Vogndilla Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Erfaringer ønskes? Blir det bra? Er det grusomt vondt? Hvor bruker dere den? Funker den på legger, under arm og intim?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Hvis du mener sånn som napper håret med pinsetter, så bruker jeg det. Bruker det på leggene. Det blir for sårt å bruke det andre steder og det er heller ikke anbefalt. Ikke noe problem for meg, men jeg har veldig lite hårvekst på beina. Bruker den ca en gang hver 10. dag omtrent.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Hver tiende dag? Da har du kraftig hårvekst. Her bruker jeg epilatoren hver 4. til 6. uke. Brukes bare på beina, andre steder er tortur for meg;-)
Gunner Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg bruker min bare under armene, syns det gjør sykt vondt andre steder. Hører ofte at det ikke kommer til å gjøre så vondt etter hvert, men min erfaring er at det fortsatt gjør like vondt, man lærer seg bare å takle det.
Fru Blåbær Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg bruker den også kun under armene, ca en gang i måneden. Var ganske vondt det første året for å være helt ærlig, men jeg var 17 år og sta. Har brukt den på leggene også, helt til jeg ikke gadd mer og anla helårspels. Fjernes kun ved spesielle anledninger (Som de to ukene om sommeren det faktisk er litt varmt og rett før julebord.)
Fashionista Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg husker første gang jeg brukte det, så tenkte jeg at dette er jo tortur!! Drittvondt!! Jeg hadde ganske stive hår på leggene og jeg hadde nettopp vært ute i vinterkulda, så da ble det ennå vondere..Neste gang (3-4 uker etterpå!!) prøvde jeg igjen, etter en lang og varm dusj og da kjente jeg svært lite til at hårene ble nappet ut. Genialt! Har i ettertid epilert etter dusj, siden hårene glir lettere ut da og det knapt er vondt nå. Hårene på leggene mine har blitt mye lysere og mykere og det tar lang tid (3-4 uker hvertfall!) før jeg trenger å gjøre det igjen. Bruker bare på legger. Vær imidlertid litt obs på at inngrodde hår kan forekomme!
håpefull<3 Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg bruker epilator og har blitt avhengig Trenger bare bruke den ca hver 4. uke i motsetning til å barbere flere ganger i uka for å unngå kaktuslegger Fordelen er jo at du fjerner rota, så når håret vokser ut igjen er det tuppen som kommer først, og denne er jo "silkemyk" og tynn. Når man barberer kutter man jo bare håret, og det som kommer ut da er jo den tykkeste delen av håret, og derfor kjennes det stivere ut. Det var sykt vondt til å begynne med, men ikke nå lenger. Noen sier du venner deg til smerten, mens andre sier at siden du har nappet ut rota så mange ganger så er den ikke like stor og like fastgrodd, så da er heller ikke smerten så intens. Bruker den på legger og under armene. Prøvd nedentil også, men synes ikke det er helt enkelt, så det kutta jeg ut. For meg er det også mindre smertefullt etter en dusj. Kommer forøvrig til å kjøpe en du kan bruke i dusjen, høres genialt ut Som hun ene sier, inngrodde hår kan forekomme, så det er lurt å peele kroppen. Jeg har ikke fått ett eneste inngrodd hår, og er ikke flink til å peele legger, så dette varierer selvfølgelig. Teori: Ville aldri vært uten epilatoren brukes 2-3 ganger og leggene er glatte sommeren gjennom Endret 1. oktober 2012 av håpefull<3
MrsMilla Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Erfaringer ønskes? Blir det bra? Er det grusomt vondt? Hvor bruker dere den? Funker den på legger, under arm og intim? Funker kjempebra. Den gjør jo temmelig vondt første gangen, men dette blir man faktisk fort vant til. Ville ikke bruke den under armene og der nede, men legger er helt flott. Fordelen er at du ikke ødelegger huden på noe tidspunkt, tar kun hårene :-) Sørg for å være god og varm, gjerne etter et langt bad eller dusj, så er det mindre vondt. Bruk noe lotion etterpå.
Vogndilla Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2012 Takk for svar folkens, da går vi for et nytt tortur redskap
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå