevet

Vi har hatt noe lignende problem med de to største. De var da yngre, men etter måneder med mye prøving og feiling var det belønningssystem som virket best. Klistremerker og premiering.

Det er utrolig slitsomt, så jeg forstår godt du vil ha orden på dette. Nå har ikke mine vært redde eller bekymra, derimot bare tull og tøys...

Nå er de 7 og 3 år og legger seg fint og kommer så og si aldri ut av sengene lengre.

Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...