Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Har ikke vært på fire år, har bulimi og vet tennene er slitte, i tillegg har en tannhals blitt avdekket og det iser så vanvittig når jeg pusser! Steller godt med de, puss, tanntråd og munnskyllevann men KLARER ikke løfte tlf og bestille time!!! Noen som kjenner seg igjen i dette? Har kun borret to ganger og det var uten bedøvelse, fordi jeg er redd sprøyte i munnen.Det var knapt hull, så det gikk bra. Men dere ler sikkert av meg nå , men for meg er dette et STORT problem! Er ganske tøff ellers når det kommer til både smerter og leger/sykehus men har en vanvittig sperre for tannlege besøk....
Turtelduen Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Finn en tannlege som tilbyr lystgass... Noen har det til folk med tannlegeskrekk. Eller så må du sjekke om du kan få tannbehandling under narkose. Du har tydeligvis veldig behov for tannhjelp. At tannhalsene har begynt å synes er alvorlig. Fort deg før flere syns, før du mister alle tennene... Uansett må du ta tlf og forhøre deg, det er jo ikke vondt...?
Jenny251210 Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg begynte hos tannlegen i august etter 13!!!!!!! år uten tannlegebesøk. Er nå ferdigbehandlet etter besøk en gang i uka Brukt 13000 ca. Hadde så tannlegeskrekk at jeg gråt på venterommet, nå skjønner jeg ikke hva jeg var redd for en gang RING!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg hadde det akkurat som deg, gikk ikke tiltannlegen på nesten ti år. Så måtte jeg (!!), og fant tilfeldigvis verdens beste tannlege. Hun er ekstremt god på å håndtere personer med tannlegeskrekk, og jeg kan med hånden på hjertet si at nå gleder jeg meg til å gå til tannlegen. Har vært der fem ganger nå, og det har aldri gjort det minste vondt. Før hun setter bedøvelsessprøyte sprayer hun på bedøvende spray, så sprøyten kjennes nesten ikke. Og hun tar virkelig så mye hensyn som det er fysisk mulig å ta for at man ikke skal ha vondt. Om du bor i Oslo bør du bestille time der, og om du ikke bor i oslo er det nesten verdt reisen dit for jeg kan garantere at du ikke kommer til å finne en bedre tannlege. Frogner tannhelse heter det.
Tingenes Herre Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 En tannhals behøver absolutt ikke bety at du har et større problem med tennene. Men det kan være plagsomt med isingen! Hør med venner og familie om noen har en snill og flink tannlege, og så ringer du til kontoret bare for å snakke, hvis du føler kjemien stemmer og de virker forståelsesfulle, så kan du vel booke en time. Husk at tannleger er vant til at pasientene er redde og evt gråter. Tenk på følelsen du får når du går fra tannlegen, DET er lykke, det!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Har bestillt time og snakket med en utrolig forståelsesfull tannpleier !Hun noterte seg alt og ba meg legge skammen til side (syns det hele er så pinlig ) Og sa at det er utrolig bra bare at jeg hadde ringt Så nå er jeg litt fornøyd. Og jeg feiger ikke ut når jeg først har bestemt meg. =) HI
Turtelduen Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 En tannhals behøver absolutt ikke bety at du har et større problem med tennene. Men det kan være plagsomt med isingen! Hør med venner og familie om noen har en snill og flink tannlege, og så ringer du til kontoret bare for å snakke, hvis du føler kjemien stemmer og de virker forståelsesfulle, så kan du vel booke en time. Husk at tannleger er vant til at pasientene er redde og evt gråter. Tenk på følelsen du får når du går fra tannlegen, DET er lykke, det! En synlig tannhals er tydelig et mer alvorlig problem enn vanlig karies, det er et tegn på tannkjøttsykdom. Og pga Bulimi er det et problem som må taes på alvor, kan ikke komme med noe annet.
Tingenes Herre Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) En tannhals behøver absolutt ikke bety at du har et større problem med tennene. Men det kan være plagsomt med isingen! Hør med venner og familie om noen har en snill og flink tannlege, og så ringer du til kontoret bare for å snakke, hvis du føler kjemien stemmer og de virker forståelsesfulle, så kan du vel booke en time. Husk at tannleger er vant til at pasientene er redde og evt gråter. Tenk på følelsen du får når du går fra tannlegen, DET er lykke, det! En synlig tannhals er tydelig et mer alvorlig problem enn vanlig karies, det er et tegn på tannkjøttsykdom. Og pga Bulimi er det et problem som må taes på alvor, kan ikke komme med noe annet. Åhh...gidder egentlig ikke. Men: En synlig tannhals behøver ikke bety noe som helst. Man kan også godt ha alvorlig tannkjøttsykdom uten synlige tannhalser. Det kan skyldes noe så enkelt som en pusseskade. Da behandler man isingen og pusseteknikken, og vips ferdig med det. Bulimi skrives med liten b. Endret 1. oktober 2012 av Tingenes Herre
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Da er vi to! Jeg har heller ikke vært hos tannlegen på 3-4 år. Jeg har aldri hatt hull i tennene og er flink å pusse, men nå har plutselig tennene begynt å ise (mest i tuppene)...spesielt alle fortennene oppe og nede. Lurer på om jeg har fått mine første hull (?)....huff! Må nok bare bestille time. Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #10 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg skal til tannlegen i morgen for første gang på fem-seks år og jeg gruer meg helt forferdelig.. Vi skal jo bare ta en sjekk, så jeg er ikke redd for smerter - jeg er litt redd for å få høre hvor ille tilstanden i munnen min egentlig er, og hvor dyrt det vil være å fikse det! Tannlege er dyrt!
Turtelduen Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 En tannhals behøver absolutt ikke bety at du har et større problem med tennene. Men det kan være plagsomt med isingen! Hør med venner og familie om noen har en snill og flink tannlege, og så ringer du til kontoret bare for å snakke, hvis du føler kjemien stemmer og de virker forståelsesfulle, så kan du vel booke en time. Husk at tannleger er vant til at pasientene er redde og evt gråter. Tenk på følelsen du får når du går fra tannlegen, DET er lykke, det! En synlig tannhals er tydelig et mer alvorlig problem enn vanlig karies, det er et tegn på tannkjøttsykdom. Og pga Bulimi er det et problem som må taes på alvor, kan ikke komme med noe annet. åhh...gidder egentlig ikke. Men: En synlig tannhals behøver ikke bety noe som helst. Man kan også godt ha alvorlig tannkjøttsykdom uten synlige tannhalser. Det kan skyldes noe så enkelt som en pusseskade. Da behandler man isingen og pusseteknikken, og vips ferdig med det. Bulimi skrives med liten b. Perfektsjonist?! Vittig, så oppskaket pga Bulimi med B og ikke b... Måtte bare svare på dette da. Har du utdannelse innen tannhelse? En synlig tannhals trenger ikke bety noe alvorlig, men det kan være alvorlig nok, så jeg ville absolutt sjekket det så jeg hadde sluppet å tenke på det. Iom HI har Bulimi også. HI: så bra! De fleste innen tannhelse er forståelsesfulle for dem med tannlegeskrekk. De burde hvertfall ha det, ellers har de ingenting på et tannlegekontor å gjøre. Masse lykke til!
Tauriel Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Kjenner til det problemet, skulle selv ha gått til tannlege men tørr ikke. Får ikke behandling i narkose lenger heller fikk jeg beskjed om, og siden jeg ikke tørr å gå så får tenna bare råtne her....
Tingenes Herre Skrevet 2. oktober 2012 #13 Skrevet 2. oktober 2012 En tannhals behøver absolutt ikke bety at du har et større problem med tennene. Men det kan være plagsomt med isingen! Hør med venner og familie om noen har en snill og flink tannlege, og så ringer du til kontoret bare for å snakke, hvis du føler kjemien stemmer og de virker forståelsesfulle, så kan du vel booke en time. Husk at tannleger er vant til at pasientene er redde og evt gråter. Tenk på følelsen du får når du går fra tannlegen, DET er lykke, det! En synlig tannhals er tydelig et mer alvorlig problem enn vanlig karies, det er et tegn på tannkjøttsykdom. Og pga Bulimi er det et problem som må taes på alvor, kan ikke komme med noe annet. åhh...gidder egentlig ikke. Men: En synlig tannhals behøver ikke bety noe som helst. Man kan også godt ha alvorlig tannkjøttsykdom uten synlige tannhalser. Det kan skyldes noe så enkelt som en pusseskade. Da behandler man isingen og pusseteknikken, og vips ferdig med det. Bulimi skrives med liten b. Perfektsjonist?! Vittig, så oppskaket pga Bulimi med B og ikke b... Måtte bare svare på dette da. Har du utdannelse innen tannhelse? En synlig tannhals trenger ikke bety noe alvorlig, men det kan være alvorlig nok, så jeg ville absolutt sjekket det så jeg hadde sluppet å tenke på det. Iom HI har Bulimi også. HI: så bra! De fleste innen tannhelse er forståelsesfulle for dem med tannlegeskrekk. De burde hvertfall ha det, ellers har de ingenting på et tannlegekontor å gjøre. Masse lykke til! Nei, absolutt ikke oppskaket :-) Kunne bare ikke dy meg, hehe!
Cimorene Skrevet 2. oktober 2012 #14 Skrevet 2. oktober 2012 Det finnes jo bedøvelse som settes uten sprøyte. De bare presser et apparat med en plastikkspiss (aner ikke hva det heter, magic wand el no?) mot tannkjøttet ditt, så blir bedøvelsen satt uten sprøyter. Brukte det sist jeg måtte borre, og det funket like bra som sprøyta altså. Men det finnes tannleger som spesialiserer seg i tannlegeskrekk, vel verdt å oppsøke de altså. Går an å kontakte tannlegeforeningen og spørre de for å få tak i tlfnr i din by. Hilsen ei med tannlegeskrekk
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #15 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg skal til tannlegen nå etterpå Samme problemet som deg (slitt i mange år) og nå i det siste har tennene blitt helt ille, de iser, har blitt gjennomsiktige nederst etc etc. Så jeg gruer meg skikkelig!!! Men må bare ta meg i nakken og gå dit. Lykke til HI! Si fra hvordan det går!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #16 Skrevet 2. oktober 2012 Ising i fortenner er sjeldent hull, men syreskader. Blir omtrent ikke hull i fortenner.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #17 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har ikke råd til tannlege samtidig som jeg er redd for å dra til tannlege. Redd for smerte, redd for å gråte og ydmyke meg selv, og enda mer redd for å høre hvordan tilstanden i munnen er nå... Men jeg vet at jeg må komme meg av gårde. Ihvertfall til tannpleier for å høre hvordan det står til. Og hva som evt må gjøres. Har et hull tror jeg i to fortenner. Det er ihvertfall knekt av, og det er brunt på siden, så det er jo konstant ut som jeg har mat mellom tennene. Det gjør at jeg nesten ikke tør smile. Huffameg. Og om jeg da må ha krone på den tannen så blir det jo helt umulig for å betale det. Koster jo en formue.. :S
Jenny251210 Skrevet 2. oktober 2012 #18 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har ikke råd til tannlege samtidig som jeg er redd for å dra til tannlege. Redd for smerte, redd for å gråte og ydmyke meg selv, og enda mer redd for å høre hvordan tilstanden i munnen er nå... Men jeg vet at jeg må komme meg av gårde. Ihvertfall til tannpleier for å høre hvordan det står til. Og hva som evt må gjøres. Har et hull tror jeg i to fortenner. Det er ihvertfall knekt av, og det er brunt på siden, så det er jo konstant ut som jeg har mat mellom tennene. Det gjør at jeg nesten ikke tør smile. Huffameg. Og om jeg da må ha krone på den tannen så blir det jo helt umulig for å betale det. Koster jo en formue.. :S Du må ihvertfall ha krone om du venter. Nå kan det hende du slipper unna med kun fylling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå