Gå til innhold

Fostervannprøve?Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå er det noen år siden jeg tok fostervannsprøve, men de setter først en lokalbedøvelse der de skal sette inn den noe tykkere nålespissen som de trekker fostervann ut via. Jeg hadde ingen ubehageligheter i etterkant ;) lykke til!

Jeg tok fostervannsprøve for tre år siden.

De bruker ultralyd for å lokalisere ungen mens de stikker en nål inn i magen og trekker ut væske.

Jeg fikk litt vondt etterpå, men ikke spesielt mye. kjentes ut som litt milde kynnere kanskje? ellers blir man jo litt øm der de har stukket.

Lykke til :)

Tusen takk for svar! :-)

Kjenner jeg gruer meg veldig til denne prøven nå, men skal bli deilig å bli ferdig med den. Noen av dere som vet når det evt er størst sjanse for å miste? Er det like etter nålestikket eller er det om ei uke liksom!?

Takk for lykkeønskninger!:)

Tusen takk for svar! :-) Kjenner jeg gruer meg veldig til denne prøven nå, men skal bli deilig å bli ferdig med den. Noen av dere som vet når det evt er størst sjanse for å miste? Er det like etter nålestikket eller er det om ei uke liksom!? Takk for lykkeønskninger!:)

Det går bra skal du se :)

ang det å miste etterpå er nok veldig induviduelt men sjangsen er relativt liten. Du får opplyst dette hos sykehuset.

Jeg tok fostervannsprøve for 3 mnd siden, og gruet meg veldig på forhånd! Jeg var heldig og ble møtt av en utrolig forståelsesfull og behagelig lege. Han tok seg god tid til å forklare på forhånd hvordan det skulle foregå. Brukte også lang tid på ultralyden og viste meg hvor han skulle stikke, og jeg kunne selv se at det var langt unna babyen. Betryggende! Selve stikket var ikke vondt, men ganske ekkelt og mens vannet ble sugd ut kjente jeg et veldig press i livmoren. Men vips så var det over og prøven var tatt. Jeg var litt skjelven og uvel etterpå, men det var nok mest pga at jeg hadde vært så anspent på forhånd tror jeg.

Etterpå fikk jeg litt saft, og måtte vente 30 min før jeg kunne dra hjem. Presset i livmora hadde jeg nok i en 3-4 dager etterpå, men det var ikke vondt, bare ekkelt. Jeg fikk heldigvis ingen komplikasjoner etterpå, og de aller fleste får jo ikke det!!

Jeg hadde helt klart gjort det igjen. Og gleden når man får vite at alt er i orden er jo stor. Da slapper man av på en helt annen måte....

Så lykke til, det kommer til å gå veldig bra:))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...