Gå til innhold

Hva ønsker deres gullunger seg til jul?

Anbefalte innlegg

Har som smått begynt å tenke på julegaver, og vi har også fått spørsmål om hva Lillemor ønsker seg til jul. Må innrømme jeg har litt dårlig fantasi, så trenger innspill på fine julegaveønsker til barn i 1,5 års alderen.

Takk for svar! :)

Fortsetter under...

Mini er 1,5 år nå. Eller 20 mnd ;) hun synes det er veldig gøy med dukker og dukkevogn. Tenkte hun skulle få vogn av oss og dukke. Også skal jeg sy dyne og pute som matcher ;)

Ønsker og en liten cd spiller da hun i barnehagen skrur på den selv og danser.

Ønsker å ski til hun

Akebrett

Jenten min på 17 mnd skal få kjøkken av meg, tenkte jeg :) hun elsker kjøkkenet i bhg nemlig.

Ellers har jeg ønsket dukkevogn, akrylmaling, klær, sånn kritt tavle..Nå er det jo noen uker til jul, men jeg passer på å ønske det som jeg vet at hun liker å gjøre på. I bhg sa de nemlig at hun koste seg kjempe mye med malingen, og var den som satt lengst :)

Her har vi også begynt å få spørsmål om ting, og jeg synes det er vanskelig! Men noe har jeg tenkt til å ønske til gutten:)

en god termos (ofte turer i barnehagen)

Ulltøy

klær

brio gåvogn, han synes det er så morsomt med den i barnehagen, trille med seg leker.

akebrett

han skal få storgutt seng av oss, da han begynner å vise tegn til å hoppe ut av sprinkelsenga. han er 16 mnd ved juletider:)

Muffin elsker løpesykler, så han får en slik en til jul av farmoren sin :) Han bare elsker alt av gåbiler og alt med hjul som han kan sette seg oppå og sparke seg fremover. Inkludert balja jeg bruker til nyvasket tøy, og bittesmå lastebiler som han prøver å sette seg oppå for så å trille rett av... Såååå søøøøt <3 hehe

Ellers kommer vi til å sette Brio togbane med elektrisk tog og Lego på ønskelista. Har ikke fått lagt hodene helt i bløt ennå merker jeg :)

Annonse

Her er det jeg har tenkt ut foreløbig.

Lekekjøkken, gryter, tallerkner, kopper og kar til lekekjøkkenet. Lekemat, IKEA har veldig mye fint av alt jeg har nevnt hittil. Dukkevogn, egen stol til stua, barnemøbler, er ting vi har tenkt å ønske oss. Min er 17 mnd nå. Og vi kunne sikkert kjøpt mye av dette i sommer.

Poden vår skal få ski i julgave :) Ellers så ønsker han seg alt av bruderleker. Særlig hengere og annet tilleggsutstyr til traktorene. Andre ting som vi ønsker er: mere duplo, togbanetilbehør, formingsting (maling, ark, blyanter...), kjøkkenutstyr, bøker, dvd (mor ønsker klassiske astrid lindgren, ivo caprino og slike)

Lekekjøkken + tilbehør skal vesla få av oss til jul hvertfall. Så ønsker hun seg tavle og kritt, kanskje uteleker som sandkasse og huskestativ. Mannen mener hun har nok bøker, men hun elsker å lese og pekebøkene er ikke så interessante lenger, så bøker med spennende bilder og korte tekster hadde nok vært populært. Barnemøbler kanskje, bord og stoler, men her er jeg veldig kresen så spørs om vi ikke kjøper det selv etter hvert :P

Annonse

Tror nok at han ønsker seg bøker, en ny ball (elsker å leke med ball), tegnesaker ( i barnehagen fingermaler de, og han har begynt å gjøre det med maten... Lenge leve kreativiteten:) )

og så vet jeg virkelig ikke. Klær kanskje?

Tror ikke det blir så veldig mange gaver i år. I jula vil han være ca 16 mnd bare, og han har jo allerede masse greier.

Vi skal forhåpentligvis hjem til Norge i November, og da blir det nok å få med seg gaver fra besteforeldre og oldeforeldre tilbake derfra. Har en følelse at det blir mer enn nok.

Jeg skal antakelig jobbe julaften, så den blir nok litt tradisjonsløs jul i år. Vi får feire hellige tre kongers dag i stedet som er 6. Januar. Da får man gaver her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...