Gå til innhold

Dere som har hatt keisersnitt, eventuelt også vaginal fødsel

Anbefalte innlegg

Hei

Satt opp til keisersnitt om 1 uke pga seteleie (han er stor). Har hatt to tidligere "lette" vaginale fødsler, så dette er helt nytt for meg. Vil dere dele erfaringer med meg? Gode råd og tips? Det må jo gjøre helt for jævelig vondt etterpå? Kan man f.eks sitte? Går det greit å komme seg opp og i gang igjen etterpå? Skal ha snittet på Riksen, flere som har hatt der? Gruer meg enormt!!! :-S

Fortsetter under...

Et ks er nesten like individuelt som en vanlig fødsel. Jeg var oppe og gikk dagen etter. Det var en levelig smerte og fikk godt med smertestillende. Det verste er opp og ned av seng og sofaer. Jeg klarte ikke å ligge på siden å amme de første mnd.

Mitt beste råd: klyster! Jeg var litt forstoppet før murt hastesnitt, trodde jeg hadde god tid til å ta klyster før fødsel satte i gang...å guri...tarmene går litt i dvale etter KS og jeg var ikke på do eller klarte ikke prompe på 3 dager, skikkelig kollikk smerter hadde jeg at jeg gråt av smerte! Værste med hele KS! Så pass på at du har vært på do hvertfall i forkant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...